Skocz do zawartości

Woda w piwnicy


Recommended Posts

Jestem właścicielem domu z 1960r. Moim problemem są mokre piwnice. Dom zbudowany jest na pochyłej działce z podłożem gliniastym. Fundamenty są z kamienia budowane metodą wrzucania zaprawy i kamieni do wykopanego dołu. Nie ma w nim izolacji pionowej. Z tego co wiem to odkopanie fundamentów i zaizolowanie ich raczej nie wchodzi w gre. Może grozić to nawet zawaleniem budynku. A czy zrobienie drenażu w odległości ok. 1.5m od budynku (rura drenarska, folia na pionowej płaszczwżnie, zasypka żwirowa) Byłaby dla niego bezpieczna i da jakiś efekt?
Link do komentarza
Podstawową sprawą jaką trzeba rozwiązać przy budowie drenażu jest rozpoznanie możliwości odprowadzenia wody zbieranej przez system drenarski. Zależnie od warunków lokalnych może to być studnia chłonna, kanalizacja burzowa, rów melioracyjny, zbiornik wodny. Ewentualny drenaż w opisanych warunkach lepiej zrobić wewnątrz piwnicy układając rury drenarskie wzdłuż ścian zewnętrznych i po środku pomieszczenia. Woda zbierana w studzience może być przepompowywana na wyższy poziom i kierowana np. do rowu melioracyjnego. Natomiast ułożenie drenów na zewnątrz w pewnej odległości od fundamentów może nie zapewniać osuszenia piwnicy, gdyż wytworzona przez drenaż depresja poziomu wody gruntowej obejmuje tylko część powierzchni piwnicy a więc woda będzie mogła wnikać w środkowej części. Istotne dla sposobu osuszenia piwnicy będzie jednak ustalenie, czy woda wnika przez ściany piwnicy i tylko w okresie intensywnych opadów lub roztopów, czy też jest to związane z wysokim poziomem wody gruntowej przenikającej od spodu i jak intensywny jest jej napływ.
Link do komentarza
W moim przypadku mam raczej problem z wodą opadową i z topniejących śniegów. Woda wyrażnie przesiąka przez ściany fundamentowe w czasie deszczu i wiosną gdy z działki zaczyna znikać śnieg więc drenaż wewnątrz piwnic i tak chyba problemu nie rozwiąże. Z odprowadzeniem nadmiaru wody nie będzie problemu, w pobliżu znajduje się rów melioracyjny.
Link do komentarza
A według mnie. Żadnego kopania wokół fundamentów ani w piwnicy. Te fundementy czasami są takie słabe że nawet wbijanie gwoździa pod obrazek jest ryzykowne. icon_biggrin.gif Może już lepiej zebrać piasek wokół domu (niech będzie już na te 1.5 m szerokości). Zaczynając od fundamentów na głebokość 20 cm i lekko pod skosem na zewnątrz, koncząc lejem(lej nie za wysoki żeby woda w razie czego mogła sie przelać) . To wyłożyć folią (zakładka na fundament) i włożyć rurę drenażową i zasypać żwirem. Ale to moja sugestia icon_wink.gif O ile to faktycznie od wody opadowej a nie gruntowej.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Jakiś czas temu przeszłam kurs dotyczący izolazcji za pomocą iniekcji firmy Remers. Myślę ,że nic nie szkodzi skonsultować się z jakimś przedstawicielem. Tak naprawdę slyszalam tylko ze jest to dosc skuteczna metoda w przypadku gdy nie może odkopać budynku. Jak to sie robi? Nawierca sie od wewnętrznej strony muru małe otwory przez krote wpuszcza się mocno zastygający środek ( aida kiesol chyba sie nazywa) W ten sposób tworzy się izolacja w murze. Nie daje gwararancji ale możesz spróbować. jESZCZE JEDNYM ZE SPOSOBOW JEST ZAOPATRZENIE SIĘ w osuszacz powietrza który bedzie ciągle osuszał powietrze utrzymując stałą wilgotność w normie . Jeżeli chciałbyś się dowiedzieć wiecej w tej dziedzinie to zapraszam ania@dry-pol.pl. Pozdrawiam Ania
Link do komentarza
Identyczny problem miałem z domem w podobnych warunkach terenowo-glebowych.
Należy wykopać rów ok. 2m od fundamentu. Głębokość - poniżej poziomu fundamentów.
Na dno rura drenarska fi 100 najlepiej i na to filar ze żwiru i klińca, na koniec 20cm ziemia aby trawa rosła. Filar zbiera wody gruntowe i opadowe, a dren je odprowadza.
Mam tak juz 8 lat. Piwnice suche cały rok.
Uwaga! Nie należy oszczędzać na średnicy rury drenarskiej, która z czasem zarasta korzeniami krzewów i drzewek - te zmyślne rośliny potrafią metrami rozkładać miotełki
korzonków wzdłuż rury i mieć luksus stałego zasilania w wodę, rura zarasta.
Jako firma - produkujemy rodzinę impregnatów do murów przeciw wilgoci i przeciekaniu. Zapraszam na stronę www.yumakreczko.com.pl/yumakryl
Szczegóły kreczko@yumakreczko.com.pl
Link do komentarza
  • 10 miesiące temu...
WITAM ja zastosowałem inną metodę a mam też budynek na takich fundamentach -kładzione kamienie itd.Wzdłuż korytarzy w piwnicy wykopałem rowy,na spód i boki dałem płytki chodnikowe 25/25 cm .Na końcu drenarki wykopałem dół 0,8m głęboki i 0,5/0,8m powierzchni ,ściany wzmocniłem cegłą i zaprawą w dole umieściłem pompę głębinową z pływakiem samowłączającym się.Woda pompowana odprowadzana jest wężem do instalacji rurowej 5cm i to leci do burzówki.Mam spokój jak woda w piwnicy podniesie się na określoną wysokość pompa wypompowuje i mam święty spokój.U mnie się sprawdza a każdy ma iinne spojrzenia na ten sam temat.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie wiem czy to jest T-cap ale pełna nazwa mojej pompy to : PANASONIC AQUAREA WH-MDC05J3E5 5KW MONOBLOK. Ogrzewa dom o powierzchni 100 m. kw. plus garaż plus CWU. Dom jest dobrze ocieplony więc pompa nie zużywa wiele energii zimą ale niskie rachunki za prąd, to raczej wynik fotowoltaiki na dachu. W pokojach zimą mam temperaturę 21 st. C., dla mnie wystarczy a w garażu 15 st. C. Jak na razie pompa daje radę. Co do innych pytań, to nie pomogę bo się na tym nie znam.
    • Przepraszam za brak konkretow. Dzialka rolna 0.7h jest polozona 130km a 0.3h 20km od miejsca gdzie planowana jest budowa domu. Jeszcze dodam że niedawno takie odległości nie stanowiły zadnego problemu poniewaz znajoma właśnie na takiej zasadzie się wybudowała.
    • Tak z ciekawości jaka moc tego Panasonica? To jest T-cap? Pytam, bo zanim zamontowałem kocioł gazowy też brałem pod uwagę T-capa 9kw. Tylko teraz jak policzyłem ile mocy zwykle używamy na gazie to wychodzi nie do wiary, ale kocioł zwykle chodzi na 6% mocy z 19kw, max było 12% przy mrozach nie wiem czy -10 czy więcej, przy czym % jest liczony od minimalnej mocy, czyli w moim przypadku od 3kw. Na CWU ustawione jest 50% i zasobnik 140L grzeje kilka minut, nie mierzyłem, ale raczej nie więcej niż 5-10 minut. I teraz mam wątpliwości, czy taki T-cap 9kw nie byłby po prostu za duży? Nie wiem czy te wskazania mocy na Termecie są rzeczywiste, ale jak już złapie temperaturę, a zwykle to jest 35°C na zasilaniu, to możliwe żeby chodził na 4-5Kw? Najwyższą jaką ustawiliśmy to było 42°C. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Darek: Farba do płytek to sprytny trik na odnowienie kafelek w łazience czy kuchni. Zacznij od solidnego przygotowania – umyj płytki środkiem odtłuszczającym, usuń brud i lekko je zmatuj papierem ściernym. Wybierz farbę ceramiczną, np. epoksydową, która wytrzyma wilgoć i codzienne zużycie. Nałóż podkład, jeśli jest wymagany, a potem dwie cienkie warstwy farby – wałkiem na dużych obszarach, pędzlem w trudno dostępnych miejscach. Między warstwami zrób przerwę 12-24 godzin. Fugi pomaluj osobno lub zostaw w oryginalnym kolorze dla efektu. To szybka alternatywa dla remontu, dająca nowy wygląd tanim kosztem. Po skończeniu daj farbie kilka dni na utwardzenie, unikając wody. Proste, a efektowne! https://www.nowin.pl/2023/12/21/farba-do-plytek-jak-pomalowac-kafelki-w-lazience-lub-kuchni/
    • Komentarz dodany przez zecia: Pomalowanie kafelek farbą do płytek to ekonomiczny sposób na nową łazienkę lub kuchnię. Najpierw przygotuj powierzchnię – oczyść ją z brudu i tłuszczu (np. benzyną ekstrakcyjną), a potem delikatnie zeszlifuj, by farba dobrze chwyciła. Wybierz farbę przeznaczoną do ceramiki, np. akrylową z utwardzaczem, odporną na wodę i zarysowania. Nałóż grunt, jeśli zaleca producent, a następnie dwie warstwy farby – wałkiem na płasko, pędzlem w kątach. Odczekaj 12-24 godziny między warstwami. Fugi możesz zamalować lub zostawić dla kontrastu, używając cienkiego pędzla. To sposób na szybką zmianę bez bałaganu. Po malowaniu chroń kafelki przed wilgocią przez kilka dni, aż farba stwardnieje. Styl i świeżość gwarantowane!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...