Skocz do zawartości

systemy antygraffitti


Recommended Posts

Napisano
Planujemy remont/ocieplenie elewacji (styropian+tynk mineralny+farba silikatowa). Zastanawiamy się nad zastosowaniem po zakończeniu skutecznego systemu antygraffitti - niestety nasza elewacja jest łakomym kąskiem dla graficiarzy icon_sad.gif. Chętnie posłucham rad i wskazówek.
Napisano
Dziękuję za linki. Szperałam trochę po stronach firm oferujących usługę i dlatego ciekawa jestem doświadczeń walczących z niechcianymi malowidłami, którzy już zastosowali jakiś system.
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Witam

Większość tych systemów jest nie dość że nieskuteczna to w dodatku droga, nie taniej byłoby zamontować kamerę to odstraszy potencjalnych młodych artystów:)
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

chyba nie wszystkie są nieskuteczne,poleciłbym system PARAGRAF z marki Sigma jako skuteczny ale należy przestrzegac instrukcji nakładania



Nawiązując do systemu PARAGRAF - część systemów nie nadaje się do nakładania na warstwy tzw. Bezspoinowych Systemów Ociepleń. Sam sposób usuwania powłok (np. myjka ciśnieniowa) wyklucza ten obszar stosowania. System PARAGRAF tez trzeba zgłebić bardziej ponieważ usuwanie graffiti jest w pewnej mierze metodą inwazyjną i mimo zastosowania powłok ochronnych i/lub środków rozpuszczających może doprowadzić do uszkodzenia elewacji.

Przykładowo:
"POWIERZCHNIE CHRONIONE PRZEZ PARAGRAF GRAFFITI TYPU RYSUNEK SPRAYEM
Nałożyć grubą warstwę PARAGRAF DO ZMYWANIA. Po upływie czasu na rozpuszczenie, średnio około 30 minut, usunąć przez szczotkowanie, a później przez spłukanie wodą."

A poza tym:
"Przed nałożeniem wybranego systemu ochronnego PARAGRAF, może okazać się konieczne nałożenie, po wcześniej wykonanej próbie, farby wodnej akrylowej, w celu ujednolicenia wyglądu i pokrycia podłoża."

Proszę też szczególna uwagę zwrócić na środki bezpieczeństwa. Nie ma co się spodziewać, że odplamiacze, odbarwiacze i inne tego rodzaju substancje nie sa przy okazji szkodliwe.

Generalnie analizując pobieżnie preparaty antygraffiti okazuje się, ze przewijaja się w ich składzie róznego rodzaju rozpuszczalniki, które moga byc stosowane na podłożach odpornych. Pytanie - czy EPS jest odporny i czy cienka warstwa tynku z zatopioną siatką jest odpowiednim do tego rodzaju zabiegów podłożem ???
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat


OK OK, lektura ciekawa ale o zabezpieczaniu elewacji wykonanych systemem BSO jest mało/ogólnie. Wynika to pewno ze specyficznego podłoża jakim jest tynk w systemie BSO.

Pytanie, jak wysoko sięgnie "artysta" w twórczym pędzie. Tynki odporne na grafiti są najdroższe, więc wykańczanie nimi całej elewacji zwiększa koszty elewacji.. Wystarczy pewno zabezpieczenie pasa do wysokości 2,5 m.

Firmy z usługami tzw. Anty-graffiti nie znalazły pewno jeszcze złotego środka a wszelkie zabezpieczenia ułatwiają czyszczenie elewacji po akcie wandalizmu i wymagają odnawiania warstwy zabezpieczajacej po kilku....nastu myciach (tu chyba zbyt optymistycznie).
Przykład: jeden z preparatów o długim czasie działania został opracowany w oparciu o nanotechnologię i emulsję parafinowo-woskową. Dzięki preparatowi, grafitti nie uzyskuje przyczepności do podłoża, a jedynie je pokrywa. Ponadto redukuje podatność chronionej powierzchni na zabrudzenia. Jest to gotowy do użycia, bezbarwny, jednokomponentowy środek na bazie wosków i siloksanów. Tworzy na podłożach warstwę ochronną przed przywieraniem grafitti. Umożliwia dwukrotne zmywanie powierzchni zabrudzonej przez graffiti ciepłą wodą pod ciśnieniem. W celu uzyskania kolejnej warstwy ochronnej przed graffiti należy zastosować ponownie środek.
Nazwy celowo nie podałem.

Ochronna warstwa tracona - ale co to jest dwa razy???
  • 4 tygodnie temu...
  • 10 miesiące temu...
Napisano
Cytat

OK OK, lektura ciekawa ale o zabezpieczaniu elewacji wykonanych systemem BSO jest mało/ogólnie. Wynika to pewno ze specyficznego podłoża jakim jest tynk w systemie BSO.

Pytanie, jak wysoko sięgnie "artysta" w twórczym pędzie. Tynki odporne na grafiti są najdroższe, więc wykańczanie nimi całej elewacji zwiększa koszty elewacji.. Wystarczy pewno zabezpieczenie pasa do wysokości 2,5 m.

Firmy z usługami tzw. Anty-graffiti nie znalazły pewno jeszcze złotego środka a wszelkie zabezpieczenia ułatwiają czyszczenie elewacji po akcie wandalizmu i wymagają odnawiania warstwy zabezpieczajacej po kilku....nastu myciach (tu chyba zbyt optymistycznie).
Przykład: jeden z preparatów o długim czasie działania został opracowany w oparciu o nanotechnologię i emulsję parafinowo-woskową. Dzięki preparatowi, grafitti nie uzyskuje przyczepności do podłoża, a jedynie je pokrywa. Ponadto redukuje podatność chronionej powierzchni na zabrudzenia. Jest to gotowy do użycia, bezbarwny, jednokomponentowy środek na bazie wosków i siloksanów. Tworzy na podłożach warstwę ochronną przed przywieraniem grafitti. Umożliwia dwukrotne zmywanie powierzchni zabrudzonej przez graffiti ciepłą wodą pod ciśnieniem. W celu uzyskania kolejnej warstwy ochronnej przed graffiti należy zastosować ponownie środek.
Nazwy celowo nie podałem.

Ochronna warstwa tracona - ale co to jest dwa razy???


Rzeczywiście polecam preparaty tego typu, są najbezpieczniejsze dla wszelkich podłoży. Jedyny minus to konieczność odnawiania powłoki po zmyciu graffiti. Zabezpieczanie Antygraffiti proponuję zawsze pozostawić wyspecjalizowanym firmom.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...