Skocz do zawartości

Woda w piwnicy


Recommended Posts

Napisano
Jestem właścicielem domu z 1960r. Moim problemem są mokre piwnice. Dom zbudowany jest na pochyłej działce z podłożem gliniastym. Fundamenty są z kamienia budowane metodą wrzucania zaprawy i kamieni do wykopanego dołu. Nie ma w nim izolacji pionowej. Z tego co wiem to odkopanie fundamentów i zaizolowanie ich raczej nie wchodzi w gre. Może grozić to nawet zawaleniem budynku. A czy zrobienie drenażu w odległości ok. 1.5m od budynku (rura drenarska, folia na pionowej płaszczwżnie, zasypka żwirowa) Byłaby dla niego bezpieczna i da jakiś efekt?
Napisano
Podstawową sprawą jaką trzeba rozwiązać przy budowie drenażu jest rozpoznanie możliwości odprowadzenia wody zbieranej przez system drenarski. Zależnie od warunków lokalnych może to być studnia chłonna, kanalizacja burzowa, rów melioracyjny, zbiornik wodny. Ewentualny drenaż w opisanych warunkach lepiej zrobić wewnątrz piwnicy układając rury drenarskie wzdłuż ścian zewnętrznych i po środku pomieszczenia. Woda zbierana w studzience może być przepompowywana na wyższy poziom i kierowana np. do rowu melioracyjnego. Natomiast ułożenie drenów na zewnątrz w pewnej odległości od fundamentów może nie zapewniać osuszenia piwnicy, gdyż wytworzona przez drenaż depresja poziomu wody gruntowej obejmuje tylko część powierzchni piwnicy a więc woda będzie mogła wnikać w środkowej części. Istotne dla sposobu osuszenia piwnicy będzie jednak ustalenie, czy woda wnika przez ściany piwnicy i tylko w okresie intensywnych opadów lub roztopów, czy też jest to związane z wysokim poziomem wody gruntowej przenikającej od spodu i jak intensywny jest jej napływ.
Napisano
W moim przypadku mam raczej problem z wodą opadową i z topniejących śniegów. Woda wyrażnie przesiąka przez ściany fundamentowe w czasie deszczu i wiosną gdy z działki zaczyna znikać śnieg więc drenaż wewnątrz piwnic i tak chyba problemu nie rozwiąże. Z odprowadzeniem nadmiaru wody nie będzie problemu, w pobliżu znajduje się rów melioracyjny.
Napisano
A według mnie. Żadnego kopania wokół fundamentów ani w piwnicy. Te fundementy czasami są takie słabe że nawet wbijanie gwoździa pod obrazek jest ryzykowne. icon_biggrin.gif Może już lepiej zebrać piasek wokół domu (niech będzie już na te 1.5 m szerokości). Zaczynając od fundamentów na głebokość 20 cm i lekko pod skosem na zewnątrz, koncząc lejem(lej nie za wysoki żeby woda w razie czego mogła sie przelać) . To wyłożyć folią (zakładka na fundament) i włożyć rurę drenażową i zasypać żwirem. Ale to moja sugestia icon_wink.gif O ile to faktycznie od wody opadowej a nie gruntowej.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Jakiś czas temu przeszłam kurs dotyczący izolazcji za pomocą iniekcji firmy Remers. Myślę ,że nic nie szkodzi skonsultować się z jakimś przedstawicielem. Tak naprawdę slyszalam tylko ze jest to dosc skuteczna metoda w przypadku gdy nie może odkopać budynku. Jak to sie robi? Nawierca sie od wewnętrznej strony muru małe otwory przez krote wpuszcza się mocno zastygający środek ( aida kiesol chyba sie nazywa) W ten sposób tworzy się izolacja w murze. Nie daje gwararancji ale możesz spróbować. jESZCZE JEDNYM ZE SPOSOBOW JEST ZAOPATRZENIE SIĘ w osuszacz powietrza który bedzie ciągle osuszał powietrze utrzymując stałą wilgotność w normie . Jeżeli chciałbyś się dowiedzieć wiecej w tej dziedzinie to zapraszam ania@dry-pol.pl. Pozdrawiam Ania
Napisano
Identyczny problem miałem z domem w podobnych warunkach terenowo-glebowych.
Należy wykopać rów ok. 2m od fundamentu. Głębokość - poniżej poziomu fundamentów.
Na dno rura drenarska fi 100 najlepiej i na to filar ze żwiru i klińca, na koniec 20cm ziemia aby trawa rosła. Filar zbiera wody gruntowe i opadowe, a dren je odprowadza.
Mam tak juz 8 lat. Piwnice suche cały rok.
Uwaga! Nie należy oszczędzać na średnicy rury drenarskiej, która z czasem zarasta korzeniami krzewów i drzewek - te zmyślne rośliny potrafią metrami rozkładać miotełki
korzonków wzdłuż rury i mieć luksus stałego zasilania w wodę, rura zarasta.
Jako firma - produkujemy rodzinę impregnatów do murów przeciw wilgoci i przeciekaniu. Zapraszam na stronę www.yumakreczko.com.pl/yumakryl
Szczegóły kreczko@yumakreczko.com.pl
  • 10 miesiące temu...
Napisano
WITAM ja zastosowałem inną metodę a mam też budynek na takich fundamentach -kładzione kamienie itd.Wzdłuż korytarzy w piwnicy wykopałem rowy,na spód i boki dałem płytki chodnikowe 25/25 cm .Na końcu drenarki wykopałem dół 0,8m głęboki i 0,5/0,8m powierzchni ,ściany wzmocniłem cegłą i zaprawą w dole umieściłem pompę głębinową z pływakiem samowłączającym się.Woda pompowana odprowadzana jest wężem do instalacji rurowej 5cm i to leci do burzówki.Mam spokój jak woda w piwnicy podniesie się na określoną wysokość pompa wypompowuje i mam święty spokój.U mnie się sprawdza a każdy ma iinne spojrzenia na ten sam temat.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Szanowny Panie,   Pański przypadek wymaga głębszej analizy, ponieważ z opisu wynika dość duży stopień skomplikowania. Możemy domyślać się, że w pewnych obszarach połaci dachowych lub bezpośrednio do nich przyległych znajdują się ściany budynku, które planuje Pan ocieplić warstwą termoizolacji. W takim przypadku sugerujemy wykonać minimum w postaci ocieplenia fragmentów ścian w obszarze styku z dachem. Należy pamiętać, że każda aktywność na dachu po jego ułożeniu może skutkować zniszczeniem pokrycia dachowego lub jego trwałym uszkodzeniem wymagającym wymiany. Wszelkiego rodzaju zaprawy, kleje i tynki mogą uszkodzić powłokę lakierniczą doprowadzając do jej zniszczenia. Powstałe na późniejszym etapie prac dociepleniowych uszkodzenia mechaniczne profilu do nieszczelności. Jest wiele zagrożeń wynikających z czynnika ludzkiego, które należy brać pod uwagę. Jest więc możliwe wykonanie docieplenia a w późniejszym czasie pokrycia dachowego, wiąże się to jednak z dużym ryzykiem jego uszkodzenia i/lub z niemożliwością jego wykonania. Rekomendujemy w pierwszej kolejności wykonanie docieplenia na całym obszarze ścian, a w kolejnym etapie dopiero montaż pokrycia dachowego. ___________________________ Panele dachowe na rąbek PD-510, Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
    • Ok  tak to wygląda . Jednym słowem mówiąc bajazol . Chciałem zdystansować podłogę od wełny o jakieś 3 centymetry. Natomiast nie wiem, co z tymi ścianami szczytowymi. ? Zdejmować to robić najpierw jakiś stellarz. Na ścianie też mu chciały mieć jakąś półkę, a popakanie niespodzianka myślałem, że zostawią je gołe.
    • Komentarz dodany przez Mciek: Zdecydowanie odradzam
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
    • Cześć Wszystkim .Potrzebuje od Was porady od podstaw w sprawie naprawie ja pęknieć na płytach GK w moim pokoju .Powiem Wam że jest w paru miejscach na suficie przez całą długość oraz na ścianach bocznych .Chce się zabrać za to już na spokojnie po Świętach tylko teraz tak .Najpierw nożykiem naciąć to wszystko ,wyczyścić zagruntować i żeby później nie pękało dać siatkę zbrojeniowa i to zaszpachlować Cekolem bo to już drugi raz wyszło ?Dodam że później cały pokój będzie do malowania także chce to zrobić konkretnie aby nie wychodziło już .  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...