Skocz do zawartości

Wygłuszenie ściany


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Chcę wygłuszyć dodatkowo ścianę. Wymurowana jest z BK 24cm, stan przed tynkowaniem. Zastanawiam sie nad dwoma rozwiązaniami:

- postawić przy niej ściankę z profili i płyt GK i wygłuszyć wełną mineralna (jaka grubość będzie wystarczająco skuteczna 50, 75, 100?)

- wymurować równolegle dodatkową ścianę np. z silikatów i ją otynkować.

Co będzie skuteczniejsze i co bardziej polecacie a może warto jeszcze inaczej to zrobić?
Napisano
Mam taką ścianę, budowałem ją z sąsiadem w bliźniaku i obaj zrobiliśmy ruszt, wełnę 10 i płyty GK.
Powiem subiektywnie, o kant d.. takie rozwiązanie. Teraz mamy dzieci i ich dźwięki przenoszą się po stropie i podciągach, tak że najbardziej je słychać w łazience, która nie leży przy tej ścianie. Do tego paranoicznie dźwięk idzie po dachu przez kominy. Może masz inną sytuację, ale w przypadku bliźniaka postawiłbym drugim razem dwie niezależne ściany. Albo musisz być głośniejszy w obyciu to Ci nie będzie przeszkadzało.

Cytat

Witam,

Chcę wygłuszyć dodatkowo ścianę. Wymurowana jest z BK 24cm, stan przed tynkowaniem. Zastanawiam sie nad dwoma rozwiązaniami:

- postawić przy niej ściankę z profili i płyt GK i wygłuszyć wełną mineralna (jaka grubość będzie wystarczająco skuteczna 50, 75, 100?)

- wymurować równolegle dodatkową ścianę np. z silikatów i ją otynkować.

Co będzie skuteczniejsze i co bardziej polecacie a może warto jeszcze inaczej to zrobić?


Napisano
Od sąsiada, od dźwięków codzienności - rozmowy, telewizja, muza, dzieci z obu stron w obie strony itp. Przede wszystkim zależy mi na parterze gdzie jest salon, hol itp. Dźwięki łazienki, kotłowni już odpuszczam by nie zwariować icon_wink.gif

Wiem, że nic idealnego nie zrobię, ale coś chcę zrobić i tu pytanie co będzie skuteczniejsze bo jestem tuż przed tynkowaniem.
Napisano
To działa tak, chcesz wiedzieć, zrób badania. Albo znajdź na stronach systemodawców współczynnik wytłumiające. Ja tylko chciałem abyś wiedział że nie tylko ściana pracuje na Twój komfort, albo że bariera na ścianie to załatwi.
Włączysz telewizor i sąsiada już nie usłyszysz, ale jak będziesz chciał poczytać książkę a u niego będzie imprezka to lepiej idź do lasu, nic nie pomoże. Gips na ścianie będzie cię znów ograniczał z przywieszaniem, może telewizora itp.
Jedno jest pewne, jeśli myślisz że coś wyeliminuje hałas to się mylisz - masz sąsiada, ciesz się, zawsze chaty popilnuje, bo będzie słyszał.

Cytat

Od sąsiada, od dźwięków codzienności - rozmowy, telewizja, muza, dzieci z obu stron w obie strony itp. Przede wszystkim zależy mi na parterze gdzie jest salon, hol itp. Dźwięki łazienki, kotłowni już odpuszczam by nie zwariować icon_wink.gif

Wiem, że nic idealnego nie zrobię, ale coś chcę zrobić i tu pytanie co będzie skuteczniejsze bo jestem tuż przed tynkowaniem.


Napisano
Pochodzę po sieci i poszukam tych współczynników, ale myślałem, że tu mi podpowiecie. Oczekiwałem porady w sprawie wykonania wygłuszenia a piszecie o jego sensie. Wiem, że dźwięk idzie po wszystkim co łączy obie strony, ale chyba lepiej zrobić coś takiego będąc na tym etapie niż tego nie robić.
Napisano
Deamos to ja doradzę z innej beczki. Najlepiej byłoby z obu stron ściany zrobić na takiego jeża z drewna (korek, paździeż) i dopiero obudować gk. Im dłuższe będą kolce tym lepsze będzie wyciszenie. Należy dążyć do zwiększenia powierzchni ściany. Jest to sprawdzony sposób stosowany np na sufitach zadaszonych torów na dworcach kolejowych.
Napisano
Ogólnie wygląda to tak:
- materiał miękki (np. korek) znakomicie wygłusza, od strony emisji dźwięku,
- materiał „gęsty” znakomicie pochłania (np. silka), ale jego „sztywność” powoduje, że dźwięk się „odbija” lub (i) „niesie” dalej,
- gruby i gruboziarnisty tynk (ale nie gładź), też wygłusza,
- gładź tynkowa (gładka ściana) zachowuje się jak „lustro” dla dźwięku (odbija).


Są specjalistyczne podtynkowe maty wygłuszające – ale jest to drogie rozwiązanie.
Zastosowanie „nakładki” z płyty GK wymaga staranności i raczej specjalnej wełny „akustycznej”.
Najlepiej płyty mocować na łatach drewnianych, a w przypadku stelażu metalowego, jego połączenie ze ścianą i płytą GK musi być za pośrednictwem miękkiej gumy (dla łat drewnianych – powinno).
Napisano (edytowany)
Cytat

Deamos to ja doradzę z innej beczki. Najlepiej byłoby z obu stron ściany zrobić na takiego jeża z drewna (korek, paździeż) i dopiero obudować gk. Im dłuższe będą kolce tym lepsze będzie wyciszenie. Należy dążyć do zwiększenia powierzchni ściany. Jest to sprawdzony sposób stosowany np na sufitach zadaszonych torów na dworcach kolejowych.



To rozwiazanie dotyczy pogłosu (echa) dopisałem: - a nie o wygłuszania, które jest w zasadzie (w takim rozwiazaniu) wtórne.
Tak budowane są wszelkie kabiny bezpogłosowe.
W tym celu pomniejsze studia "radiowe" były "wygłuszane" za pomoca wytłoczek (pojemników) z jajek. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
Tak mi się nasunęło.

A może zastosować bloczki multipor ytonga?
Np. o grubości 5cm. Sporo wygłuszą i dodatkowo ocieplą.
Przy starannym wykończeniu można obejść się bez tynku.
Napisano
Pogłos może straszyć jak pomieszczenie jest puste, jak się urządzę to mnie nie będzie straszył i jest on tematem mojego dylematu. Chcę ograniczyć ilość dźwięku jaka przechodzi przez tą ścianę. Mam możliwość wykonania takiej izolacji tylko z jednej strony.

Tak myślę, że chyba najlepiej będzie zrobić to z sylikatów 12cm i z nich wymurować ścianę przy ścianie. Taka konstrukcja będzie mocna i będzie na niej można wszystko powiesić.
Napisano
Dopowiem – może się przyda.

Idealnym materiałem wygłuszającym jest materiał posiadający dwie cechy – „miękkość” i gęstość.
Wychodzi, ze jest nim ołów icon_biggrin.gif – dokładnie tak samo jak w przypadku ochrony przed promieniowaniem.
Napisano
Cytat

Dopowiem – może się przyda.

Idealnym materiałem wygłuszającym jest materiał posiadający dwie cechy – „miękkość” i gęstość.
Wychodzi, ze jest nim ołów icon_biggrin.gif – dokładnie tak samo jak w przypadku ochrony przed promieniowaniem.


Szkoda, że się nie chwalą izolacją akustyczną bo za ... nie mogę tego znaleźć, tylko wymiary, izolacja termiczna a akustycznej brak.
Silka o grubości 12cm ma izolacje akustyczną 45dB

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...