Skocz do zawartości

Urosła mi podłoga


Recommended Posts

Wybrzuszenie paneli nastąpiło prawdopodobnie w wyniku braku dylatacji wzdłuż ścian i innych stałych elementów domu. Zachowanie ok. 1 cm szczeliny między panelami a ścianą jest warunkiem niezbędnym do umożliwienia swobodnego rozszerzania się kurczenia paneli pod wpływem zmian wilgotności i temperatury. Trzeba też pamiętać o mocowaniu listew przypodłogowych do ściany a nie do paneli.
Link do komentarza
W tym samym czasie przyszedł do mnie wykonawca, który robił mi podłogę. Okazalo sie panele tak pracują, że szczelina dylatacyjna okazała się za mała. Przyciął kawałek podłogi przy ścianie i już prawie wszystko wróciło do normy.
Panie Brzęczkowski, czy napewno jest Pan teraz pewnien że to na 100% wilgoć?? Bo ja już na 100% wiem, że to nie to!
pozdrawiam
Link do komentarza
Gwarantuję , że panele pracują od wilgoci a nie od np muzyki . Poniewaz zapewne nie masz wentylacji utrzymującej stałe, niezależne od pogody warunki wilgotnościowo termiczne, stąd musi być większa dylatacja, uwzględniająca wyższą wilgotnosć na poziomie podłogi. Wyższa wilgotność na pozimie wylewki występuje gdy słaba jest izolacja termiczna podłogi, temperatura powietrza przy wylewce jest znacznie niższa niz w pokoju, więc i wilgotnośc względna zancznie wyższa na pozimie paneli. Wykres Molliera. Zapewne masz wentylację grawitacyjną i najwyzej sybboliczne 10 cm styropianu w podłodze.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...