Skocz do zawartości

instalacja co/cw rada plizzz


fpmuzyka

Recommended Posts

Napisano
Potrzebuję też rady co do instalacji co/cw tylko prosze zrozumieć kobietą z brakami edukacyjnumi w tym temacie ...
który piecyk bo co instalator to inna wersja:
piec Vaillant Vc plus 186/3-5 19,5 kW z zasobnikiem 150l inny instalator twierdzi że za mała moc na dom i radzi Viessmann 100-w (moc 9-26kW) - ale to dealer Viessmanna więc trudno mu być obiektywnym.

Dalej kominke z płaszczem- podłączać do niego wodę ? czy grzać wodę gazem? Trochę marnowanie ciepła jeśli woda nie będzie grzana kominkiem skoro ten już będzie zagoniony do roboty nie?

Jaka moc kominka?
Na powiedzmy 180 użytkowej - 18kW starczy czy 24kW?
Podobno liczy się 1kW na 10m2.

Czy regulator pogodowy to rzecz nie do zastąpienia? a może wydać na niego kasę za jakiś czas (bo teraz robi się coraz ciaśniej....i każde 700zł oszczędności ma sens)

Czy zamontować kominke za rok? Czy ma sens taka oszczędność żeby przygotować wszystko pod montaż ale wykonać to jak będzie trochę weselej z kasą? (oszczędność rzędu 7 tyś za kominek - Makroterm + montaż kominka 1 tyś)
Czy montaż kominka to taki koszt? tzn wycenił nam pan na 1 tyś.
Proszę niech jakiś spec się wypowie, plizzzzzz
Napisano
Spróbuję, ale wiem, że zachwytu nie wzbudzę...

Tu koniecznie trzeba by ... POMYŚLEĆ!

Budujesz dom z odpadów i z pominięciem wszelkich zasad?
Ten większy piecyk może być za mały...

Budujesz dom zgodnie z normami?
Taki DOBRY?
Starannie budujesz?
Oba są za duże, te piecyki...
Z tym, że nie koniecznie...
icon_lol.gif

POMYŚL I POLICZ!
Dom traci ciepło przez swą "skórę".
Policz powierzchnię ścian zewnętrznych.
Dodaj powierzchnię podłóg i sufitów.
Masz wymiar tej "skóry".
NIE WOLNO teraz budować domów gorszych jak 0,3W x stK / m2.
Takie zasady i przepisy.
Dla -20 na dworze i +20 we środku różnica to 40stC (=stK).
Oblicz:
powierzchnia x 0,3 x 40.
Wynik to zapotrzebowanie mocy grzewczej.
Powinno wyjść od 4500 do 6500 watów.
To w kW 4.5 lub 6.5.
TAKI piec potrzebny DO OGRZEWANIA!!!!
A CWU?
Tu właśnie leży ten pies pochowany!
Jak bardzo rozpasane szaleństwa wanienne uprawiacie? icon_lol.gif
Grzanie przepływowe wymusza moc piecyka około 20kW (dwa krany w tym samym czasie pobierają CWU).

Teraz zobacz sobie MOC KOMINKA i zobacz POWIERZCHNIĘ SALONU.
Tę moc chcesz skierować na tę powierzchnię!
(Zwykle około 14kW na jakie 20m2)
Jak tak zrobisz to w kominku zapalisz jeden jedyny raz i nigdy więcej!
Wyskoczysz z majtek pomimo otwartych okien! icon_lol.gif
To ile tysięcy chcesz wyrzucić na ten kominek?
(fototapeta z kominkiem jest tańsza)

Są sposoby, żeby to jakoś pogodzić.
Bufor ciepła, podłogowe w całym domu, grzanie CWU przepływowo w buforze...
Wtedy może być kominek z płaszczem, jak lubisz kotłownię w salonie, grzały na nocną taryfę, piec gazowy, mały, prosty, tani i bez bajerów, pogodówek i wodotrysków...
Albo piec "śmieciuch" na wszystko w jakiej kotłowni.

To spory problem.
Zgaszenie go metodą - to ja proszę ten piec co wszystko robi sam - oznacza sporą kasę na start i sporą potem...

Adam M.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
To ja może postaram się odpowiedzieć bezpośrednio na pytanie icon_smile.gif

1. Lepiej za jednym zamachem robić wszystko od A do Z - mniej bałaganu, fachowiec może mniej kaski za pracę wziąć, aczkolwiek wiele osób tak robi - najpierw montuje jedno urządzenie, potem dołącza drugie.
2. Dobór mocy urządzenia grzewczego zależy w dużej mierze od jakości ocieplenia budynku. Przy bardzo dobrej izolacji - 19kW spokojnie starczy (bez grzania CWU), zazwyczaj jeśli jest to kocioł gazowy dwufunkcyjny, to ma dodatkowo podwyższoną moc na potrzeby ogrzewania WU - należy na to zwrócić uwagę.
3. Kominek lepiej zamontować większy - podana w katalogu producenta moc grzewcza przecież dotyczy spalania idealnie dobranym paliwem icon_smile.gif a nie zawsze takie mamy, prawda?
4. Czujnik temperatury zewnętrznej nie jest konieczny, ale przydatny.
5. Koszt zamontowania kominka tak zazwyczaj wychodzi ok. 1000 zł.

Pozdrawiam

Napisano
Piec będzie podłaczony do podłogówki czy do grzejników ?

Chociaż w zasadzie i tak opłaca się obecnie kupować kotły kondensacyjne - są tanie. A kondensat im większy tym lepszy icon_smile.gif Ale patrz na koszty. Po co przepłacać.

180 m2 x 50 kWh/m2/sezon x 0,22 zł/kWh z gazu (sprawność 91%) = 1980 zł/sezon
Przy kondensacie jakieś 10% mniej.

Dzięki kominkowi z płąszczem możecie zaoszczędzić dodatkowe 400-500 zł.

Czy warto po to robić tak drogi kominek. Zwykły powietrzny kominek oszczędzi wam 300 zł z powyższej sumy.

Nie pchajcie się w dodatkowe koszta.

Adama trzeba czytać z lekkim uśmiechem (sposób wypowiedzi) - ale naprowadza bardzo dobrze !!!
On chce wybić stereotypowe myślenie ... i chwała mu za to !!!

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...