Skocz do zawartości

Woda w piwnicy


Recommended Posts

Napisano
Jestem właścicielem domu z 1960r. Moim problemem są mokre piwnice. Dom zbudowany jest na pochyłej działce z podłożem gliniastym. Fundamenty są z kamienia budowane metodą wrzucania zaprawy i kamieni do wykopanego dołu. Nie ma w nim izolacji pionowej. Z tego co wiem to odkopanie fundamentów i zaizolowanie ich raczej nie wchodzi w gre. Może grozić to nawet zawaleniem budynku. A czy zrobienie drenażu w odległości ok. 1.5m od budynku (rura drenarska, folia na pionowej płaszczwżnie, zasypka żwirowa) Byłaby dla niego bezpieczna i da jakiś efekt?
Napisano
Podstawową sprawą jaką trzeba rozwiązać przy budowie drenażu jest rozpoznanie możliwości odprowadzenia wody zbieranej przez system drenarski. Zależnie od warunków lokalnych może to być studnia chłonna, kanalizacja burzowa, rów melioracyjny, zbiornik wodny. Ewentualny drenaż w opisanych warunkach lepiej zrobić wewnątrz piwnicy układając rury drenarskie wzdłuż ścian zewnętrznych i po środku pomieszczenia. Woda zbierana w studzience może być przepompowywana na wyższy poziom i kierowana np. do rowu melioracyjnego. Natomiast ułożenie drenów na zewnątrz w pewnej odległości od fundamentów może nie zapewniać osuszenia piwnicy, gdyż wytworzona przez drenaż depresja poziomu wody gruntowej obejmuje tylko część powierzchni piwnicy a więc woda będzie mogła wnikać w środkowej części. Istotne dla sposobu osuszenia piwnicy będzie jednak ustalenie, czy woda wnika przez ściany piwnicy i tylko w okresie intensywnych opadów lub roztopów, czy też jest to związane z wysokim poziomem wody gruntowej przenikającej od spodu i jak intensywny jest jej napływ.
Napisano
W moim przypadku mam raczej problem z wodą opadową i z topniejących śniegów. Woda wyrażnie przesiąka przez ściany fundamentowe w czasie deszczu i wiosną gdy z działki zaczyna znikać śnieg więc drenaż wewnątrz piwnic i tak chyba problemu nie rozwiąże. Z odprowadzeniem nadmiaru wody nie będzie problemu, w pobliżu znajduje się rów melioracyjny.
Napisano
A według mnie. Żadnego kopania wokół fundamentów ani w piwnicy. Te fundementy czasami są takie słabe że nawet wbijanie gwoździa pod obrazek jest ryzykowne. icon_biggrin.gif Może już lepiej zebrać piasek wokół domu (niech będzie już na te 1.5 m szerokości). Zaczynając od fundamentów na głebokość 20 cm i lekko pod skosem na zewnątrz, koncząc lejem(lej nie za wysoki żeby woda w razie czego mogła sie przelać) . To wyłożyć folią (zakładka na fundament) i włożyć rurę drenażową i zasypać żwirem. Ale to moja sugestia icon_wink.gif O ile to faktycznie od wody opadowej a nie gruntowej.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Jakiś czas temu przeszłam kurs dotyczący izolazcji za pomocą iniekcji firmy Remers. Myślę ,że nic nie szkodzi skonsultować się z jakimś przedstawicielem. Tak naprawdę slyszalam tylko ze jest to dosc skuteczna metoda w przypadku gdy nie może odkopać budynku. Jak to sie robi? Nawierca sie od wewnętrznej strony muru małe otwory przez krote wpuszcza się mocno zastygający środek ( aida kiesol chyba sie nazywa) W ten sposób tworzy się izolacja w murze. Nie daje gwararancji ale możesz spróbować. jESZCZE JEDNYM ZE SPOSOBOW JEST ZAOPATRZENIE SIĘ w osuszacz powietrza który bedzie ciągle osuszał powietrze utrzymując stałą wilgotność w normie . Jeżeli chciałbyś się dowiedzieć wiecej w tej dziedzinie to zapraszam ania@dry-pol.pl. Pozdrawiam Ania
Napisano
Identyczny problem miałem z domem w podobnych warunkach terenowo-glebowych.
Należy wykopać rów ok. 2m od fundamentu. Głębokość - poniżej poziomu fundamentów.
Na dno rura drenarska fi 100 najlepiej i na to filar ze żwiru i klińca, na koniec 20cm ziemia aby trawa rosła. Filar zbiera wody gruntowe i opadowe, a dren je odprowadza.
Mam tak juz 8 lat. Piwnice suche cały rok.
Uwaga! Nie należy oszczędzać na średnicy rury drenarskiej, która z czasem zarasta korzeniami krzewów i drzewek - te zmyślne rośliny potrafią metrami rozkładać miotełki
korzonków wzdłuż rury i mieć luksus stałego zasilania w wodę, rura zarasta.
Jako firma - produkujemy rodzinę impregnatów do murów przeciw wilgoci i przeciekaniu. Zapraszam na stronę www.yumakreczko.com.pl/yumakryl
Szczegóły kreczko@yumakreczko.com.pl
  • 10 miesiące temu...
Napisano
WITAM ja zastosowałem inną metodę a mam też budynek na takich fundamentach -kładzione kamienie itd.Wzdłuż korytarzy w piwnicy wykopałem rowy,na spód i boki dałem płytki chodnikowe 25/25 cm .Na końcu drenarki wykopałem dół 0,8m głęboki i 0,5/0,8m powierzchni ,ściany wzmocniłem cegłą i zaprawą w dole umieściłem pompę głębinową z pływakiem samowłączającym się.Woda pompowana odprowadzana jest wężem do instalacji rurowej 5cm i to leci do burzówki.Mam spokój jak woda w piwnicy podniesie się na określoną wysokość pompa wypompowuje i mam święty spokój.U mnie się sprawdza a każdy ma iinne spojrzenia na ten sam temat.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...