Skocz do zawartości

Pozwolenie na prace archeologiczne


nad-ziemni

Recommended Posts

Napisano
Witam,
dla tych którzy nagle dowiedzieli się, że w trakcie swojej inwestycji budowlanej muszą współpracować z archeologiem, oraz dla tych, którzy się jeszcze nie spotkali z tym tematem - krótki opis problemu i porady.
To dopiero wstęp do tematu - jeżeli ktoś z Forumowiczów ma pytania dotyczące obsługi archeologicznej jego inwestycji lub samego tematu Pozwolenia - zapraszam do kontaktu.

Pozwolenie na prowadzenie prac archeologicznych jest niezbędne, gdy w warunkach zabudowy czytamy, że teren inwestycji położony jest w strefie ochrony konserwatorskiej lub w pobliżu stanowiska archeologicznego. Wówczas konieczny jest nadzór archeologiczny, czyli obecność archeologa podczas prac ziemnych, lub, bardziej skomplikowane, badania ratownicze wyprzedzające inwestycję.
Warunek o wynajęciu archeologa może też być umieszczony w Uzgodnieniu wydawanym przez Konserwatora Zabytków, na etapie uzgadniania projektu budowlanego.
Pozwolenie na prace archeologiczne w obydwu wypadkach jest warunkiem niezbędnym do uzyskania pozwolenia na budowę. Najprościej zdobycie i złożenie odpowiedniej dokumentacji (wniosek wraz ze spisem załączników dostępny jest na stronach internetowych Wojewódzkich Urzędów Ochrony Zabytków) jest zlecić firmie archeologicznej. Wyboru takiej firmy i tak należy dokonać przed złożeniem wniosku na pozwolenie - należy wpisać wykonawcę, który dołącza komplet własnych dokumentów (naukowy program badań, oświadczenia). Wybrać trzeba także muzeum, do którego trafią ewentualne zabytki; niezbędne jest oświadczenie takiej jednostki.
Podsumowując - decydując się na samodzielne uzyskanie Pozwolenia na prace archeologiczne i tak musimy nawiązać współpracę z firmą archeologiczną. Najlepiej więc zlecić to uciążliwe, urzędowe zadania profesjonalistom.
Serdecznie zapraszam do współpracy z naszą firmą - specjalizującą się w obsłudze inwestycji budowlanych.
Pozdrawiam
Patrycja Burczak
NAD-ZIEMNI

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...