Skocz do zawartości

Panele na stara podloge


rutter17

Recommended Posts

Napisano
Witam chce polozyc deske berlinecka na stara podloge drewniana.Co mam najlepiej podlozyz miedzy podloge a deske berlinecka zeby nie trzeba bylo zrywac podlogi?Z gory dzieki czekam na odpowiedz
Napisano
Cytat

Witam chce polozyc deske berlinecka na stara podloge drewniana.Co mam najlepiej podlozyz miedzy podloge a deske berlinecka zeby nie trzeba bylo zrywac podlogi?Z gory dzieki czekam na odpowiedz


Jeśli jesteś pewny, że drewniana podłoga jest stabilna, deski nie chodzą (jeśli chodzą - podobijaj ją gwoździami) i nie mają uskoków (coś tam podhebluj, zeszlifuj), ułóż podkład ekologiczny i śmiało na to deskę barlinecką icon_biggrin.gif
Jeśli podłoga jest niestabilna, bezpieczniej będzie jak na nią ułożysz najpierw 18 lub 22 mm płytę OSB i dopiero potem deskę na podkładzie.
Napisano
Cytat

A co to za podklad ekologiczny?Co to wogole jest?


Są to płyty grubości 5 lub 7 mm, o wymiarach 100x50cm, wykonane z włókien drewnianych, sprasowanych z jakimś tam wypełniaczem i stosowanych jako właśnie podkład pod panele i inne pływające podłogi.
Napisano
Cytat

jako podkład wystarczy tektura falista


Jako podkładowy powinien być materiał, który nie jest podatny na odkształcenia. Tektura falista po zgnieceniu nie powraca do swej pierwotnej postaci, tak jak np. pianka z rolki. Płyty ekologiczne - pilśniowe są bardziej odporne na zgniecenie - oczywiście jako powierzchnia już ułożona i przy obciążeniu miejscowym, np nogą stołową (poprzez panel) nie odkstałca się.
Słyszałem o zastosowaniu tektury falistej na podkłady pod podłogę pływającą, ale nigdy bym się nie zdecydował, na takie jej użycie icon_rolleyes.gif
Napisano
Cytat

Wszystko mi sie podoba, oprocz tej deski barlineckiej. icon_wink.gif


Było pytanie o technologię położenia deski na starą podłogę, więc podpowiadam :/
Ale mam takie same zdanie jak Ty, margaretko - sam sobie nie położyłbym deski barlineckiej, chociaż zaraz po ułożeniu, czy to jako pływająca, czy klejona do podłoża - wygląda pięknie... Na miejcsu ruttera wyrzuciłbym starą podłogę, podrównał podłoże i rzucił jakiś parkiet, choćby II gatunku (ok 50 zł/m2). I miałbym prawie w tych samych kosztach, chociaż nie tak szybko - prawdziwą podłogę icon_smile.gif
Napisano
A moze nawet da sie naprawic te stara podloge... Widzialam u kolegi stare, przedwojenne dechy oczyszczone z farby i zaszpachlowane. Nie sa idealne oczywiscie, ale maja w sobie to cos... Barlinek to w zasadzie normalny panel tyle ze 4-5 razy drozszy. Tez sie dalam na to nabrac i polozylam w sypialni, ale drugi raz bym tego nie zrobila. Na szczescie zaplacilam za niego "jedyne" 89 zl za m2 zamiast 169, ale to i tak bylo bez sensu... Nie jest jakos zniszczony jeszcze, ale odglos stukania jest fatalny, no i do drewna temu daleko. Gdybym miala malo czasu to juz wolalabym zwykle panele laminowane za 30 zl za m2. Na jedno wychodzi, a mozna je bez zalu zmienic za pare lat.
Napisano
Na pewno jednym z argumentów sprzedawców barlinka jest to, że po jakimś czasie można go przecyklinować i polakierować i jest jak nowy... Tylko jak znaleźć artystę-cykliniarza, który z trzymilimetrowej warstewki artystycznie zeszlfuje "ciut" płytki... Czasem trzeba po jakimś uderzeniu zebrać więcej materiału i wyłazi druga warstwa, która już nie jest z tego samego drewna... A poza tym ten odgłos "panelowy" icon_rolleyes.gif
Układałem parę razy takie deski. Ostatnio z klonowym wierzchem. Kilent składał szafkę i wypadły mu z rąk drzwiczki i kantem uderzyły w podłogę niemal na samym środku pokoju. W związku z tym, że zafundowali sobie taką "wypasioną" podłogę, nie mieli zamiaru kłaść żadnego dywanu... Zakleiłem tę dziurę ciemną szpachlą - w kolorze sęków klonowych i ta dziura "robi" za kolejnego sęka icon_rolleyes.gif , nie rzuca się w oczy, ale JEST!
A może rzeczywiście ta stara podłoga nie jest aż tak bardzo zniszczona i da się ją wyremontować, nawet wstawić nowe kawałki desek, wzmocnić - to może być dobry pomysł icon_biggrin.gif
Ps. Margaretko, a co Ty o tej porze tu robisz blink.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...