Skocz do zawartości

podniesienie poziomu zero przy płycie


Recommended Posts

Napisano
za niedługo wybieram się do projektanta w sprawie projektu domu ( dokładnie abakon )
oni robią płytę legalett ( ja raczej zrobię zwykłą )
szukałem na temat podniesienia poziomu zero, ale przeważnie jest o podniesieniu terenu całej działki
ja chcę mieć wyżej dom i na około domu mniej więcej 3 metry i uskok
całość podniesienia około 200 m2
czy to jest w ogóle opłacalne, chciałbym podnieść teren min 50 cm ( najlepiej 1 m )
pytałem się w urzędzie ale teraz jest sezon urlopowy i ciężko coś się dowiedzieć czy wolno podnieść tylko tą część działki
działka jest równa, nie wiem jeszcze jaki jest grunt

jeżeli bym to robił to zrobić to jeszcze w tym roku ? budowa na wiosnę przyszłego roku
zebrać humus i na to nawieźć pospółki ( zagęszczać warstwami, czy zostawić )
czy jeżeli to będzie płyta może jakiś gruz itp
brak pozwolenia na budowę czy to jest jakaś przeszkoda w pracach ziemnych na działce ?

sorry za taki chaotyczne pismo
w domu jestem tylko na chwilę a chciałem w końcu się dowiedzieć coś na ten temat
w tygodniu nie będę miał na to czasu
Napisano
rozważ najpierw jak z poziomami, bo może lepiej wykonać fundamenty, potem obsypywać
jeżeli to działka budowlana (a pewnie tak jest icon_smile.gif ) to robótki zimne możesz prowadzić po uzyskaniu PnB
choć różnie to się interpretuje
Napisano
Cytat

jeżeli to działka budowlana (a pewnie tak jest icon_smile.gif ) to robótki zimne możesz prowadzić po uzyskaniu PnB
choć różnie to się interpretuje



WZ mam jeszcze nie przepisane
nawet na nawiezienie ziemi potrzebne pozwolenie ?
a jak jest zjazdem z drogi
będę chciał nawieźć kamienia aby to utwardzić
również potrzebne na to pozwolenie
czy wystarczy zgłoszenie
akurat zjazd mam z drogi ( chyba z gminnej )
jak odróżnić drogę gminna od powiatowej
będę w tym tygodniu jeździł po urzędach ale wątpię czy coś się dowiem
w sierpniu mam urlop i chciałbym porobić na działce, żeby później nie gonić przed i po pracy z robotą
Napisano
w MPZP mam taki zapis, który zakazuje mi kształtowania terenu w tym nawożenia ziemi na działkę. Zakaz nie dotyczy jedynie tej części działki która jest oznaczona nieprzekraczalnymi liniami zabudowy.
Tak więc różnie może być. Oczywiście jak bym sobie nawiózł, to pewnie tragedia by się nie stała, ale z drugiej strony trzeba pamiętać, że wszędzie są "życzliwi" sąsiedzi icon_smile.gif
Napisano
vega1 w WZ nic nie ma na temat kształtowania terenu
zdeka obawiam się robić cokolwiek bez pozwolenia
obok mieszka gość, który jest po studiach niby architekt
jak chcieliśmy zmienić WZ to tylko on z sąsiadów chciał najpierw zobaczyć projekt
bo on też się będzie budował za płotem i nie wie czy nasz dom będzie pasował do jego domu
podobno jakiś młody ( zmianę WZ załatwiała poprzednia właścicielka )
będę molestował urzędników, zobaczymy co powiedzą


Cytat

rozważ najpierw jak z poziomami, bo może lepiej wykonać fundamenty, potem obsypywać
jeżeli to działka budowlana (a pewnie tak jest icon_smile.gif ) to robótki zimne możesz prowadzić po uzyskaniu PnB
choć różnie to się interpretuje



myślałem żeby tak zrobić, ale chciałem mieć płytę
i chyba tak będzie najrozsądniej i pewnie taniej
o co chodzi z tymi poziomami ?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...