Skocz do zawartości

Remont pomieszczenia na poddaszu - problem


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Poniewaz to moj pierwszy post na tym forum witam serdecznie wszystkich uzytkowników !

Trafiłem tu poniewaz mam problem z remontem poddasza, od samego początku znajduje błedy wykonawców i nie wiem czy dobrze zabieram sie za rozwiązanie ich.

Zacznijmy od początku... w nieuzywanym pomieszczeniu na poddaszu gdzie skladowalismy wszystkie graty i suszylismy ubrania postanowiłem zrobic sypialnie.
Zadzwoniłem do dekarza aby pomógł mi wstawić okno dachowe ( dach wilospadowy pokryty blachodachowka i papą na pełnym deskowaniu), dach był ocieplony wełną 15cm okazało sie ze miedzy deskowaniem a wełna nie ma szczeliny wentylacyjnej (mało tego przyszyta zsywkami do desek).
Postanowiłem zerwac folie z wełna i zrobic to od nowa (tzn. nabic papiaki 3 cm od desek i posznurkować wszystko ), przy samej murłacie było ok wyzej niestety pojawiły sie początki plesni potraktowałem to srodkiem przeciw grzyba porządnie odkurzyłem i opryskam jeszcze raz.

Dalej miedzy murem a deskowaniem tez nie ma szczeliny poprostu została zamurowana (miejscami gdzie niegdzie jest tycia tycia szczelinka) wywierciłem w scianach dziury fi 20mm dookoła na scianach zewnetrznych i do innych pokoi, chciałem to wywalic całkiem ale tesciowie zaczeli płakac ze im sniegu nawieje i w sumie maja troche racji bo okap nie ma zrobionej podbitki.

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg



Teraz siedze i mysle co zrobic z murłata... jak wywinąc tam wełne i folie skoro murłata zamurowana... miedzy murem a murłata jes 2-3 mm sczeliny.
Nie mam pojecia co z tym zrobic.

Poza tym w całym domu sciany są trojwartwowe (pustak-styropian-maks) akurat tylko to pomieszczenie jest z samego pustaka było ocieplone styropianem 10cm, ale zrywam to bo:
- styropian od wewnatrz to dosc ryzykowne rozwiazanie a musiałem sie upewnic czy nic pod spodem sie nie dzieje
-podobno powinno sie kleic całą powierzchnie styropianu a nie placki
- chce zabudowac całe pomieszczenie w g-k na stelazu i jesli musze juz ocieplac to wole dac wełne 5cm

Ocieplac wogóle te sciany jest sens ?
Co myslicie o tym wszystkim poprawic cos jeszcze, zmienic ?

Dzieki za pomoc Edytowano przez Colt (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Acha... jeszcze jedno pytanko icon_smile.gif
... chce dac 15cm wełny miedzy krokwie, nastepnie stelaz pod G-K i miedzy stelaz 5cm na to wszystko folia paroizolacyjna i bezposrednio na folie płyta G-K, wolno tak zrobić czy powinno być inaczej np. przerwa miedzy folia paroizolacyjna i płytą G-K ?

Tylko, że jak dam płyte bezposrednio na folie to jak zrobie oświetlenie... teraz mi przyszło do głowy icon_sad.gif

Nie jestem dekarzem ani budowlancem takze wybaczcie banalne pytania icon_smile.gif

Pozdrawiam ! Edytowano przez Colt (zobacz historię edycji)
Napisano
Szczegółowy opis robót związanych z adaptacją strychu wymaga zapoznania się ze wszystkimi detalami konstrukcji poddasza co praktycznie wymaga przeprowadzenia wizji lokalnej.

Niemniej pewne wskazówki podane poniżej będą przydatne przy rozwiązaniu tego problemu:

- od spodu deskowania należy ułożyć folię paroprzepuszczalną zamocowaną do boków krokwi i odsuniętą ok. 3 cm od desek. Układanie folii rozpoczyna się od kalenicy, aby zakłady poszczególnych pasów umożliwiały swobodny spływ ewentualnych skroplin.

- utworzona pustka wentylacyjna między deskami a folią musi mieć zapewniony przepływ powietrza, zatem należy wzdłuż całego styku deskowania dachu ze ścianą zewnętrzną wyciąć szczelinę o szerokości ok 2 - 3 cm. Folię paroprzepuszczalną mocuje się do krawędzi muru a szczelinę osłania siatką chroniącą przed ptakami.

- w kalenicy należy również utworzyć szczelinę wentylacyjną poprzez wycięcie deskowania na szerokości ok. 5 cm i podniesienie pokrycia kalenicy w taki sposób, aby nie stykało się z pokryciem dachowym. Powstałą szczelinę warto zabezpieczyć taśmą grzebieniową tzw. wróblówką przed ptakami.

- ocieplenie połaci dachowych można wykonać jako dwuwarstwowe, a następnie osłonić folia paroszczelną i pokryć płytami g-k. Miejscowe przecięcia folii paroszczelnej np. pod instalacje elektryczna nie wpłyną na prawidłowe funkcjonowanie ocieplenia.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Tak, niestety w miejscowym planie były same dwuspady wiec nad garazem musiał sie pojawić mały dach a więc i 2 rynny koszowe połączone w kalenicy garazu.   "Ten wariant z pierwszego zdjęcia jest generalnie poprawny" Nie zauwazyłem Twojej odp i byłem juz działąć. Troche się dzisiaj bałem ze zrypie ale zrobiłem. Wyszlo mi chyba nie najgorzej  Nie zrobiłem zdjęcia ale wrzuce następnym razem to obedzie mozna ocenić. Blacharzem nie jestem wiec miałem duzo szczescia. Chwile trenowałem na kartce papieruzeby zrozumeić jak to się będzie zachowywało i to troche pomogło jak by ktos też kombinował. Teraz już po myśle ze to całkiem proste ale trzeba uważać na to zeby blache wystawić do góry wystarczająco na tyle zeby pozniej ja zabiąć na grzbiecie 2 blachy i zeby nie była zawysoko i nie kolidowałą z łata kalenicy.   "Rąbek ma być ukształtowany tak, aby spływająca woda była kierowana na boki (po obu jego stronach), do dwóch rynien koszowych. " Tak zrobilem. Narzedzia do kształtowania blachy kupiłem więdząc ze bede robił to samo.   Jutro chce jeszcze uszczelnić to silikonem dekarskim i pokombinowac łatą od kalenicy bo niestety blacha wyszłą nieco za wysoko i bede musiał ją skrócić. Pokaże na zdjeciach bo ciezko jak opisze to kazdy zrozumie inaczej   Co do filmów to się z Tobązgadzam. W jednym widac ze docinaja dachówke w połowie, jak by nie mogli jej dobrze rozmierzyć. Albo dokładają łate na łate kalenicowa, bo nie wymierzyli dobrze wysokości.   Ciekawe ze sa tez drypy ze strony producenta. Sam zauwazylem ze dachowka mimo ze zrobiona zgodnie z instrukcja jakos slabo pasuje do gasiora. Chwila rozmowy z doradca technicznym producenta i okazuje sie ze zamki sa za duze i tego nie sa sie ladnie spasowac. Ma byc tak jak u mnie, czyli zgodnie z instrukcja ze szczelina went zgodna z "normami" albo ladnie czyli tak jak robia czasami dekarze zmniejszajac szczeline w kalenicy zeby ukryc zamki. Szkoda tylko ze w instrukcjach o tym nie pisza i dowiaduje sie czlowiek o tym po fakcie jak ja.
    • Równie dobrze jakieś zanieczyszczenia w instalacji mogły zapchać zawór zasilający lub powrotny tego zimnego grzejnika. 
    • Nowy system barwienia Osmo to rozwiązanie stworzone z myślą o osobach, które oczekują pełnej swobody w doborze koloru i najwyższej jakości wykończenia. W praktyce oznacza to, że można uzyskać dowolny odcień – zarówno z palet RAL, jak i NCS – bez konieczności ograniczania się do standardowej gamy kolorów producenta. Jedną z największych zalet systemu jest elastyczność. Osmo umożliwia teraz wykorzystanie tych samych kolorów w produktach do wnętrz i na zewnątrz, o ile oba produkty są w wersji kryjącej lub transparentnej. Dzięki temu można zachować spójność kolorystyczną w całym projekcie – od podłogi i mebli, po stolarkę okienną i elementy elewacyjne. Warto też podkreślić, że cały proces barwienia odbywa się lokalnie. Sprzedawca Osmo dysponuje mieszalnikiem i może na miejscu przygotować wybrany odcień w dokładnie takiej ilości, jaka jest potrzebna. Klient otrzymuje produkt gotowy do użycia, z oznaczeniem „Tinted for You”. Każda puszka zawiera również próbkę koloru i jego nazwę na etykiecie, co pozwala łatwo odtworzyć ten sam odcień w przyszłości. Produkty barwione w systemie zachowują wszystkie właściwości oryginalnych preparatów Osmo – zarówno pod względem trwałości, odporności, jak i sposobu aplikacji. Nie ma więc obawy, że indywidualne barwienie wpłynie negatywnie na jakość czy wydajność. Podsumowując, nowy system barwienia Osmo to duże ułatwienie dla osób, które oczekują precyzji i dopasowania koloru do własnej wizji. Wystarczy wybrać odpowiedni produkt Osmo dla danej powierzchni i wymarzony odcień – resztą zajmuje się punkt sprzedaży z mieszalnikiem.
    • Komentarz dodany przez Brygida.: Witam . Szanowni Państwo to co tu widzę to propozycje dla milionerów, celebrytów a nie dla zwykłych zjadaczy chleba. Mam domek drewniany niecałe 100 m2 i tarasik 9 m2 i jestem szczęśliwa i zadowolona z tego co mam. Spełniły mi się moje marzenia o własnym domku z ogrodem w wieku 55 lat ,od 9 lat jestem na emeryturze więc już nie stać mnie na takie luksusy. Dziękuję ,wszystko piękne ale nie dla mnie. Pozdrawiam.
    • Własny taras to dodatkowa przestrzeń, która podniesie jakości codziennego życia. Decydując się na budowę lub kupno domu z tarasem, oczekujemy miejsca, w którym można odpocząć po ciężkim dniu, zorganizować letnie przyjęcia czy po prostu złapać oddech, bez konieczności wyjazdu z miasta. Dla wielu z nas taras jest głównym argumentem za wyborem konkretnej nieruchomości - w końcu to namacalny luksus posiadania własnej strefy relaksu tuż za progiem. Jednak aby w pełni cieszyć się jego funkcjonalnością, warto zadbać o odpowiednią ochronę przed intensywnym słońcem. Jak optymalnie wybrać: zalety markiz czy pergoli? Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/wokol-domu/tarasy-i-balkony/polecane/113531-wymarzony-taras-jak-go-urzadzic-i-oslonic-przed-sloncem-i-deszczem
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...