Skocz do zawartości

Głębokość posadowienia fundamentów


Maras812

Recommended Posts

Nurtuje mnie temat głębokości posadowienia fundamentów. W projekcie mam posadowienie fundamentów 80cm poniżej otaczającego terenu. Wnioskuję,że związane jest to z głębokością przemarzania gruntu. Jednak ja chciałbym podnieść poziom podłogi wyżej jak w projekcie i obsypać dom ziemią. Teraz moje pytanie czy mogę dać płyciej fundamenty?
Link do komentarza
Płycej niż 80cm w zasadzie nie można.
Głębokość posadowienia fundamentów, a właściwie ław fundamentowych jest uzależniona od stref głębokości przemarzania gruntu, które są różne w różnych rejonach Polski. Ławy domów niepodpiwniczonych powinno się posadawiać poniżej tych stref.
W przypadku, gdy chcesz podnieść poziom podłogi wystarczy nadmurować wyżej fundamenty bloczkami fundamentowymi, albo nadlać fundamenty wyżej. Całość z pewnością wyjaśni Ci architekt, który będzie wykonywał adaptację projektu.

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Cytat

Płycej niż 80cm w zasadzie nie można.
Głębokość posadowienia fundamentów, a właściwie ław fundamentowych jest uzależniona od stref głębokości przemarzania gruntu, które są różne w różnych rejonach Polski. Ławy domów niepodpiwniczonych powinno się posadawiać poniżej tych stref.
W przypadku, gdy chcesz podnieść poziom podłogi wystarczy nadmurować wyżej fundamenty bloczkami fundamentowymi, albo nadlać fundamenty wyżej. Całość z pewnością wyjaśni Ci architekt, który będzie wykonywał adaptację projektu.


Strefy głebokości przemarzania to jedna stona zagadnienia a geologia i nośność gruntu to druga. Tak że najlepiej samemu nie kombinować ze zmianami - niech to zrobi architekt.
Link do komentarza
Cytat

Nurtuje mnie temat głębokości posadowienia fundamentów. W projekcie mam posadowienie fundamentów 80cm poniżej otaczającego terenu. Wnioskuję,że związane jest to z głębokością przemarzania gruntu. Jednak ja chciałbym podnieść poziom podłogi wyżej jak w projekcie i obsypać dom ziemią. Teraz moje pytanie czy mogę dać płyciej fundamenty?


j.w. zauważono, jeżeli nośność gruntu jest zapewniona (czyli postawisz na rodzimym-nośnym i nie humusie), to możesz wynieść fundament i obsypać go ziemią - nie ma problemu
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...