Skocz do zawartości

Wygłuszenie ściany


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Chcę wygłuszyć dodatkowo ścianę. Wymurowana jest z BK 24cm, stan przed tynkowaniem. Zastanawiam sie nad dwoma rozwiązaniami:

- postawić przy niej ściankę z profili i płyt GK i wygłuszyć wełną mineralna (jaka grubość będzie wystarczająco skuteczna 50, 75, 100?)

- wymurować równolegle dodatkową ścianę np. z silikatów i ją otynkować.

Co będzie skuteczniejsze i co bardziej polecacie a może warto jeszcze inaczej to zrobić?
Napisano
Mam taką ścianę, budowałem ją z sąsiadem w bliźniaku i obaj zrobiliśmy ruszt, wełnę 10 i płyty GK.
Powiem subiektywnie, o kant d.. takie rozwiązanie. Teraz mamy dzieci i ich dźwięki przenoszą się po stropie i podciągach, tak że najbardziej je słychać w łazience, która nie leży przy tej ścianie. Do tego paranoicznie dźwięk idzie po dachu przez kominy. Może masz inną sytuację, ale w przypadku bliźniaka postawiłbym drugim razem dwie niezależne ściany. Albo musisz być głośniejszy w obyciu to Ci nie będzie przeszkadzało.

Cytat

Witam,

Chcę wygłuszyć dodatkowo ścianę. Wymurowana jest z BK 24cm, stan przed tynkowaniem. Zastanawiam sie nad dwoma rozwiązaniami:

- postawić przy niej ściankę z profili i płyt GK i wygłuszyć wełną mineralna (jaka grubość będzie wystarczająco skuteczna 50, 75, 100?)

- wymurować równolegle dodatkową ścianę np. z silikatów i ją otynkować.

Co będzie skuteczniejsze i co bardziej polecacie a może warto jeszcze inaczej to zrobić?


Napisano
Od sąsiada, od dźwięków codzienności - rozmowy, telewizja, muza, dzieci z obu stron w obie strony itp. Przede wszystkim zależy mi na parterze gdzie jest salon, hol itp. Dźwięki łazienki, kotłowni już odpuszczam by nie zwariować icon_wink.gif

Wiem, że nic idealnego nie zrobię, ale coś chcę zrobić i tu pytanie co będzie skuteczniejsze bo jestem tuż przed tynkowaniem.
Napisano
To działa tak, chcesz wiedzieć, zrób badania. Albo znajdź na stronach systemodawców współczynnik wytłumiające. Ja tylko chciałem abyś wiedział że nie tylko ściana pracuje na Twój komfort, albo że bariera na ścianie to załatwi.
Włączysz telewizor i sąsiada już nie usłyszysz, ale jak będziesz chciał poczytać książkę a u niego będzie imprezka to lepiej idź do lasu, nic nie pomoże. Gips na ścianie będzie cię znów ograniczał z przywieszaniem, może telewizora itp.
Jedno jest pewne, jeśli myślisz że coś wyeliminuje hałas to się mylisz - masz sąsiada, ciesz się, zawsze chaty popilnuje, bo będzie słyszał.

Cytat

Od sąsiada, od dźwięków codzienności - rozmowy, telewizja, muza, dzieci z obu stron w obie strony itp. Przede wszystkim zależy mi na parterze gdzie jest salon, hol itp. Dźwięki łazienki, kotłowni już odpuszczam by nie zwariować icon_wink.gif

Wiem, że nic idealnego nie zrobię, ale coś chcę zrobić i tu pytanie co będzie skuteczniejsze bo jestem tuż przed tynkowaniem.


Napisano
Pochodzę po sieci i poszukam tych współczynników, ale myślałem, że tu mi podpowiecie. Oczekiwałem porady w sprawie wykonania wygłuszenia a piszecie o jego sensie. Wiem, że dźwięk idzie po wszystkim co łączy obie strony, ale chyba lepiej zrobić coś takiego będąc na tym etapie niż tego nie robić.
Napisano
Deamos to ja doradzę z innej beczki. Najlepiej byłoby z obu stron ściany zrobić na takiego jeża z drewna (korek, paździeż) i dopiero obudować gk. Im dłuższe będą kolce tym lepsze będzie wyciszenie. Należy dążyć do zwiększenia powierzchni ściany. Jest to sprawdzony sposób stosowany np na sufitach zadaszonych torów na dworcach kolejowych.
Napisano
Ogólnie wygląda to tak:
- materiał miękki (np. korek) znakomicie wygłusza, od strony emisji dźwięku,
- materiał „gęsty” znakomicie pochłania (np. silka), ale jego „sztywność” powoduje, że dźwięk się „odbija” lub (i) „niesie” dalej,
- gruby i gruboziarnisty tynk (ale nie gładź), też wygłusza,
- gładź tynkowa (gładka ściana) zachowuje się jak „lustro” dla dźwięku (odbija).


Są specjalistyczne podtynkowe maty wygłuszające – ale jest to drogie rozwiązanie.
Zastosowanie „nakładki” z płyty GK wymaga staranności i raczej specjalnej wełny „akustycznej”.
Najlepiej płyty mocować na łatach drewnianych, a w przypadku stelażu metalowego, jego połączenie ze ścianą i płytą GK musi być za pośrednictwem miękkiej gumy (dla łat drewnianych – powinno).
Napisano (edytowany)
Cytat

Deamos to ja doradzę z innej beczki. Najlepiej byłoby z obu stron ściany zrobić na takiego jeża z drewna (korek, paździeż) i dopiero obudować gk. Im dłuższe będą kolce tym lepsze będzie wyciszenie. Należy dążyć do zwiększenia powierzchni ściany. Jest to sprawdzony sposób stosowany np na sufitach zadaszonych torów na dworcach kolejowych.



To rozwiazanie dotyczy pogłosu (echa) dopisałem: - a nie o wygłuszania, które jest w zasadzie (w takim rozwiazaniu) wtórne.
Tak budowane są wszelkie kabiny bezpogłosowe.
W tym celu pomniejsze studia "radiowe" były "wygłuszane" za pomoca wytłoczek (pojemników) z jajek. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
Tak mi się nasunęło.

A może zastosować bloczki multipor ytonga?
Np. o grubości 5cm. Sporo wygłuszą i dodatkowo ocieplą.
Przy starannym wykończeniu można obejść się bez tynku.
Napisano
Pogłos może straszyć jak pomieszczenie jest puste, jak się urządzę to mnie nie będzie straszył i jest on tematem mojego dylematu. Chcę ograniczyć ilość dźwięku jaka przechodzi przez tą ścianę. Mam możliwość wykonania takiej izolacji tylko z jednej strony.

Tak myślę, że chyba najlepiej będzie zrobić to z sylikatów 12cm i z nich wymurować ścianę przy ścianie. Taka konstrukcja będzie mocna i będzie na niej można wszystko powiesić.
Napisano
Dopowiem – może się przyda.

Idealnym materiałem wygłuszającym jest materiał posiadający dwie cechy – „miękkość” i gęstość.
Wychodzi, ze jest nim ołów icon_biggrin.gif – dokładnie tak samo jak w przypadku ochrony przed promieniowaniem.
Napisano
Cytat

Dopowiem – może się przyda.

Idealnym materiałem wygłuszającym jest materiał posiadający dwie cechy – „miękkość” i gęstość.
Wychodzi, ze jest nim ołów icon_biggrin.gif – dokładnie tak samo jak w przypadku ochrony przed promieniowaniem.


Szkoda, że się nie chwalą izolacją akustyczną bo za ... nie mogę tego znaleźć, tylko wymiary, izolacja termiczna a akustycznej brak.
Silka o grubości 12cm ma izolacje akustyczną 45dB

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Szanowny bogaty Panie.   Nawiązując do planowanego zakupu "inwestycji", przedstawiam mocno wypaczoną techniczną ocenę stanu obiektu, jako brutalne schłodzenie entuzjazmu.   Mam nadzieję, że się mylę.   Budynek jest pozbawiony hydroizolacji poziomej i pionowej ścian fundamentowych, piwnicznych, co powoduje kapilarne podciąganie wilgoci i w konsekwencji permanentne zawilgocenie murów oraz rozwój korozji biologicznej.   Wszelkie próby renowacji, takie jak iniekcja krystaliczna czy podcinanie mechaniczne ścian, będą operacjami kosztownymi oraz wysokiego ryzyka. Należy liczyć się z możliwością naruszenia spójności murów wzniesionych na zaprawie wapiennej, która uległa degradacji i utraciła swoje właściwości wiążące. Wykonanie wykopów w celu wykonania izolacji pionowej może doprowadzić do utraty stateczności.   Konstrukcja budynku jest przestarzała i pozbawiona kluczowych elementów usztywniających, takich jak wieńce żelbetowe. Funkcję ściągów pełnią jedynie stalowe ankry mocujące belki stropowe, co jest rozwiązaniem słabym do zapewnienia odpowiedniej sztywności bryły budynku.   Istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że drewniane stropy uległy  biodegradacji w miejscach  osadzenia w murach do tego spuszczel, zgnilizna, a obecność polepy z gliną stanowi dodatkowe obciążenie i potencjalne źródło wilgoci.   Biorąc pod uwagę skumulowane wady techniczne, koszt prac naprawczych – obejmujących m.in. odtworzenie hydroizolacji, wzmocnienie fundamentów, wykonanie częściowe nowych stropów – będzie nieproporcjonalnie wysoki w stosunku do wartości użytkowej uzyskanej po remoncie. Z inżynierskiego punktu widzenia, realizacja nowego obiektu budowlanego w tej samej skali finansowej jest rozwiązaniem nie tylko bezpieczniejszym, ale i bardziej uzasadnionym ekonomicznie.     Powodzenia.    
    • Dokładnie nie wiem, ale jak pisałem w pierwszym poście (albo nie) - studzienka od przyłącza wody jest na głębokość ponad 1,8m i woda nie posiąka. Gleba gliniasta.   Wokół budynku nie bo są wykonane spady terenu   W tej chwili nie, ale będę ja odprowadzał do zbiornika w celu akumulacji.   Również nie ma, ale wraz z pionowa izolacja (wodna i cieplną) fundamentów będę wykonywał drenaż. Ale to dopiero na wiosnę.   Całe szczęście nie wylałem. Już ściągnąłem całą instalacje i jest sam chudziak.   Nie mam. Tylko kanalizacja (przydomowa oczyszczalnia)   Czyli ten szlam / inna forma izolacji na chudziaku będzie niewystarczająca? Lepiej ściągnąć chudziak i zrobić coś pod nim?
    • Komentarz dodany przez Wojciech: Witam Miałem problemy z występowaniem wilgoci na ścianach do wysokości około metra od podłogi w sarym ceglanym domu . Po skuciu starych warstw tynku , nałożyłem grubą warstwę zaprawy piasku z wapnem i wodą . Długo to schło. Piewszy rok pojawiały się miejscami ciemniejsze plamy . Z czasem kolor się ujednolicił , zaprawa jeszcze dotwardniała . Zastosowałem równocześnie wentylacje w pomieszczeniach z czujnikiem wilgoci. Z czasem znikła całkiem wilgoć i jej zapach . Z moich opserwacji wynika ,że taka zaprawa wyciąga wilgoć ze ścian , a jej wysokie ph nie dopuszcza do rozwoju grzyba i innych organizmów. Nawet owady na to się nie pchają. Tanim kosztem uratowałem ściany od grzyba i poprawiłem jakośc piwieteza w domu . Tynk j trzyma już 3 rok , pomału blednie i twardnieje . Chata ma 120 lat . Pozdrawiam Pozdrawuam .
    • Cześć,   kupiłem mieszkanie 40m2 i teraz pytanie. Od jednego fachowca usłyszałem cenę za wykończenie 950 zł/m2. W to wliczone jest hydraulika łazienka, wszystko oprócz mebli, agd, kuchni, i materiałów oczywiście. Moje pytanie to: Czy to dużo? i Czy np. nie lepiej iść do firm typu gotowemieszkanie.pl które proponuje wykończenie mieszkania za 1100 zł m/2 z materiałami ale bez mebli czy agd. Mieszkanie na terenie Zagłębia.  
    • To było potrzebne?   Nawiasem mówiąc  - nie WIEKOWEGO, tylko 3/4 wiekowego...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...