Skocz do zawartości

Remont pomieszczenia na poddaszu - problem


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Poniewaz to moj pierwszy post na tym forum witam serdecznie wszystkich uzytkowników !

Trafiłem tu poniewaz mam problem z remontem poddasza, od samego początku znajduje błedy wykonawców i nie wiem czy dobrze zabieram sie za rozwiązanie ich.

Zacznijmy od początku... w nieuzywanym pomieszczeniu na poddaszu gdzie skladowalismy wszystkie graty i suszylismy ubrania postanowiłem zrobic sypialnie.
Zadzwoniłem do dekarza aby pomógł mi wstawić okno dachowe ( dach wilospadowy pokryty blachodachowka i papą na pełnym deskowaniu), dach był ocieplony wełną 15cm okazało sie ze miedzy deskowaniem a wełna nie ma szczeliny wentylacyjnej (mało tego przyszyta zsywkami do desek).
Postanowiłem zerwac folie z wełna i zrobic to od nowa (tzn. nabic papiaki 3 cm od desek i posznurkować wszystko ), przy samej murłacie było ok wyzej niestety pojawiły sie początki plesni potraktowałem to srodkiem przeciw grzyba porządnie odkurzyłem i opryskam jeszcze raz.

Dalej miedzy murem a deskowaniem tez nie ma szczeliny poprostu została zamurowana (miejscami gdzie niegdzie jest tycia tycia szczelinka) wywierciłem w scianach dziury fi 20mm dookoła na scianach zewnetrznych i do innych pokoi, chciałem to wywalic całkiem ale tesciowie zaczeli płakac ze im sniegu nawieje i w sumie maja troche racji bo okap nie ma zrobionej podbitki.

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg



Teraz siedze i mysle co zrobic z murłata... jak wywinąc tam wełne i folie skoro murłata zamurowana... miedzy murem a murłata jes 2-3 mm sczeliny.
Nie mam pojecia co z tym zrobic.

Poza tym w całym domu sciany są trojwartwowe (pustak-styropian-maks) akurat tylko to pomieszczenie jest z samego pustaka było ocieplone styropianem 10cm, ale zrywam to bo:
- styropian od wewnatrz to dosc ryzykowne rozwiazanie a musiałem sie upewnic czy nic pod spodem sie nie dzieje
-podobno powinno sie kleic całą powierzchnie styropianu a nie placki
- chce zabudowac całe pomieszczenie w g-k na stelazu i jesli musze juz ocieplac to wole dac wełne 5cm

Ocieplac wogóle te sciany jest sens ?
Co myslicie o tym wszystkim poprawic cos jeszcze, zmienic ?

Dzieki za pomoc Edytowano przez Colt (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Acha... jeszcze jedno pytanko icon_smile.gif
... chce dac 15cm wełny miedzy krokwie, nastepnie stelaz pod G-K i miedzy stelaz 5cm na to wszystko folia paroizolacyjna i bezposrednio na folie płyta G-K, wolno tak zrobić czy powinno być inaczej np. przerwa miedzy folia paroizolacyjna i płytą G-K ?

Tylko, że jak dam płyte bezposrednio na folie to jak zrobie oświetlenie... teraz mi przyszło do głowy icon_sad.gif

Nie jestem dekarzem ani budowlancem takze wybaczcie banalne pytania icon_smile.gif

Pozdrawiam ! Edytowano przez Colt (zobacz historię edycji)
Napisano
Szczegółowy opis robót związanych z adaptacją strychu wymaga zapoznania się ze wszystkimi detalami konstrukcji poddasza co praktycznie wymaga przeprowadzenia wizji lokalnej.

Niemniej pewne wskazówki podane poniżej będą przydatne przy rozwiązaniu tego problemu:

- od spodu deskowania należy ułożyć folię paroprzepuszczalną zamocowaną do boków krokwi i odsuniętą ok. 3 cm od desek. Układanie folii rozpoczyna się od kalenicy, aby zakłady poszczególnych pasów umożliwiały swobodny spływ ewentualnych skroplin.

- utworzona pustka wentylacyjna między deskami a folią musi mieć zapewniony przepływ powietrza, zatem należy wzdłuż całego styku deskowania dachu ze ścianą zewnętrzną wyciąć szczelinę o szerokości ok 2 - 3 cm. Folię paroprzepuszczalną mocuje się do krawędzi muru a szczelinę osłania siatką chroniącą przed ptakami.

- w kalenicy należy również utworzyć szczelinę wentylacyjną poprzez wycięcie deskowania na szerokości ok. 5 cm i podniesienie pokrycia kalenicy w taki sposób, aby nie stykało się z pokryciem dachowym. Powstałą szczelinę warto zabezpieczyć taśmą grzebieniową tzw. wróblówką przed ptakami.

- ocieplenie połaci dachowych można wykonać jako dwuwarstwowe, a następnie osłonić folia paroszczelną i pokryć płytami g-k. Miejscowe przecięcia folii paroszczelnej np. pod instalacje elektryczna nie wpłyną na prawidłowe funkcjonowanie ocieplenia.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej? 2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam 
    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej?   2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam    
    • No widze ze z plaszczem wodnym bardziej problemowy montaz itd. A jakie rodzaje kominkow z dgp co warto wziąść pod uwage ?
    • Choroba - drobna dziurkowatość liści drzew pestkowych albo drobna plamistość.  Wiśnie są bardzo podatne i w zasadzie nie da się prowadzić sadu bez ochrony chemicznej. Drzewka należy pryskać przeciwko tej chorobie wczesną wiosną - dwukrotnie. Teraz tylko wygarbić liście i spalić lub wyrzucić (nie kompostować).
    • Wie ktoś dlaczego w tym roku wiśnie zrzucają już liście? Nie jest to susza, bo po sąsiedzku są śliwy i jabłoń, które nawet nie myślą się zażółcić. A wiśnia jakby miała już październik. Przecież zielone, soczyste, wiśniowe liście dodawałem do soku z aronii, a to bywało w sierpniu. W dodatku wiśnia nie miała owoców, bo wszystko wymarzło na etapie tuż po kwitnieniu. I raczej nie są to szkodniki, bo liście nie mają żadnych widocznych uszkodzeń, są takie jesienne. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...