Skocz do zawartości

Koszt budowy domu - stan surowy + wykonczenie 2-3 pomieszczeń


Recommended Posts

Cytat

Izolacje dachu i ścian wraz z robocizną 17 tyś zł
Drzwi wewnętrzne 3500
Tynki i posadzki prace malarskie 15 tyś
Instalacja C.O elektryczna 15 tyś zł



generalnie mam zastrzeżenie co do kwot za punkty które zacytowałem
CO i elektryka - zgoda, jeśli masz zamiar grzać prądem - nie pisałeś tego
Drzwi wewnętrzne - nawet jak kupisz najtańsze, to prawdopodobnie braknie
Tynki i posadzki - teoretycznie jest to możliwe, jeśli robisz płyte fundamentową i w niej chcesz zalać kable...- też nie piszesz żadnych szczegółow. Jeśli robisz ławy i potem tynki+ wylewki, to nie ma szans.
Izolacja dachu i ścian - cena mało realna, biorąc pod uwagę że celujesz w 1 litrowy.

zacznij od podania więcej ilości szczegółow (i projektu - bo samo ocieplenie i WM nie wystarczy)
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Witam,
sytuacja zmusza mnie i moich bliskich do wyniesienia się z domu, dlatego zastanawiamy się nad różnymi wariantami.
Stąd też moje pytanie:
ile pieniędzy potrzebowalibyśmy na budowę domu (coś takiego jak Projekt M-131 - prosze poszukać w googlach), chodzi nam o budowę całego domu, ale wykończyć (podłoga, podłączenie elektryki i hydrauliki) tylko najpotrzebniejsze pomieszczenia (kuchnia, salon, łazienka), reszta może stać w stanie surowym, a gdy będą na to środki mogą być wykończone w późniejszym okresie.
Ile kosztowałaby nas taka inwestycja? Biorąc pod uwagę, że staramy się jak najmniejszym kosztem zakupić wszystko i wybudować (robocizna + materiał).

Wystarczyłoby 100.000-130.000 zł?

dodam, że wyglądałoby to tak:
lazienka - kabina prysznicowa, wc, zlew,
kuchnia - kuchenka, lodówka, zlew,
salon - praktycznie tylko podłoga wystarczy do przetrwania


Najpierw kup działkę chyba że masz uzbrojenie prąd woda kanaliza lub szambo to co potrzebne do życia
Choć z prądem można by było polemizować.icon_smile.gif
Zapytaj o WZ lub o ZT i będziesz wiedział co można tam postawić może pomyśl nad parterówką z płaskim dachem a z czasem dobudujesz piętro . Gdy jest ZT ustawione to na inny dach małe szanse ale gdy takowego niema to jest duża szansa na prośbę inwestora . U mnie kosztorys wstępny na domek z płaskim dachem SSZ kosteczka 11x10 powinien się zamknać w 120 tyś więc słabo to widzę jeszcze z tym projektem

Cytat

Witam,
sytuacja zmusza mnie i moich bliskich do wyniesienia się z domu, dlatego zastanawiamy się nad różnymi wariantami.
Stąd też moje pytanie:
ile pieniędzy potrzebowalibyśmy na budowę domu (coś takiego jak Projekt M-131 - prosze poszukać w googlach), chodzi nam o budowę całego domu, ale wykończyć (podłoga, podłączenie elektryki i hydrauliki) tylko najpotrzebniejsze pomieszczenia (kuchnia, salon, łazienka), reszta może stać w stanie surowym, a gdy będą na to środki mogą być wykończone w późniejszym okresie.
Ile kosztowałaby nas taka inwestycja? Biorąc pod uwagę, że staramy się jak najmniejszym kosztem zakupić wszystko i wybudować (robocizna + materiał).

Wystarczyłoby 100.000-130.000 zł?

dodam, że wyglądałoby to tak:
lazienka - kabina prysznicowa, wc, zlew,
kuchnia - kuchenka, lodówka, zlew,
salon - praktycznie tylko podłoga wystarczy do przetrwania


Najpierw kup działkę chyba że masz uzbrojenie prąd woda kanaliza lub szambo to co potrzebne do życia
Choć z prądem można by było polemizować.icon_smile.gif
Zapytaj o WZ lub o ZT i będziesz wiedział co można tam postawić może pomyśl nad parterówką z płaskim dachem a z czasem dobudujesz piętro . Gdy jest ZT ustawione to na inny dach małe szanse ale gdy takowego niema to jest duża szansa na prośbę inwestora . U mnie kosztorys wstępny na domek z płaskim dachem SSZ kosteczka 11x10 powinien się zamknać w 120 tyś więc słabo to widzę jeszcze z tym projektem
Link do komentarza
Cytat

Wstrzeliłeś się w temat dokładnie tak samo jak AK-47 („kałach”) w cel – znaczy się z dużym rozrzutem. icon_biggrin.gif


No bo niestety przy budowie domu to rozrzuty trzeba brac pod uwagę.icon_smile.gif
2 takie same domy mogą kosztowac różnie zalezne podłoże jak głeboko woda jak daleko media no i cena działki. Więc nieda się nigdy dokładnie powiedziec np " ja wydałem 200 tys więc tobie starczy"
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • @retrofood Teraz zajmuje się prawą stroną kuchni (zdjęcia: kuchnia_prawa_strona.jpg/kuchnia_prawa_strona_2.jpg), gdzie mam ściankę działową 6 cm(bez tynku), chciałbym tu zastosować płytkie puszki lub bardziej prawdopodobnie nadtynkowe gniazda ukryte w meblach. Zastosowałem tu rurki RLM 16 mm, ponieważ nie wiem jeszcze jak ostatecznie będzie wyglądała moja kuchnia. Po pierwszych materiałach dot. instalacji dowiedziałem się, że najlepiej robić ją jak ma się już wybraną kuchnię, niestety nie mam na to czasu i nie wyobrażam sobie, że w środku remontu będę wybierał kuchnię, więc nastawiłem się tutaj na elastyczność. Jak już będę miał większe rozeznanie w kuchniach, to będę wprowadzał przewody... Niektórych pewnie nie wprowadzę. Natomiast w każdą rurkę wsadzę swojego pilota. Pytanie tylko czy prowadzenie przewodów można uznać za prawidłowe, wychodzą z górnej strefy? I tak od lewej mamy: - Przewód do roboczych gniazdek (w blacie), który będzie koło zabudowanego pionu, wyjście będzie pod blatem. - Ewe. zabudowany ekspres do kawy. - Przewód 12/24 V światła nadblatowe LED w dole górnych szafek. - Ewe. zabudowana mikrofalówka. - Podłączenie górnego sprzętu AGD w zabudowie (pion/komin/słupek), koncepcja jest taka, że nie wiem jeszcze na jakiej wysokości on się znajdzie. I dzięki rurce mogę w dowolnym miejscu go wyciągnąć (przy dostawaniu się do tego miejsca przewód będzie wycofany) i zainstalować gniazdko nadtynkowe. - Przewód 12/24 V dolna strefa LED, pod dolnymi szafkami. - Podłączenie dolnego sprzętu AGD w zabudowie (pion/komin/słupek) prawdopodobnie zmywarka.
    • 1. Poszukać lokalu o lepszym standardzie.   2. Wspomnieć  właścicielowi, że będziesz musiał poszukać innego mieszkania z powodu grzyba.   3. Kupić farbę przeciwplesniową, pomalować. https://allegro.pl/oferta/farba-przeciw-plesni-i-grzybom-galvi-9810352181   4. Kupić osuszacz na prąd, lub pochłaniacz wilgoci do łazienki i wymieniać co pewien czas wkłady. https://allegro.pl/oferta/duzy-pochlaniacz-wilgoci-osuszacz-powietrza-xxl-pilot-led-cichy-90w-2200-ml-14869498575   5.Pozostawiać klamkę w oknie w pozycji  rozszczelnienia - mikrowentylacja okna.     6. Wypić z co najmniej 10 schnapsów  i ręcznie wytłumaczyć szwabowi.  
    • Mieszkam na stałe w Niemczech, tu nie ma niestety takiego prawa…
    • Czyli jest to łazienka wygospodarowana w jakimś fragmencie innego pomieszczenia? Bo wg. prawa budowalnego łazienka bez wentylacji nie ma prawa istnieć. Właściciel takiej samoróbki jak to sobie wyobrażał funkcjonowanie takiej łazienki? IMHO - ty, jako wynajmujący powinieneś, zgodnie z prawem olać temat i zażądać naprawy od właściciela mieszkania. Bo zwalczanie grzyba to nie jest bieżące utrzymanie. To wada lokalu. Piszesz pismo o usunięcie usterki.
    • Czesc!Masz rację, elewacja drewniana to świetny wybór, który dodaje uroku każdemu domowi.Przy wyborze drewna warto zwrócić uwagę na jego odporność na warunki atmosferyczne oraz sposób konserwacji.Architekt pomoże dobrać odpowiedni gatunek i kolor, co jest kluczowe dla estetyki. ;)
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...