Skocz do zawartości

Rekuperator do domu 146m2+35m2, 750m3 kubatura


Recommended Posts

Napisano
Cytat

juz gdzies pisałem że bez pasów tez mozna jezdzić samochodem nawet 30 lat az do tego jednego razu...
a robienie gwc na rurach kanalazacyjnych to narazanie zycia a przynajmniej zdrowia mieszkańców tego domu
a swoja drogą to sie troche dziwie bo zasobniki to same bakterie i to ylko dlatego że Pan proponuje inne rozwiazania a wymiennik gruntowy to cała gama bakterii ale skoro Pan to wykonuje to jest ok no z całym szacunkiem ale prosze się zastanowić zanim sie coś napisze


Może jeszcze raz - czy to co Pan pisze jest w 15-20 letnich wymiennikach? Ma Pan badania? Bo nic takiego nie stwierdzono. Czy może winą tych rur jest, że ja to napisałem?
Napisano
Cytat

Może jeszcze raz - czy to co Pan pisze jest w 15-20 letnich wymiennikach? Ma Pan badania? Bo nic takiego nie stwierdzono. Czy może winą tych rur jest, że ja to napisałem?


nie ,każdy co napisze takie głupoty bedzie tu zlinczowany ,u siebie to {pan moze sobie gwc zrobić nawet z rur papierowych i nikogo nie bedzie to interesowało ,natomiast nie ma ceny za którą moznaby montować u klienta gwc ze zwykłych rur kanalizacyjnych a zdugiej strony to się dziwię jak tak mozna że w zbiornikach to Pan legionelle widzi z która jest tak łatwo walczyć że nawet nie trzeba opiasywac ,a za chwilę Pan proponuje rozwiazania produkujące całaą gamę pleśni ,grzyba i bakterii i to wg Pana jest ok?
no chyba że wtym Pana gwc teperastura nie spada poniżej 12st i nie wystepuje wykraplanie czyli po co taki wymiennik ???
Napisano
Cytat

Linczmen się znalazł. Zacofane średniowiecze. Wiatrak, kocioł, obklejenie styropianem...


no żeby Pan wiedział że wsredniowieczu to wiedzieli co to wymiennik gruntowy jak go zrobić i z niego korzystać
Napisano
Cytat

no żeby Pan wiedział że wsredniowieczu to wiedzieli co to wymiennik gruntowy jak go zrobić i z niego korzystać


Świetnie też korzystali z łuku władali mieczem... nawet palili w piecach.
Jaki sens ma wymiennik gruntowy przy sprawności 90% wymiennika ( a takich nie mieli )
Zmierzono prąd w centrali GEO 400 EC mistral... 2 x 1.3 A . Przy takiej centrali z gwc "wyciśnie się" maksymalnie 2 kW.
Czy http://www.toshiba-aircon.jp/products/daiseikai/lineup.htm ( 2.1A ) nie da więcej "chłodu" ? A komfort (automatyka)?
Szanowny Panie - proszę liczyć bilans nie zyski.

Ps. Która centrala poza moją spełnia Pana wymagania dobrej centrali?
Napisano
Cytat

Świetnie też korzystali z łuku władali mieczem... nawet palili w piecach.
Jaki sens ma wymiennik gruntowy przy sprawności 90% wymiennika ( a takich nie mieli )
Zmierzono prąd w centrali GEO 400 EC mistral... 2 x 1.3 A . Przy takiej centrali z gwc "wyciśnie się" maksymalnie 2 kW.
Czy http://www.toshiba-aircon.jp/products/daiseikai/lineup.htm ( 2.1A ) nie da więcej "chłodu" ? A komfort (automatyka)?
Szanowny Panie - proszę liczyć bilans nie zyski.

Ps. Która centrala poza moją spełnia Pana wymagania dobrej centrali?


a co daje komfort jak nie porzadna automatyka i prawdziwa centrala /rekuoperator z wszytkimi udogodnieniami ?
Napisano
Od dawna uważam, że automatyka - to precyzja, komfort, samoregulacja... dlatego zastępuję nią "projektantów ogrzewania i wentylacji, zastępuję nią stabilizowanie temperatury przez masę ścian. Automatyka to energooszczędność i koniec pośrednich systemów ogrzewania i wentylacji "grawitacyjnej" (tylko nie znający fizyki mógł wymyślić taką nazwę).
Ps. Zrobiłem centralę na lepszych materiałach niż Pana wymarzona... a Pan ją a priori skrytykował.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...