Skocz do zawartości

Zerwany zawór ciepłej wody


Recommended Posts

Napisano
Witam,
próbując zakręcić zaworek od ciepłej wody, znajdujący się pod kranem (model http://klikshop.pl/zawor-kulowy-katowy-z-f...x-38-p-21.html) dźwignia pękła na pół.
1. Czy można zdjąc dźwignię i na dłuższy czas obcęgami zakręcić zawór i wodę?
2. Czy trzeba zmienić cały zawór a przed tym odciąć wodę w całym mieszkaniu (mieszkam w bloku , czy jest jakiś indywidualny zawór dla jednego mieszkania czy to jakiś centralny zawór w piwnicy?)
3. Ile taka usługa może kosztować ?
Serdecznie dziękuję za wszelkie wskazówki icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Witam,
próbując zakręcić zaworek od ciepłej wody, znajdujący się pod kranem (model Array="" target="_blank" rel="nofollow">http://klikshop.pl/zawor-kulowy-katowy-z-f...x-38-p-21.html) dźwignia pękła na pół.
1. Czy można zdjąc dźwignię i na dłuższy czas obcęgami zakręcić zawór i wodę?
2. Czy trzeba zmienić cały zawór a przed tym odciąć wodę w całym mieszkaniu (mieszkam w bloku , czy jest jakiś indywidualny zawór dla jednego mieszkania czy to jakiś centralny zawór w piwnicy?)
3. Ile taka usługa może kosztować ?
Serdecznie dziękuję za wszelkie wskazówki



Dźwignia pękła bo zawór jest zapieczony ,można próbować zakręcić go ,ale i tak trzeba wymienić na nowy .Co do zaworów odcinających  w bloku to są pewnie na pionach i główny w piwnicy .  
Napisano
Faktycznie, zawór pewnie nie był ruszany przez długi czas, zarósł kamieniem i przy próbie zamknięcia nie wytrzymało pokrętło icon_sad.gif
Jeśli jest to zawór pod umywalką, to powinien być jeszcze jeden zawór na rurach doprowadzających ciepłą wodę do lokalu - gdzieś w pobliżu wodomierza ciepłej wody. Wtedy trzeba go zakręcić i wymienić ten uszkodzony. Może być i tak, że ten drugi zawór też był nie używany od dawna i też może być problem z jego zamknięciem...
Wtedy trzeba zamknąć zawór na pionie, albo na cały blok, ale to może zrobić - najczęściej - upoważniony hydraulik z administracji budynku, lub nawet pracownik opecu, czy innegi specu (firma dostarczająca ciepłą wodę, lub energii do podgrzewania wody zimnej).
Generalnie zawory kulowe - szczególnie na ciepłej wodzie - powinno się co jakiś czas (co miesiąc lub dwa) poruszyć: zamknąć i otworzyć kilkukrotnie, aby nie dopuścić do zarośnięcia kamieniem - to przedłuża żywotność zaworów.
Napisano (edytowany)
Witam,
serdecznie dziękuję WSZYSTKIM za odzew. Zawór był używany i do końca nie rozumiem czemu rączka poszła (chyba wygięłam ją zbyt w dół, kręcąc równocześnie w prawo). Generalnie, to chyba zacznę szukać hydraulika. Dzięki !!

A trochę z innej beczki: nie wiecie jak sprawdzić czy ktoś ma uprawnienia do wykonywania przeglądu instalacji gazowej ? Muszę się zdecydować na indywidualny przegląd icon_smile.gif i chciałabym mieć pewność, iż nie zleciłam tego komuś z ulicy icon_smile.gif Edytowano przez ulamany_zawor (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

[...]
jak sprawdzić czy ktoś ma uprawnienia do wykonywania przeglądu instalacji gazowej ?
[...]


Po prostu zapytać i sprawdzić - przeczytać kwit stwierdzający nabycie uprawnień !!!
Tu nie ma co się "szczypać", przegląd przez nieuprawnionych i nie mających praktyki (i pojęcia) "fachowców" może skutkować wielkim BUMMM...
Uprawnienia mają hydraulicy (przeważnie wszyscy) z administracji, kierownik adm ma taką wiedzę, kto może takączynność przeprowadzić, sprzedawcy i monterzy ze sklepów sprzedających sprzęt grzewczy - jeśli nie mają uprawnień, to potrafią wskazać kolegów.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Drogi jak cholera. 10 PLN to góra, którą dałbym za niego. Ale pod względem przekroju żył, przewód jest właściwy. Wtyczka też w porządku. Pytanie dodatkowe, ten piekarnik to przenośny czy część jakiegoś stacjonarnego urządzenia?. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...