Skocz do zawartości

systemy antygraffitti


Recommended Posts

Napisano
Planujemy remont/ocieplenie elewacji (styropian+tynk mineralny+farba silikatowa). Zastanawiamy się nad zastosowaniem po zakończeniu skutecznego systemu antygraffitti - niestety nasza elewacja jest łakomym kąskiem dla graficiarzy icon_sad.gif. Chętnie posłucham rad i wskazówek.
Napisano
Dziękuję za linki. Szperałam trochę po stronach firm oferujących usługę i dlatego ciekawa jestem doświadczeń walczących z niechcianymi malowidłami, którzy już zastosowali jakiś system.
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Witam

Większość tych systemów jest nie dość że nieskuteczna to w dodatku droga, nie taniej byłoby zamontować kamerę to odstraszy potencjalnych młodych artystów:)
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

chyba nie wszystkie są nieskuteczne,poleciłbym system PARAGRAF z marki Sigma jako skuteczny ale należy przestrzegac instrukcji nakładania



Nawiązując do systemu PARAGRAF - część systemów nie nadaje się do nakładania na warstwy tzw. Bezspoinowych Systemów Ociepleń. Sam sposób usuwania powłok (np. myjka ciśnieniowa) wyklucza ten obszar stosowania. System PARAGRAF tez trzeba zgłebić bardziej ponieważ usuwanie graffiti jest w pewnej mierze metodą inwazyjną i mimo zastosowania powłok ochronnych i/lub środków rozpuszczających może doprowadzić do uszkodzenia elewacji.

Przykładowo:
"POWIERZCHNIE CHRONIONE PRZEZ PARAGRAF GRAFFITI TYPU RYSUNEK SPRAYEM
Nałożyć grubą warstwę PARAGRAF DO ZMYWANIA. Po upływie czasu na rozpuszczenie, średnio około 30 minut, usunąć przez szczotkowanie, a później przez spłukanie wodą."

A poza tym:
"Przed nałożeniem wybranego systemu ochronnego PARAGRAF, może okazać się konieczne nałożenie, po wcześniej wykonanej próbie, farby wodnej akrylowej, w celu ujednolicenia wyglądu i pokrycia podłoża."

Proszę też szczególna uwagę zwrócić na środki bezpieczeństwa. Nie ma co się spodziewać, że odplamiacze, odbarwiacze i inne tego rodzaju substancje nie sa przy okazji szkodliwe.

Generalnie analizując pobieżnie preparaty antygraffiti okazuje się, ze przewijaja się w ich składzie róznego rodzaju rozpuszczalniki, które moga byc stosowane na podłożach odpornych. Pytanie - czy EPS jest odporny i czy cienka warstwa tynku z zatopioną siatką jest odpowiednim do tego rodzaju zabiegów podłożem ???
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat


OK OK, lektura ciekawa ale o zabezpieczaniu elewacji wykonanych systemem BSO jest mało/ogólnie. Wynika to pewno ze specyficznego podłoża jakim jest tynk w systemie BSO.

Pytanie, jak wysoko sięgnie "artysta" w twórczym pędzie. Tynki odporne na grafiti są najdroższe, więc wykańczanie nimi całej elewacji zwiększa koszty elewacji.. Wystarczy pewno zabezpieczenie pasa do wysokości 2,5 m.

Firmy z usługami tzw. Anty-graffiti nie znalazły pewno jeszcze złotego środka a wszelkie zabezpieczenia ułatwiają czyszczenie elewacji po akcie wandalizmu i wymagają odnawiania warstwy zabezpieczajacej po kilku....nastu myciach (tu chyba zbyt optymistycznie).
Przykład: jeden z preparatów o długim czasie działania został opracowany w oparciu o nanotechnologię i emulsję parafinowo-woskową. Dzięki preparatowi, grafitti nie uzyskuje przyczepności do podłoża, a jedynie je pokrywa. Ponadto redukuje podatność chronionej powierzchni na zabrudzenia. Jest to gotowy do użycia, bezbarwny, jednokomponentowy środek na bazie wosków i siloksanów. Tworzy na podłożach warstwę ochronną przed przywieraniem grafitti. Umożliwia dwukrotne zmywanie powierzchni zabrudzonej przez graffiti ciepłą wodą pod ciśnieniem. W celu uzyskania kolejnej warstwy ochronnej przed graffiti należy zastosować ponownie środek.
Nazwy celowo nie podałem.

Ochronna warstwa tracona - ale co to jest dwa razy???
  • 4 tygodnie temu...
  • 10 miesiące temu...
Napisano
Cytat

OK OK, lektura ciekawa ale o zabezpieczaniu elewacji wykonanych systemem BSO jest mało/ogólnie. Wynika to pewno ze specyficznego podłoża jakim jest tynk w systemie BSO.

Pytanie, jak wysoko sięgnie "artysta" w twórczym pędzie. Tynki odporne na grafiti są najdroższe, więc wykańczanie nimi całej elewacji zwiększa koszty elewacji.. Wystarczy pewno zabezpieczenie pasa do wysokości 2,5 m.

Firmy z usługami tzw. Anty-graffiti nie znalazły pewno jeszcze złotego środka a wszelkie zabezpieczenia ułatwiają czyszczenie elewacji po akcie wandalizmu i wymagają odnawiania warstwy zabezpieczajacej po kilku....nastu myciach (tu chyba zbyt optymistycznie).
Przykład: jeden z preparatów o długim czasie działania został opracowany w oparciu o nanotechnologię i emulsję parafinowo-woskową. Dzięki preparatowi, grafitti nie uzyskuje przyczepności do podłoża, a jedynie je pokrywa. Ponadto redukuje podatność chronionej powierzchni na zabrudzenia. Jest to gotowy do użycia, bezbarwny, jednokomponentowy środek na bazie wosków i siloksanów. Tworzy na podłożach warstwę ochronną przed przywieraniem grafitti. Umożliwia dwukrotne zmywanie powierzchni zabrudzonej przez graffiti ciepłą wodą pod ciśnieniem. W celu uzyskania kolejnej warstwy ochronnej przed graffiti należy zastosować ponownie środek.
Nazwy celowo nie podałem.

Ochronna warstwa tracona - ale co to jest dwa razy???


Rzeczywiście polecam preparaty tego typu, są najbezpieczniejsze dla wszelkich podłoży. Jedyny minus to konieczność odnawiania powłoki po zmyciu graffiti. Zabezpieczanie Antygraffiti proponuję zawsze pozostawić wyspecjalizowanym firmom.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...