Skocz do zawartości

Podrzewanie CWU kominkiem płaszczowym


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam. Instalator podłączył mi kominek z płaszczm wodnym (LECHMA) do instalacji co przez płytowy wymiennik ciepła. W instalacji co źródłem ciepła jest kocioł dwufunkcyjny VITODENS 200 (VIESSMAN) + zasobnik CWU z dwoma wężownicami (VITOCELL 100) - do jednej są podłączone kolektory słoneczne a do drugiej obieg CWU z kotła CO. Monter tak mi podłączył ten kominek że nie mam mozliwosci podgrzewania kominkiem ciepłej wody uzytkowej (CWU).
Przedstawiłem mu przykładowy schemat:
http://www.kominkihelena.pl/gal.html?url=/...lacjaWodna3.gif
Stwierdził ze tak się nie robi bo jak zapomnę poprzełączać zawory od zbiornika wody to nie będe mial cieplej wody, a nawet moze to doprowadzić do awarii kotla CO. Stwerdzil, ze jak chcę kominkiem podgrzewac wodę to powinienem mieć zbiornik z trzema wężownicami nie z dwoma.
I jeszcze jedna sprawa. Mam regulator; Kominek LuX (RT-08P) - http://www.tatarek.com.pl/index.php?produk...u&podkat=u2 - który ma możliwośc odłączania drugieo żródła ciepła (np. kotła CO) w momencie gdy temperatura wody w kominku osiagnie zadaną temperature, czyli jak mi ten sterownik wyłączy kocioł to zostane bez ciepłej wody bo kominek przy takim połączeniu nie grzeje jej - czyli ta funkcja zostaje niewykorzystana w takim razie.
Prosilbym o Waszą opinie na temat takiego połączenia kominka bez mozliwości grzania wody - czy faktycznie nie ma sensu grzać wodę kominkiem jak sie ma kociol dwufunkcyjny - a jak gaz wyłączą, to bedę miał ciepło w domu i zimna wodę???.
Pozdrawiam Edytowano przez Sławomir Picher (zobacz historię edycji)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
przez plytowy tylko do CO? czyli wychodzac z wymiennika wraca do kominka? jesli tak to Ci sie zagotuje woda jesli piec nie bedzie tloczyl swojej wody w wymiennik...

ja mam tak, ze z kominka idzie mi w plytowy wymiennik gdzie woda CO odbiera cieplo a za plytowym idzie w wezownice zbiornika CWU i wraca do kominka.
Wada tego jest to iz woda CO odbiera cieplo z kominka tylko wtedy gdy piec tloczy wode i jednoczesnie robi to kominek. Niestety zadarza sie rzadko by sie zgraly gdyz kominek musi miec troche czasu aby nagrzac wode, ktora swiezo naplynela do plaszcza a piec puszcza ciepla w grzejniki co jakis czas gdy mu spada temp na czujce... za to wode w zbiorniku CWU mam dobrze nagrzana. Do gornej wezownicy mam podlaczony piec jednofunkcyjny.

to rozwiazanie dzialajace u mnie 2 zimy mi sie nie podoba dlatego juz zamowilem i za kilka tygodni mi zamontuja jeszcze jeden zbiornik tzw bufor przed piecem, do niego bezposrednio podepne kominek - nie bede sie bawil w wymienniki, do bufora plus do zbiornika CWU podepne mala pompe ciepla (pow-woda) - taka 1KW z cop'em 3,6 (pracuje do 0 stopni) czyli grzeje z moca kolo 3,8 KW - mozesz juz za 3 tys brutto dostac, spokojnie nagrzeje wode CWU latem wiosna i jesienia.

Jakbym lubil panele to bym zamowil taki bufor z wezownica i podpial jeszcze panele a dopiero bufor podlaczyl do zbiornika CWU z jakas pompka i czujka - kombinowac mozna z wyobraznia, Edytowano przez pokles (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...