Skocz do zawartości

Co za 80 tyś.?


Gość

Recommended Posts

Planuje wziąć kredyt 100 tyś. zł. Z czego 20 tyś. przeznaczam na działkę. Jeszcze nie orientuję się w jakiejkolwiek budowie domu. Czy za 80 tyś można wybudować dom do takiego stanu,żeby można było się do niego wprowadzić? Jezeli tak to o jakich wymiarach, i co za te pieniądze mogę zrobić. Mam na mysli dom parterowy z poddaszem do użytku.
Link do komentarza
Jeśli nie masz więcej pieniędzy to za te 80000 to niewiele wybudujesz.

Może coś poniżej 80m2 powierzchni się uda.
Generalnie na dom dla 4 os. rodziny trzeba wydać min. 130 000. Zresztą wszystko zależy jeszcze od materiałów jakich użyjesz. W mojej okolicy za samą robociznę dla domu o powierzchni ok. 180 m2 śpiewają sobie ok. 30 000. Mowa oczywiście o stanie surowym.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
za 80 tyś. można postawić domek o pow. ok. 100 m2 częściowo bardzo skromnie wykończony, większość prac musisz jednak wykonać samodzielnie i taki domek nie będzie domkiem najwyższej jakości - musisz użyć tańszych (gorszych) materiałów, pamiętaj, że ok. 20 tyś. wydasz na różnego rodzaju formalności: projekty, uzgodnienia, pozwolenia, przyłącza (o ile media są przy działce - ale przy działce za 20 tyś.?)
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
Cytat

Planuje wziąć kredyt 100 tyś. zł. Z czego 20 tyś. przeznaczam na działkę. Jeszcze nie orientuję się w jakiejkolwiek budowie domu. Czy za 80 tyś można wybudować dom do takiego stanu,żeby można było się do niego wprowadzić? Jezeli tak to o jakich wymiarach, i co za te pieniądze mogę zrobić. Mam na mysli dom parterowy z poddaszem do użytku.

icon_lol.gif
jak widzisz przy miom poscie jest domek "Orzech" z pracowni krajobrazy

http://www.krajobrazy.com.pl/index.php?str...ek&nazwa=ORZECH
i link do jego obejrzenia. budowac będę bez garażu .W kwocie którą podałeś powinienem sie zmiescic pewnie będzie w tym durzo mojego udziału , pracy i szukania materialów tak aby kupic z promocją, w tej sumie liczę że będzie stał stan surowy zamknięty, cala stolarka okienna i dzrzwiowa wylane podlogi, częśc białego montarzu, piec i kaloryfery,podlączone media. całosc z wykończeniem mam nadzieje że zamknie się kwotą 120 tys. ale dudowe planuje na kilka lat ,w tym roku fundamęty , morze stan otwary. dzialke posiadam, a budować będę 25 km od mińska mazowieckiego. nie martw sie wyliczeniami jakie przedstawiają wszyscy poprostu musisz sam sprawdzić wszystko, ja już to robię drugi rok pomału i jakś mi wychodzi że mozna tego dokonac tyklo musiśż tego chcieć. W tej samej miejscowości znajoma postawila stan surowy zamkięty, kończy glazury, wszystki przyłącza oprócz kanalizacji bo dopiero kanalizują miejscowość dom p powierzchni 120 m2 z urzytkowym poddaszem i wydała do tej pory 70 tyś , ale terz budowa trwa 3 rok, jak przyłączą kanalizację na jesieni się wprowadzaja.Planujac taka budowę musisz mieć gdzie mieszkać i terminy nie mogą ciebie gonić . Pścoech spowoduje że pujdziesz w koszty a jakośc robut może byść mierna. więc powodzenia i wytrwalośći da się zrobić icon_lol.gif
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...