Skocz do zawartości

Klej do płytek


Ciril

Recommended Posts

Napisano
Wiadomo... co innego na ścianę, co innego na podłogę...

Tylko jaki polecicie (sami użyliście) klej do położenia płytek ściennych 30x50 cm i do gresu na podłogi z ogrzewaniem podłogowym???

Boję się tego efektu skurczania w trakcie wysychania i w efekcie pękania płytek
Napisano
możesz użyć na ścianę tego samego kleju co na ogrzewanie podłogowe, musi być to klej elastyczny typu flex, takie kleje ma między innymi marka PCI
Napisano
Również polecam ale nawet C-10. Nie jest to klej z górnej półki jakości i ceny, ale nie mogę się przyczepić. Sam ułożyłem na nim 40m płytek w salonie na ogrzewanej podłodze i w łazience na podłodze i ścianach z płyt GK i nic się złego nie dzieje.
C-11 jest bardziej elastyczny.

pozdro
Napisano
Cytat

Wiadomo... co innego na ścianę, co innego na podłogę...

Tylko jaki polecicie (sami użyliście) klej do położenia płytek ściennych 30x50 cm i do gresu na podłogi z ogrzewaniem podłogowym???

Boję się tego efektu skurczania w trakcie wysychania i w efekcie pękania płytek



Na ściany murowane polecałbym zwykłego, nowego Atlasa:
http://atlas.com.pl/kleje-do-pytek/121235-...iona-atlas.html
Jeśli masz płytę G/K, zastosuj lepiej
http://atlas.com.pl/kleje-do-pytek/121253-atlas-plus.html.
Atlas Plus może być też na podłogę, ale na większe płytki chyba lepiej zastosować
http://atlas.com.pl/kleje-do-pytek/121229-...s-standard.html
Kleje są sprawdzone, mogę spokojnie Ci je polecić

Kleić należy na kilkakrotnie wygrzaną uprzednio podłogę, po jej całkowitym wystudzeniu - ze cztery, pięć dni bez grzania!!!
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Witam, dzięki Waszym opiniom już wiem, na co będę kleił płytki. Na razie jestem na wstępie tej drogi, dom będę wykańczał na wiosnę, ale wolę wcześniej się zorientować, niż później kupować na wariata. Poradźcie mi, jaką wylewkę zastosować na podłogówkę? Czy jeżeli klej dam cekol, to wylewkę i grunt też dać tej marki, żeby chemia się nie gryzła? Możecie coś powiedzieć o wylewce cekol L-01? Od razu uspokajam, że nie będę tego robił sam icon_wink.gif Pozdrawiam i z góry dziękuję za rady icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

weż atlasa jak radzi stach


Nie znam wyrobów z tego zakresu robót firmy Cekol - używałem tylko gładzi, o innych do dzisiaj nie słyszałem, więc się nie będę wypowiadał na ich temat. Do niedawna używałem klejów Ceresit CM11 i CM17, ale po wypróbowaniu klejów Atlasa - stosuję je. Koledzy dużo i dobrze mówią o Mapei, byłem na szkoleniu w Gliwicach, mają całe systemy, całe linie stosowane do różnych celów i zastosowań, np.
http://www.mapei.com/PL-PL/products-subline.asp?IDLinea=1
Będę chciał sukcesywnie wypróbować te produkty, chociaż na razie robię - i przez to go polecam - na Atlasie icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam .Mam pytanie jak dokleić płytkę której już nie ma dłuższy czas do tarasu ,jak nie ma jak do czego jej dokleić .Na Zdjęciu to jest od kleju bo ta płytka na drewno jest przyklejona . https://zapodaj.net/plik-qmlTGjAND9
    • Kontrola Wydziału Budownictwa powinna ustalić stan faktyczny i odnieść się do Twoich uwag.
    • Formalnie nie ma obowiązku uzyskania dokumentów potwierdzających możliwość przyłączenia do sieci elektroenergetycznej, wodociągowej itd. na etapie uzyskiwania pozwolenia na budowę lub składania zgłoszenia z projektem. Zniesiono go jeszcze w 2015 roku, w ramach nowelizacji prawa budowlanego.  Ale są tu dwa zastrzeżenia. Pierwsze jest takie, że bez zapewnienia dostępu do mediów nie zakończymy budowy i nie będziemy mogli w takim budynku legalnie mieszkać. Tu trzeba mieć na uwadze przede wszystkim prąd. Ale chociażby bez kanalizacji się nie obędzie, jeżeli na danym terenie przewidziano tylko przyłączenie do sieci.  Drugi haczyk to oświadczenie projektanta o możliwości podłączenia domu do istniejącej sieci ciepłowniczej. Obecnie takie oświadczenie trzeba dołącyć do dokumentacji. Chociaż wciąż są niejasności interpretacyjne, czy zawsze trzeba to zrobić. 
    • Murowania już coraz mniej. Zbliżamy się do wysokości nadproży a więc docinamy wstępnie ostatnie pustaki na których zostaną wylane poduszki betonowe oraz obsadzone nadproża. Przenosimy również poziom zero do budynku tak aby łatwiej nam się pracowało. Porównujemy lasery krzyżowe trzech firm Nivel System, DeWalt oraz Hilti.    
    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...