Skocz do zawartości

Strop drewniany - ograniczenia


Recommended Posts

Napisano
Witam

Czy w projektach dla których został przewidziany strop drewniany (belki stropowe 15 cm) + wełna mineralna 25 cm + folia paroizolacyjna + 2x płyta g-k, jest możliwa adaptacja poddasza? Czy są ograniczenia ciężaru dla takiego stropu, chodzi tu głównie o ścianki działowe, i stworzenie dodatkowej łazienki? Czy dla w takim stropie jest możliwość zainstalowania ogrzewania podłogowego (chodzi o współpracę z pompą ciepła)?
Czy ewentualna zmiana technologi na strop gęstożebrowy jest kosztowna i czy możliwa? Powiem że chodzi o projekt z kolekcji Muratora Przemyślany - wariant III - M42c.
Napisano
Cytat

Witam

Czy w projektach dla których został przewidziany strop drewniany (belki stropowe 15 cm) + wełna mineralna 25 cm + folia paroizolacyjna + 2x płyta g-k, jest możliwa adaptacja poddasza? Czy są ograniczenia ciężaru dla takiego stropu, chodzi tu głównie o ścianki działowe, i stworzenie dodatkowej łazienki? Czy dla w takim stropie jest możliwość zainstalowania ogrzewania podłogowego (chodzi o współpracę z pompą ciepła)?
Czy ewentualna zmiana technologi na strop gęstożebrowy jest kosztowna i czy możliwa? Powiem że chodzi o projekt z kolekcji Muratora Przemyślany - wariant III - M42c.


Zmiana na inny strop napewno jest mozliwa, a czy kosztowna? trudno mi odpowiedziec. Wiem tylko tyle ze cenowo drewniany od plyty kanalowej jest ciut tanszy (tez chcialem drewniany) ale w dalszym uzytkowaniu nie ma co porownywac. Wieksze pole manewru masz stosujac gestozebrowy, kanolowy czy inny oprocz oczywiscie drewnianego.
Napisano
Cytat

Zmiana na inny strop napewno jest mozliwa, a czy kosztowna? trudno mi odpowiedziec. Wiem tylko tyle ze cenowo drewniany od plyty kanalowej jest ciut tanszy (tez chcialem drewniany) ale w dalszym uzytkowaniu nie ma co porownywac. Wieksze pole manewru masz stosujac gestozebrowy, kanolowy czy inny oprocz oczywiscie drewnianego.


Strop drewniany---dobrze wykonany, we wlasciwych parametrach technicznych z odpowiednia dla takich stropow izolacja termiczna i AKUSTYCZNA!!!!(bo wlasnie akustyka jest czesto wymieniana jako minus stropow drewnianych) w niczym nie bedzie ustepowal stropom wykonanym w innych technologiach. Poza tym dom mieszkalny to nie hala produkcyjna fabryki obrobki metalu i nie potrzebny jest strop ktory udzwignie ciezkie maszyny!!!. Mieszkam w domach szkieletowych ze stropem drewnianym---od wielu, wielu lat--a wiec pisze powyzsze z wlasnego doswiadczenia.
Napisano
Cytat

Strop drewniany---dobrze wykonany, we wlasciwych parametrach technicznych z odpowiednia dla takich stropow izolacja termiczna i AKUSTYCZNA!!!!(bo wlasnie akustyka jest czesto wymieniana jako minus stropow drewnianych) w niczym nie bedzie ustepowal stropom wykonanym w innych technologiach. Poza tym dom mieszkalny to nie hala produkcyjna fabryki obrobki metalu i nie potrzebny jest strop ktory udzwignie ciezkie maszyny!!!. Mieszkam w domach szkieletowych ze stropem drewnianym---od wielu, wielu lat--a wiec pisze powyzsze z wlasnego doswiadczenia.


Ok. Masz racje. Tylko ze budujac dom szkieletowy dziwne by bylo gdyby stop byl betonowy. dudask pytal o zamiane wiec uwazam ze jezeli koszty wykonania sa podobne a roznica w uzytkowaniu z przewaga na betonowy (inwestor ma wieksze pole manewru) przy tym co dudask chce robic.
Napisano
Cytat

Ok. Masz racje. Tylko ze budujac dom szkieletowy dziwne by bylo gdyby stop byl betonowy. dudask pytal o zamiane wiec uwazam ze jezeli koszty wykonania sa podobne a roznica w uzytkowaniu z przewaga na betonowy (inwestor ma wieksze pole manewru) przy tym co dudask chce robic.



A co z ogrzewaniem podłogowym w stropie typu drewnianego?
Napisano
Cytat

A co z ogrzewaniem podłogowym w stropie typu drewnianego?


Jest wykonalne nazywa sie podajrze jak dobrze pamietam ogrzewanie podlogowe do suchej zabudowy. Jest drozsze od zwyklego .

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Działania dewelopera, który naciska na odbiór kluczy i zapłatę drugiej raty przed uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, są niezgodne z przepisami i niekorzystne dla Państwa. Zgodnie z umową (§9.4.), warunkiem odbioru przedmiotu umowy jest zapłata 100% ceny. Jednakże odbiór ten, zgodnie z prawem, może nastąpić dopiero po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie. Mają Państwo pełne prawo odmówić odbioru technicznego mieszkania i przekazania kluczy do momentu, gdy deweloper przedstawi ostateczną decyzję o pozwoleniu na użytkowanie.   Możecie Państwo zgodzić się na  "przed odbiór" lub "odbiór wstępny"  odbiór techniczny w celu sprawdzenia stanu lokalu i spisania protokołu z ewentualnymi wadami. Należy jednak wyraźnie zaznaczyć w protokole, że nie jest to ostateczny odbiór lokalu i nie wiąże się on z przekazaniem kluczy ani zapłatą ostatniej raty.   Pozwolenie na użytkowanie (wydawane przez Nadzór Budowlany) Najważniejszy dokument. Oficjalna decyzja administracyjna, która potwierdza, że budowa całego budynku została zakończona zgodnie z prawem, projektem budowlanym oraz wszelkimi normami bezpieczeństwa (przeciwpożarowymi, sanitarnymi, konstrukcyjnymi). Dokument ten wydaje Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego. Uzyskanie  pozwolenia na użytkowanie jest formalną zgodą państwa na to, aby w budynku mogli legalnie i bezpiecznie zamieszkać ludzie.   Zaświadczenie o samodzielności lokalu (wydawane przez Urząd Gminy/Miasta) Jest to dokument, który potwierdza, że to konkretne mieszkanie (wraz z np. komórką lokatorską) jest wydzielone trwałymi ścianami i może stanowić odrębną nieruchomość. Wydaje starosta lub prezydent miasta (w praktyce odpowiedni wydział w urzędzie gminy lub miasta, np. wydział architektury). Zaświadczenie jest absolutnie niezbędne, aby deweloper mógł założyć dla Pana mieszkania osobną księgę wieczystą i przenieść na Państwa jego własność u notariusza.   Bez tego dokumentu nie jest możliwe podpisanie ostatecznej umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego.    Oba dokumenty są niezbędne do finalizacji całego procesu, na pozwolenie na użytkowanie powinno się czekać przed faktycznym odbiorem kluczy i zamieszkaniem.  
    • A znasz kołki Ebolt? https://budujemydom.pl/instalacje/instalacje-elektryczne/a/22514-mocowanie-urzadzen-elektrycznych-na-elewacji-budynku-docieplonego-styropianem
    • Na tę chwilę w ciemno nabędę 10x80 fischer duopower, tylko że z doświadczenia wiem, że dołączane wkręty lubią się ukręcać.   Macie jakieś sprawdzone wkręty 6x80 ?
    • Na jakiej wysokości względem poziomu gruntu jest warstwa chudziaka? Już wcześniej pisałem, że w sytuacji, gdy celem ma być obniżenie poziomu wilgotności samego chudziaka, to wkraczamy w obszar o wiele poważniejszych i bardziej kosztownych prac. Pytanie tylko czy porównując koszty i efekty warto się w to bawić? Wysoka wilgotność samego chudziaka nie musi być problemem, jeżeli skutecznie odetnie się go od wyżej położonych warstw. Do czego zwykle wystarczają minimum dwie warstwy starannie ułożonej folii PE oraz styropian o obniżonej nasiąkliwości lub jeszcze lepiej XPS. Ta bardziej skomplikowana wersja to utworzenie jeszcze poniżej chudziaka warstwy odcinającej podciąganie kapilarne. Czyli np. wybranie gruntu rodzimego, na to zaś: - geowłóknina; - tak z 0,5 m płukanego żwiru; - folia;  - chudziak;  - znowu folia;  - styropian; - jastrych; - wykończenie podłogi.  O ile poziom wód gruntowych utrzymuje się poniżej dolnego poziomu warstwy żwiru, to i drenaż nie jest potrzebny. 
    • Tym bardziej że to nie gmina wydaje zgodę na użytkowanie obiektu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...