Skocz do zawartości

wkład kominkowy z masa akumulacyjną


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Widziałem wkład akumulacyjny firmy brunner, koszt niestety ok 11tys. Ale do tego jak rozumiem trzeba dokupić jeszcze sporo specjalnych cegieł. Gdzieś zgubiłem link , jak to jest wyliczane ile trzeba tej akumulacji ale całość wyszła od 1-2 ton icon_sad.gif

Znalazłem:

Jeżeli na przykład wybudujemy w swoim domu kominek akumulacyjny z zastosowaniem:

- paleniska akumulacyjnego o masie 200 - 300 kg,

- akumulacyjnego wymiennika ciepła o masie 600 - 1000 kg,

- ciepłej, akumulacyjnej, szamotowo-kaflowej bryły kominka o masie 200 - 700 kg,

to jego całkowita masa 1000 - 2000 kg, rzeczywiście pozwoli na ogrzanie tylko dwoma lub trzema paleniami w ciągu doby, całego domu w sposób komfortowy i bez większego wysiłku.

http://www.kominek.org.pl/technologie/arty...ych-czasow.html

Autorus Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Napisano
Jak dobrze będzie dopasowany do oszczędnego domu, to i jedno rozpalenie dziennie wystarczy przez większą część sezonu grzewczego. Akurat mam zamiar przerobić sobie kominek w tym stylu icon_wink.gif podobnie ale "inaczej"
Napisano
Moja Tarnava waży 190 kg mam obudowę z cegły klinkierowej (z lyroya) icon_redface.gif jeżeli na dworze jest koło +5 to jedno napalenie na dobę wystarczy (3 kawałki drewna). do -5 (2 napalenia rano i wieczorkiem) jak mrozy to 3-4 ale w domu zawsze temperatura jest 20-25 st ,mierzona na parterze na poddaszu jest cieplej o jakieś 2 st.
Napisano
Cytat

Moja Tarnava waży 190 kg mam obudowę z cegły klinkierowej (z lyroya) icon_redface.gif jeżeli na dworze jest koło +5 to jedno napalenie na dobę wystarczy (3 kawałki drewna). do -5 (2 napalenia rano i wieczorkiem) jak mrozy to 3-4 ale w domu zawsze temperatura jest 20-25 st ,mierzona na parterze na poddaszu jest cieplej o jakieś 2 st.



no właśnie, ja tez ma tarnava i to bydle wazy ok 250kg, ale zrobiłem rozprowadzenie rurami i tutaj niestety takie rozwiązanie mi się nie podoba. Wolę akumulację jako ścianę.
Napisano
Cytat

no właśnie, ja tez ma tarnava i to bydle wazy ok 250kg, ale zrobiłem rozprowadzenie rurami i tutaj niestety takie rozwiązanie mi się nie podoba. Wolę akumulację jako ścianę.



Ja mam i obudowany klinkierem i rury bez turbiny super działa
Napisano
Cytat

no właśnie, ja tez ma tarnava i to bydle wazy ok 250kg, ale zrobiłem rozprowadzenie rurami i tutaj niestety takie rozwiązanie mi się nie podoba. Wolę akumulację jako ścianę.




Sama akumulacja = gorąco w salonie, jedno i drugie da równomierną temperaturę w całym domu w wydłużonym czasie.
Napisano

A wkłady 3 generacji?

14.jpg

Piece kombi (III generacji)

Piec typu kombi stanowi kombinację pieców konwekcyjnych i akumulacyjnych. Obok ciepła zakumulowanego w kanałach ceramicznych wykorzystuje się do konwekcji gorące powietrze pochodzące z żeliwnego lub stalowego korpusu paleniska podczas spalania. Często stosuje się tu zamykane kratki nawiewowe, gdyż po wygaśnięciu ognia w palenisku przepływające przez komorę grzewczą powietrze wychładzałoby niepotrzebnie masę kumulacyjną pieca. Taki system mieszany stosuje się często, gdy pomieszczenie opalane jest nieregularnie i zachodzi potrzeba szybkiego dogrzania pomieszczenia lub zastosowania ograniczonej dystrybucji powietrza i dobierany jest odpowiednio do potrzeb i życzeń klienta. Wszystkie systemy pieców kaflowych można oczywiście wyposażyć w palenisko z dużą szybą, która zapewnia widok na ogień.

Napisano
Takie rozwiązanie nie jest praktyczne ponieważ: nie wystarczy ciągu do przepchnięcia spalin góra/dół na taką odległość, a poza tym spaliny się schładzają i wytrącają się sadze itp. Wież mi paliłem w piecach kaflowych z dobre 5 lat, czyściłem je itp. Wiem co mówię icon_wink.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

Takie rozwiązanie nie jest praktyczne ponieważ: nie wystarczy ciągu do przepchnięcia spalin góra/dół na taką odległość, a poza tym spaliny się schładzają i wytrącają się sadze itp. Wież mi paliłem w piecach kaflowych z dobre 5 lat, czyściłem je itp. Wiem co mówię icon_wink.gif


Takie są konstrukcje pieców kaflowych (kanały stojące) musi działać chyba że robił papudrak icon_wink.gif Edytowano przez an-bud (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Takie są konstrukcje pieców kaflowych (kanały stojące) musi działać chyba że robił papudrak icon_wink.gif



Te piece były stare i trzeba było delikatnie z nimi ale paliłem w śląskim "piecynku" kafloku o takim ze 100 szt cegły szamotowej zbudowanym kanały i zbrojenia po byku po prostu sadze się wypalały nigdy się w nim nic nie działo i paliło się raz na 24h i pokoju 6x6m wysokim 3,6m nie było czym oddychać rewalka icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Tyle ze patrząc na ostatnie zdjęcie ciężko mi uwierzyć ze dym będzie sobie kluczył w ten sposób.



icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif Tak robiono dziesiątki lat piece kaflowe, a to jest nowcześniejsza wersja do złożenia jak klocki lego w kilka godzin. Zapewniam że działa, robiłem to i to. W powyższych przypadkach kominek będzie powietrzno-akumulacyjnym i trzeba eksportować ciepło dalej do innych pomieszczeń.

Dwa tysiące lat temu robili ogrzewanie podłogowe, ale kanały były leżące icon_wink.gif beton też był zapomnianym wynalazkiem przez ponad tysiąc lat.
Napisano
Cytat

icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif Tak robiono dziesiątki lat piece kaflowe, a to jest nowcześniejsza wersja do złożenia jak klocki lego w kilka godzin. Zapewniam że działa, robiłem to i to. W powyższych przypadkach kominek będzie powietrzno-akumulacyjnym i trzeba eksportować ciepło dalej do innych pomieszczeń.

Dwa tysiące lat temu robili ogrzewanie podłogowe, ale kanały były leżące icon_wink.gif beton też był zapomnianym wynalazkiem przez ponad tysiąc lat.



No właśnie ale mnie interesuje żeby nie robić rozprowadzeń. Chciałbym aby ściana grzała.
Napisano
Cytat

No właśnie ale mnie interesuje żeby nie robić rozprowadzeń. Chciałbym aby ściana grzała.


To musisz przeznaczyć kilkanaście tyś zł na specjalne do tego typu zabudowy palenisko.
  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
  • 6 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
    • Docinamy na wymiar otwory drzwiowe oraz okienne. Murowany słup na tarasie oraz przed wejściem również doczekał się wymiarów projektowych :) Używamy piły szablastej Dewalt DCS382N  
    • Temat wraca. Niczego w nocy nie znajduję. Tym razem popryskane Mospilanem młode liście gdy ruszyła wegetacja. Niestety. Myślałem że znalazłem winnych, ale Google podpowiada że to larwy biedronki.               A te prócz mszyc,  nie żrą roślin. Kurcze....
    • Skąd taki pomysł? Bo kamień polny może ciekawie wyglądać, ale w zimie jest śliski (po deszczu też jak jest zakurzony). Żebyś słupków nie musiał prostować. Ja bym w kamień nie wchodził.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...