Skocz do zawartości

Moje dotychczasowe doświadczenia z budowy TERCJI


Recommended Posts

Napisano
Witam Serdecznie Wszystkich Budowniczych ,

Dość często czytam Wasze rady i problemy. Próbowałem już swoich sił na forum dopytując o dach z wolimi oczkami, jednak sam nic dotychczas nie wniosłem. Mam również ciekawe doświadczenia odnośnie kosztorysów - czasami 300 % różnicy ??? WAŻNE JEST ABY PRECYZYJNIE USTALIĆ ZAKRES I EGZEKWOWAĆ, EGZEKWOWAĆ, chociaż mi się to nie udaje ale cel jest szczytny ;o)
Ostatnio zauważyłem, że sporo dyskusji krąży wokół kosztów budowy Tercji, także postanowiłem podzielić się z Wami moimi doświadczeniami i przemyśleniami, a więc do dzieła.

Budowa na Śląsku, okolice Gliwic

Stan 0 - wykonany wartości rzeczywiste

Wynagrodzenie kierownika za stan zero "0": 400 PLN (bardzo ważna osoba na budowie, proponuję znaleźć profesjonalistę, to on właśnie ma najlepsze przełożenie na wykonawcę, zaoszczędzi nam stresu i pieniędzy)
Obsługa geodezyjna: 600 PLN

Robocizna: 14 550 PLN

Zakres: wykop, szalowanie, zbrojenie, izolacja pozioma, ściany z bloczków betonowych 6 warstw - na wysokość, izolacja termiczną styropian + siatka, izolacja pionowa dysperbit 4 warstwy wew i zew., folia kubełkowa, wypełnienie środka piaskiem z zagęszczeniem, kanalizacja, wprowadzenie wody pod ławą, wylanie płyty, drenaż opaskowy (włóknina, żwir + rura fi 100) w sumie 5 studzienek, obsypanie sian z zewnątrz. Cały sprzęt i szalunki po stronie wykonawcy

Materiały:29 000 PLN

Beton B5, B20 z transportem i pompą (ławy, słupy, schody, płyta) - w sumie 44 m3 za 10 500 PLN
Stal fi 12 i fi 6 = 3000 PLN sporo zostało
Bloczki 1400 szt = 4500 PLN
Piasek 350 t + żwir = 6000 PLN
Rury kanalizacyjne = 1000 PLN
Izolacje, styropian 10 cm, kleje, siatka, wapno i cement, dysperbit 350 kg, gwoździe, folie, kołki, drenaż i inne = 4000 PLN


Ściany Parteru i strop - prognoza

Wynagrodzenie kierownika: 400 PLN

Robocizna: 24 000 PLN

Zakres: izolacja pozioma, murowanie ścian z cegły silikatowej N24 /12 wew i zew ok 230 m2 po 35 PLN/m2; szalowanie, zbrojenie i wylewanie stropu żelbetowego ok. 150 m2 po 100 PLN/m2, słupy wewnętrzne, ścianka kolankowa wraz z wieńcem. Cały sprzęt i szalunki po stronie wykonawcy

Materiały:27 000 PLN

Beton B20 z transportem i pompą (strop i słupy) - w sumie 20 m3 za 5 000 PLN
Stal fi 12 i fi 6 = 3000 PLN
Silikaty = 16 500 PLN - powinno coś zostać na garaż i ogrodzenie ???
Piasek 15t = 500 PLN
Izolacje, wapno i cement, dysperbit, gwoździe, kotwy, siatka, folie, kołki inne = 2000 PLN


Dach - prognoza

Wynagrodzenie kierownika: 400 PLN

Robocizna: 26 000 PLN

Zakres: Pełna więźba, nadbitka, krokwie rzeźbione, cztery okna dachowe, budowa dwóch kominów, dwa wole oczka, ganek na dwóch kolumnach - 250 m2 x 80 PLN/m2

Materiały:32 000 PLN

Więźba - 10 m3 = 8 000 PLN
Dachówka karpiówka i dodatki = 17 000 PLN
Okna 4 szt = 4 000 PLN
Rynny, inne = 3000 PLN

Życzę wszystkim uczciwych i terminowych wykonawców oraz dystansu do rzeczywistości.

Pozdrawiam MAL

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Solidne i rzetelne opracowanie. Z pewnością już niebawem zaczną się się pojawiać kolejni Forumowicze. Założę się, że większość informacji przyda się każdemu kto jest na podobnym etapie. Ja na pewno będę się tutaj pojawiać. Pozdrawiam i trzymam kciuki icon_smile.gif
Napisano
  Cytat

Solidne i rzetelne opracowanie. Z pewnością już niebawem zaczną się się pojawiać kolejni Forumowicze. Założę się, że większość informacji przyda się każdemu kto jest na podobnym etapie. Ja na pewno będę się tutaj pojawiać. Pozdrawiam i trzymam kciuki icon_smile.gif

Rozwiń  


Witam pierwszego Gościa i dziękuję za uznanie. Poniżej kilka nowych doświadczeń z budowy

Należy zaopatrzyć się w długą poziomicę i min. 30 mb taśmę mierniczą, po to aby kontrolować Panów na budowie, tak często jak się da. Jeżeli coś Wam się nie podoba natychmiast żądajcie usunięcia błędów. Pewne odchyłki są dopuszczalne, jednak mogą wpłynąć ujemnie na żywotność budynku a już na pewno na koszty, chociażby prostowanie ścian podczas tynkowania. Ja osobiście kazałem rozebrać kawałek ściany i już. Nie uniknąłem natomiast błędów w przewiązaniu bloczków pomiędzy warstwami (różne źródła różnie podają te wartości np.: min. 5 cm, lub min. 30 % długości elementu murowego). Aby zapobiec potencjalnym problemom pękania ścian zastosowałem zbrojenie poziome MURFOR - zdjęcie poniżej; koszt ok. 20 PLN za 3 mb, zużyłem ok. 35 szt. i mam nadzieję, że było warto.

Pozdrawiam,

MAL

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowany)
Witam,

Strop zalany, czekamy na ścianę kolankową (0,8 m) i chyba w tym roku koniec. Zapowiadają srogą i śnieżną zimę, także będę musiał to czymś przykryć i zabezpieczyć otwory okienne przed nawiewaniem śniegu do środka. Czy ktoś z Was pozostawiał domek bez dachu na zimę ? ;o) Zmieniłem podciągi z profili HEB na zbrojone prętami (dół 4 x fi 20 + góra 5 x fi 16)

Dodatkowo muszę odrobinę zweryfikować podane poprzednio koszty stropu:

Stal 2,5 t ok. 7 500 zł (stal podrożała z 2000 zł/t brutto w IX 2009 do 2650 zł/t brutto IX 2010)
Beton B25 - 32 m3 ok. 7 500 zł (grubość płyty 16 cm + nadproża i podciągi)
Robocizna ok. 13000 zł (szalunki, stemple, gwoździe, całość po stronie wykonawcy)
Razem ok. ok. 28 000 zł


Jak widać na zdjęciach wyjście na poddasze (strych) jest zlokalizowane w centralnej części domu. Zobaczymy jak się to sprawdzi w trakcie użytkowania (schody w salonie?) . Dodatkowo kotłownia wygospodarowana z korytarza jest odrobinkę za mała jak na kocioł na paliwo stałe, ale są już sygnały odnośnie gazyfikacji.

Pozdrawiam,

MAL

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez MAL (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam, ostatnio oglądałem drzwi od WIATRAK-a i na 99 procent wiem że je chce, ale jest ten jeden procent niepewności ,bo wiadomo niemało pieniędzy trzeba wyłożyć (11tys. skrzydło plus dostawka) i rozmyślam czy nie będę żałował. Pana wypowiedzi wydają mi się logiczne i pomocne więc gdyby mógł Pan powiedzieć za te pieniądze ok albo za te pieniądze nie pchaj się w nie i ogólnie czy często bywa że są z drzwiami z tej firmy problemy
    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...