Skocz do zawartości

układania płytek na dzwiach do piwnicy odwieranej od dolu


pakito

Recommended Posts

Witam.
czeka mnie remont na korytarzu, niestety w starym budownictwie budowano zejścia do piwnicy wbudowane w podłogę.
mam betonową posadzkę a zbijane z desek. czy mogę na to nakleić płytki?
czy może nowe drzwi z płyty OSB muszę zrobić?
wydaje mi się, że przypadkowe trzaśniecie tymi drzwiami spowodowało by zdziesiątkowanie liczby płytek na tych właśnie drzwiach.
z góry dziękuje za wszelkie rady.
Link do komentarza
Cytat

na osb tak, na dechy - nie ryzykowałbym
a może osb lub płyta pilśn twarda na dechy i na to płytki?


niestety te dzwi są na równo z wylewką, więc przykręcenie OSB spowodowałoby podniesienie tych drzwi, a tego chciałbym uniknąć, chyba że poprostu zrobię nową ramę, albo zastrugam ją o te kilka mm.

jeśli już to jakiego kleju i fug do tego użyć?
czy aby napewno się to sprawdzi?
wieko jest używane m/w raz dziennie, wiec nie za często, wiadomo że płytki to bedzie kolejnych pare kg, wiec jeśli by to spadło.... to pewnie układanie od nowa, jak myślicie?
Link do komentarza
Niestety na żywicę raczej mnie nie stać.
zastanawiam się nad zastruganiem 4 mm ramy i przykręceniem na to OSB 4mm.

czyli tak jak Krzysiek29 mówi?

na początku grunt szczepny a później na to jakiś klej elastyczny ?

co byście Panowie polecili?
jaki marki ?
na zwykłej podłodze prawdopodobnie będzie sopro 372 - płytki o wym 33.3x33.3
Link do komentarza
Cytat

Niestety na żywicę raczej mnie nie stać.
[...]


Czy koszt żywicy nie będzie niższy, niż struganie, zakup płyty OSB i te inne czynności?
A właściwie to dlaczego masz zamiar schować te drzwi icon_rolleyes.gif przecież można je w ciekawy sposób wykorzystać w aranżacji podłogi i zostawić drewniane - jeśli są równo z wylewką, to wyłóż je (przyklej na drzwi) chociażby panelami, czy jakimiś egzotycznymi deskami podłogowymi na równi z przyklejoną resztą podłogi z płytek:)
Jak będziesz drzwi wyklejał płytkami, to i tak nie "schowasz" tych drzwi bez śladu - musisz zostawić większą szczelinę wokół drzwi, zrobić uchwyt, nie przeszkadzający w chodzeniu i na tyle mocny, abyś swobodnie mógł te drzwi otwierać... Zawiasów otwieranych do góry też całkowicie nie schowasz...
Ciekawe jak ma to rozwiązane autorushd - może jego "patent" zastosujesz?
Link do komentarza


jeśli chodzi o koszt żywicy, to rzeczywiście płyta OSB go przewyższy, struganie jak dla mnie to groszowe sprawy.
płyte OSB chciałem kupić dlatego żeby zrobić nowe drzwi (tym razem ocieplone) bo z piwnicy trochę zimno idzie, ale ocieple sobie w inny sposób, w dodatku panel to kolejna warstwa izolacji.
Dziękuję za sugestię, prawdopodobnie z niej skorzystam.
Pozdrawiam!
Link do komentarza
Cytat

jeśli chodzi o koszt żywicy, to rzeczywiście płyta OSB go przewyższy, struganie jak dla mnie to groszowe sprawy.
płyte OSB chciałem kupić dlatego żeby zrobić nowe drzwi (tym razem ocieplone) bo z piwnicy trochę zimno idzie, ale ocieple sobie w inny sposób, w dodatku panel to kolejna warstwa izolacji.
Dziękuję za sugestię, prawdopodobnie z niej skorzystam.
Pozdrawiam!



To ja jeszcze odnośnie tej żywicy, kładzie się to cieniutko, bardzo cieniutko na specjalna matę. Dodatkowo skubana jest płynna, wiec się rozlewa. Trzeba zrobić ograniczniki po obwodzie. Natomiast na drugi dzień jeszcze spokojnie można oczyszczać płytki jak się wyleje. A jak już złapie to mur beton nie puści.
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
Cytat

czy warto cudować z tymi klejami a gdybyś zamówił nowy właz drewniany i polakierował dal uchwyt do podnoszenia / taki w głębny/ żeby nie przeszkadzał czy nie taniej i nie ładniej


Czytając wszystkie posty uważam, iz powyższe rozwiązanie jest bardzo praktyczne i niedrogie.
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Cytat

Niestety na żywicę raczej mnie nie stać.
zastanawiam się nad zastruganiem 4 mm ramy i przykręceniem na to OSB 4mm.

czyli tak jak Krzysiek29 mówi?

na początku grunt szczepny a później na to jakiś klej elastyczny ?

co byście Panowie polecili?
jaki marki ?
na zwykłej podłodze prawdopodobnie będzie sopro 372 - płytki o wym 33.3x33.3


Ja na Twoim miejscu bym zestrugał, potem OSB, a nie bawił sie w jakies udziwnienia.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...