Skocz do zawartości

Moje dotychczasowe doświadczenia z budowy TERCJI


Recommended Posts

Napisano
Witam Serdecznie Wszystkich Budowniczych ,

Dość często czytam Wasze rady i problemy. Próbowałem już swoich sił na forum dopytując o dach z wolimi oczkami, jednak sam nic dotychczas nie wniosłem. Mam również ciekawe doświadczenia odnośnie kosztorysów - czasami 300 % różnicy ??? WAŻNE JEST ABY PRECYZYJNIE USTALIĆ ZAKRES I EGZEKWOWAĆ, EGZEKWOWAĆ, chociaż mi się to nie udaje ale cel jest szczytny ;o)
Ostatnio zauważyłem, że sporo dyskusji krąży wokół kosztów budowy Tercji, także postanowiłem podzielić się z Wami moimi doświadczeniami i przemyśleniami, a więc do dzieła.

Budowa na Śląsku, okolice Gliwic

Stan 0 - wykonany wartości rzeczywiste

Wynagrodzenie kierownika za stan zero "0": 400 PLN (bardzo ważna osoba na budowie, proponuję znaleźć profesjonalistę, to on właśnie ma najlepsze przełożenie na wykonawcę, zaoszczędzi nam stresu i pieniędzy)
Obsługa geodezyjna: 600 PLN

Robocizna: 14 550 PLN

Zakres: wykop, szalowanie, zbrojenie, izolacja pozioma, ściany z bloczków betonowych 6 warstw - na wysokość, izolacja termiczną styropian + siatka, izolacja pionowa dysperbit 4 warstwy wew i zew., folia kubełkowa, wypełnienie środka piaskiem z zagęszczeniem, kanalizacja, wprowadzenie wody pod ławą, wylanie płyty, drenaż opaskowy (włóknina, żwir + rura fi 100) w sumie 5 studzienek, obsypanie sian z zewnątrz. Cały sprzęt i szalunki po stronie wykonawcy

Materiały:29 000 PLN

Beton B5, B20 z transportem i pompą (ławy, słupy, schody, płyta) - w sumie 44 m3 za 10 500 PLN
Stal fi 12 i fi 6 = 3000 PLN sporo zostało
Bloczki 1400 szt = 4500 PLN
Piasek 350 t + żwir = 6000 PLN
Rury kanalizacyjne = 1000 PLN
Izolacje, styropian 10 cm, kleje, siatka, wapno i cement, dysperbit 350 kg, gwoździe, folie, kołki, drenaż i inne = 4000 PLN


Ściany Parteru i strop - prognoza

Wynagrodzenie kierownika: 400 PLN

Robocizna: 24 000 PLN

Zakres: izolacja pozioma, murowanie ścian z cegły silikatowej N24 /12 wew i zew ok 230 m2 po 35 PLN/m2; szalowanie, zbrojenie i wylewanie stropu żelbetowego ok. 150 m2 po 100 PLN/m2, słupy wewnętrzne, ścianka kolankowa wraz z wieńcem. Cały sprzęt i szalunki po stronie wykonawcy

Materiały:27 000 PLN

Beton B20 z transportem i pompą (strop i słupy) - w sumie 20 m3 za 5 000 PLN
Stal fi 12 i fi 6 = 3000 PLN
Silikaty = 16 500 PLN - powinno coś zostać na garaż i ogrodzenie ???
Piasek 15t = 500 PLN
Izolacje, wapno i cement, dysperbit, gwoździe, kotwy, siatka, folie, kołki inne = 2000 PLN


Dach - prognoza

Wynagrodzenie kierownika: 400 PLN

Robocizna: 26 000 PLN

Zakres: Pełna więźba, nadbitka, krokwie rzeźbione, cztery okna dachowe, budowa dwóch kominów, dwa wole oczka, ganek na dwóch kolumnach - 250 m2 x 80 PLN/m2

Materiały:32 000 PLN

Więźba - 10 m3 = 8 000 PLN
Dachówka karpiówka i dodatki = 17 000 PLN
Okna 4 szt = 4 000 PLN
Rynny, inne = 3000 PLN

Życzę wszystkim uczciwych i terminowych wykonawców oraz dystansu do rzeczywistości.

Pozdrawiam MAL

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Solidne i rzetelne opracowanie. Z pewnością już niebawem zaczną się się pojawiać kolejni Forumowicze. Założę się, że większość informacji przyda się każdemu kto jest na podobnym etapie. Ja na pewno będę się tutaj pojawiać. Pozdrawiam i trzymam kciuki icon_smile.gif
Napisano
  Cytat

Solidne i rzetelne opracowanie. Z pewnością już niebawem zaczną się się pojawiać kolejni Forumowicze. Założę się, że większość informacji przyda się każdemu kto jest na podobnym etapie. Ja na pewno będę się tutaj pojawiać. Pozdrawiam i trzymam kciuki icon_smile.gif

Rozwiń  


Witam pierwszego Gościa i dziękuję za uznanie. Poniżej kilka nowych doświadczeń z budowy

Należy zaopatrzyć się w długą poziomicę i min. 30 mb taśmę mierniczą, po to aby kontrolować Panów na budowie, tak często jak się da. Jeżeli coś Wam się nie podoba natychmiast żądajcie usunięcia błędów. Pewne odchyłki są dopuszczalne, jednak mogą wpłynąć ujemnie na żywotność budynku a już na pewno na koszty, chociażby prostowanie ścian podczas tynkowania. Ja osobiście kazałem rozebrać kawałek ściany i już. Nie uniknąłem natomiast błędów w przewiązaniu bloczków pomiędzy warstwami (różne źródła różnie podają te wartości np.: min. 5 cm, lub min. 30 % długości elementu murowego). Aby zapobiec potencjalnym problemom pękania ścian zastosowałem zbrojenie poziome MURFOR - zdjęcie poniżej; koszt ok. 20 PLN za 3 mb, zużyłem ok. 35 szt. i mam nadzieję, że było warto.

Pozdrawiam,

MAL

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowany)
Witam,

Strop zalany, czekamy na ścianę kolankową (0,8 m) i chyba w tym roku koniec. Zapowiadają srogą i śnieżną zimę, także będę musiał to czymś przykryć i zabezpieczyć otwory okienne przed nawiewaniem śniegu do środka. Czy ktoś z Was pozostawiał domek bez dachu na zimę ? ;o) Zmieniłem podciągi z profili HEB na zbrojone prętami (dół 4 x fi 20 + góra 5 x fi 16)

Dodatkowo muszę odrobinę zweryfikować podane poprzednio koszty stropu:

Stal 2,5 t ok. 7 500 zł (stal podrożała z 2000 zł/t brutto w IX 2009 do 2650 zł/t brutto IX 2010)
Beton B25 - 32 m3 ok. 7 500 zł (grubość płyty 16 cm + nadproża i podciągi)
Robocizna ok. 13000 zł (szalunki, stemple, gwoździe, całość po stronie wykonawcy)
Razem ok. ok. 28 000 zł


Jak widać na zdjęciach wyjście na poddasze (strych) jest zlokalizowane w centralnej części domu. Zobaczymy jak się to sprawdzi w trakcie użytkowania (schody w salonie?) . Dodatkowo kotłownia wygospodarowana z korytarza jest odrobinkę za mała jak na kocioł na paliwo stałe, ale są już sygnały odnośnie gazyfikacji.

Pozdrawiam,

MAL

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez MAL (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Formalnie nie ma obowiązku uzyskania dokumentów potwierdzających możliwość przyłączenia do sieci elektroenergetycznej, wodociągowej itd. na etapie uzyskiwania pozwolenia na budowę lub składania zgłoszenia z projektem. Zniesiono go jeszcze w 2015 roku, w ramach nowelizacji prawa budowlanego.  Ale są tu dwa zastrzeżenia. Pierwsze jest takie, że bez zapewnienia dostępu do mediów nie zakończymy budowy i nie będziemy mogli w takim budynku legalnie mieszkać. Tu trzeba mieć na uwadze przede wszystkim prąd. Ale chociażby bez kanalizacji się nie obędzie, jeżeli na danym terenie przewidziano tylko przyłączenie do sieci.  Drugi haczyk to oświadczenie projektanta o możliwości podłączenia domu do istniejącej sieci ciepłowniczej. Obecnie takie oświadczenie trzeba dołącyć do dokumentacji. Chociaż wciąż są niejasności interpretacyjne, czy zawsze trzeba to zrobić. 
    • Murowania już coraz mniej. Zbliżamy się do wysokości nadproży a więc docinamy wstępnie ostatnie pustaki na których zostaną wylane poduszki betonowe oraz obsadzone nadproża. Przenosimy również poziom zero do budynku tak aby łatwiej nam się pracowało. Porównujemy lasery krzyżowe trzech firm Nivel System, DeWalt oraz Hilti.    
    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...