Skocz do zawartości

Wygłuszenie ściany


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Chcę wygłuszyć dodatkowo ścianę. Wymurowana jest z BK 24cm, stan przed tynkowaniem. Zastanawiam sie nad dwoma rozwiązaniami:

- postawić przy niej ściankę z profili i płyt GK i wygłuszyć wełną mineralna (jaka grubość będzie wystarczająco skuteczna 50, 75, 100?)

- wymurować równolegle dodatkową ścianę np. z silikatów i ją otynkować.

Co będzie skuteczniejsze i co bardziej polecacie a może warto jeszcze inaczej to zrobić?
Napisano
Mam taką ścianę, budowałem ją z sąsiadem w bliźniaku i obaj zrobiliśmy ruszt, wełnę 10 i płyty GK.
Powiem subiektywnie, o kant d.. takie rozwiązanie. Teraz mamy dzieci i ich dźwięki przenoszą się po stropie i podciągach, tak że najbardziej je słychać w łazience, która nie leży przy tej ścianie. Do tego paranoicznie dźwięk idzie po dachu przez kominy. Może masz inną sytuację, ale w przypadku bliźniaka postawiłbym drugim razem dwie niezależne ściany. Albo musisz być głośniejszy w obyciu to Ci nie będzie przeszkadzało.

Cytat

Witam,

Chcę wygłuszyć dodatkowo ścianę. Wymurowana jest z BK 24cm, stan przed tynkowaniem. Zastanawiam sie nad dwoma rozwiązaniami:

- postawić przy niej ściankę z profili i płyt GK i wygłuszyć wełną mineralna (jaka grubość będzie wystarczająco skuteczna 50, 75, 100?)

- wymurować równolegle dodatkową ścianę np. z silikatów i ją otynkować.

Co będzie skuteczniejsze i co bardziej polecacie a może warto jeszcze inaczej to zrobić?


Napisano
Od sąsiada, od dźwięków codzienności - rozmowy, telewizja, muza, dzieci z obu stron w obie strony itp. Przede wszystkim zależy mi na parterze gdzie jest salon, hol itp. Dźwięki łazienki, kotłowni już odpuszczam by nie zwariować icon_wink.gif

Wiem, że nic idealnego nie zrobię, ale coś chcę zrobić i tu pytanie co będzie skuteczniejsze bo jestem tuż przed tynkowaniem.
Napisano
To działa tak, chcesz wiedzieć, zrób badania. Albo znajdź na stronach systemodawców współczynnik wytłumiające. Ja tylko chciałem abyś wiedział że nie tylko ściana pracuje na Twój komfort, albo że bariera na ścianie to załatwi.
Włączysz telewizor i sąsiada już nie usłyszysz, ale jak będziesz chciał poczytać książkę a u niego będzie imprezka to lepiej idź do lasu, nic nie pomoże. Gips na ścianie będzie cię znów ograniczał z przywieszaniem, może telewizora itp.
Jedno jest pewne, jeśli myślisz że coś wyeliminuje hałas to się mylisz - masz sąsiada, ciesz się, zawsze chaty popilnuje, bo będzie słyszał.

Cytat

Od sąsiada, od dźwięków codzienności - rozmowy, telewizja, muza, dzieci z obu stron w obie strony itp. Przede wszystkim zależy mi na parterze gdzie jest salon, hol itp. Dźwięki łazienki, kotłowni już odpuszczam by nie zwariować icon_wink.gif

Wiem, że nic idealnego nie zrobię, ale coś chcę zrobić i tu pytanie co będzie skuteczniejsze bo jestem tuż przed tynkowaniem.


Napisano
Pochodzę po sieci i poszukam tych współczynników, ale myślałem, że tu mi podpowiecie. Oczekiwałem porady w sprawie wykonania wygłuszenia a piszecie o jego sensie. Wiem, że dźwięk idzie po wszystkim co łączy obie strony, ale chyba lepiej zrobić coś takiego będąc na tym etapie niż tego nie robić.
Napisano
Deamos to ja doradzę z innej beczki. Najlepiej byłoby z obu stron ściany zrobić na takiego jeża z drewna (korek, paździeż) i dopiero obudować gk. Im dłuższe będą kolce tym lepsze będzie wyciszenie. Należy dążyć do zwiększenia powierzchni ściany. Jest to sprawdzony sposób stosowany np na sufitach zadaszonych torów na dworcach kolejowych.
Napisano
Ogólnie wygląda to tak:
- materiał miękki (np. korek) znakomicie wygłusza, od strony emisji dźwięku,
- materiał „gęsty” znakomicie pochłania (np. silka), ale jego „sztywność” powoduje, że dźwięk się „odbija” lub (i) „niesie” dalej,
- gruby i gruboziarnisty tynk (ale nie gładź), też wygłusza,
- gładź tynkowa (gładka ściana) zachowuje się jak „lustro” dla dźwięku (odbija).


Są specjalistyczne podtynkowe maty wygłuszające – ale jest to drogie rozwiązanie.
Zastosowanie „nakładki” z płyty GK wymaga staranności i raczej specjalnej wełny „akustycznej”.
Najlepiej płyty mocować na łatach drewnianych, a w przypadku stelażu metalowego, jego połączenie ze ścianą i płytą GK musi być za pośrednictwem miękkiej gumy (dla łat drewnianych – powinno).
Napisano (edytowany)
Cytat

Deamos to ja doradzę z innej beczki. Najlepiej byłoby z obu stron ściany zrobić na takiego jeża z drewna (korek, paździeż) i dopiero obudować gk. Im dłuższe będą kolce tym lepsze będzie wyciszenie. Należy dążyć do zwiększenia powierzchni ściany. Jest to sprawdzony sposób stosowany np na sufitach zadaszonych torów na dworcach kolejowych.



To rozwiazanie dotyczy pogłosu (echa) dopisałem: - a nie o wygłuszania, które jest w zasadzie (w takim rozwiazaniu) wtórne.
Tak budowane są wszelkie kabiny bezpogłosowe.
W tym celu pomniejsze studia "radiowe" były "wygłuszane" za pomoca wytłoczek (pojemników) z jajek. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
Tak mi się nasunęło.

A może zastosować bloczki multipor ytonga?
Np. o grubości 5cm. Sporo wygłuszą i dodatkowo ocieplą.
Przy starannym wykończeniu można obejść się bez tynku.
Napisano
Pogłos może straszyć jak pomieszczenie jest puste, jak się urządzę to mnie nie będzie straszył i jest on tematem mojego dylematu. Chcę ograniczyć ilość dźwięku jaka przechodzi przez tą ścianę. Mam możliwość wykonania takiej izolacji tylko z jednej strony.

Tak myślę, że chyba najlepiej będzie zrobić to z sylikatów 12cm i z nich wymurować ścianę przy ścianie. Taka konstrukcja będzie mocna i będzie na niej można wszystko powiesić.
Napisano
Dopowiem – może się przyda.

Idealnym materiałem wygłuszającym jest materiał posiadający dwie cechy – „miękkość” i gęstość.
Wychodzi, ze jest nim ołów icon_biggrin.gif – dokładnie tak samo jak w przypadku ochrony przed promieniowaniem.
Napisano
Cytat

Dopowiem – może się przyda.

Idealnym materiałem wygłuszającym jest materiał posiadający dwie cechy – „miękkość” i gęstość.
Wychodzi, ze jest nim ołów icon_biggrin.gif – dokładnie tak samo jak w przypadku ochrony przed promieniowaniem.


Szkoda, że się nie chwalą izolacją akustyczną bo za ... nie mogę tego znaleźć, tylko wymiary, izolacja termiczna a akustycznej brak.
Silka o grubości 12cm ma izolacje akustyczną 45dB

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podobno nawet faza księżyca miała znaczenie, ale jakie, to sam z ciekawości chciałbym się dowiedzieć. Nasze krokwie są z poszczególnych klocków, czyli nie tak jak teraz, że tnie się z jednego grubego na kilka krokwi, tylko nasze są po prostu cienkie z oflisem, są takie co mają niewięcej niż 10cm średnicy, a mimo to dachówkę betonową przez jakieś 60 lat utrzymały. Po zamontowaniu okna dachowego musiałem podciąć dosłownie 1-2cm na długość pół metra, bo płyta GK by nie weszła. I tak sobie myślę, 5 minut roboty. Cieliśmy te 3 krokwie chyba z 3 godziny i jeden łańcuch musieliśmy wymienić na świeżo zaostrzony, bo nie brał już w ogóle. Te krokwie dokończyły mi tą piłę, która za swojego żywota ścięła chyba z 50 kubików. Sprzęgło się rozleciało. Poskładałem, ale na następny raz przy gałęziach już był amen. Jak teraz wkręcałem haki pod płyty, to wkrętarkę trzeba było mocno trzymać. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Na marginesie wspomnę, że kiedyś drzewo na budowę było ścinane wyłącznie w zimie, inaczej mówiąc w okresie kiedy ustawało krążenie soków wewnątrz drzewa. I tylko takie drewno było używane. Oczywiście, dzisiaj tej zasady nikt nie przestrzega, ale jeśli ktoś będzie to czytał i przygotowywał się do budowy, to polecam o tym pamiętać. Stolarze i cieśle mówili, ze drewno zimowe ma lepszą jakość niż to z okresu wegetacji. 
    • Ścięte drzewa z lasu doczekały się swojej kolejki w tartaku. Przyszła pora na ich obróbkę i transport na budowę. Drzewo jest dość świeże, mokre i ciężkie więc trzeba je przygotować i równo ułożyć na działce. Poświęciliśmy temu prawie tydzień czasu. Korowania było co nie miara - zobaczcie sami!  
    • Daj więcej izolacji pod rurkami podłogówki, a jeśli nie ma możliwości - zaizoluj strop od dołu... przynajmniej pod samą łazienką... Są takie możliwości...   Dołóż na zewnątrz z 15 cm styropianu - przynajmniej w okolicach łazienki, jak nie masz funduszy na całą ścianę...   Jak zrobisz rurki co 10 cm - będzie      Pomyśl, dlaczego tak wychodzi...   Tam jest chyba jednym z parametrów moc grzewcza podłogówki - BARDZO istotny parametr...      
    • Zeby dobrze grzalo . Lazienka jest nad nie ogrzewana piwnica, jedna ze scian od strony zachodniej z ktorej zawsze wieje. Te kalkulatory obliczaja ile rurek jest potrzebne na wskazana powierzchnie czy ile wejdzie przy okreslonym rozstawie ??? Pytam bo kiedy wybiore rozstaw 10 cm to mam wynik 18 m rurek natomiat przy rozstawie 15 cm mam wynik 13 m rurek.   Bede mial 1 petle zasilana z ogrzewania miejskiego na zaworze RLT. Zamiast kaloryfera Co mam wpisac w polu ??    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...