Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

poromur 44 fitrmy "Jopek"


Recommended Posts

Witam
mam zamiar w przyszłym roku rozpocząć budowę domu. Zastanawiam sie czy wykonanie scian zewnętrznych pustakami Poromur 44 P+W (z zaprawą ciepłochronną) zda egzamin.
Proszę o opinie, w szczególności proszę o opinie właścicieli domu o takim bądź podobnym rozwiązaniu.
Z góry dziekuję za wszelkie wypowiedzi.
Pozdrawiam
Adam
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Witam
mam zamiar w przyszłym roku rozpocząć budowę domu. Zastanawiam sie czy wykonanie scian zewnętrznych pustakami Poromur 44 P+W (z zaprawą ciepłochronną) zda egzamin.
Proszę o opinie, w szczególności proszę o opinie właścicieli domu o takim bądź podobnym rozwiązaniu.
Z góry dziekuję za wszelkie wypowiedzi.
Pozdrawiam
Adam



Jopek jest tak krzywy, że później będziesz musiał nadłożyć sporo tynku, aby ściany wyprowadzić. Pomijam, że będą trudności z samym układaniem pustaków na pióro i wpust, bo niekoniecznie będą pasować. Poza tym deklarowana ciepłochronność ze względu na jakość materiału może istotnie odbiegać od rzeczywistej, szczególnie materiału z różnych akcji promocyjnych.
  • Lubię to 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie, poszukuję właściwego materiału na ściany dla swojego domu. Jopka odradził mi znajomy budowlaniec, ja tylko poszedłem na jedną z budów, gdzie stosuje się jego materiały i stwierdziłem, że ściana jest nierówna na 2 cm i to przynajmniej nie z powodu złego wykonawstwa. Poprostu taki materiał i trzeba będzie nadrzucić tynku, aby ją wyrównać.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 5 miesiące temu...
Cytat

Witam
mam zamiar w przyszłym roku rozpocząć budowę domu. Zastanawiam sie czy wykonanie scian zewnętrznych pustakami Poromur 44 P+W (z zaprawą ciepłochronną) zda egzamin.
Proszę o opinie, w szczególności proszę o opinie właścicieli domu o takim bądź podobnym rozwiązaniu.
Z góry dziekuję za wszelkie wypowiedzi.
Pozdrawiam
Adam


Witam.Chciałbym panu odradzić pustaki z Jopka(choć są tańsze).Właśnie we wrześniu tamtego roku budowałem dom z tych pustaków(36 P+W).Marnota.Nierówne i na dodatek za bardzo palone(sin0ciemny kolor).Sąsiad budował z Winebergera 44 P+W i okazało się ,że są krzywsze od moich.Za to nie szersze o 2 cm.Na tyle palet co kupiłem to zdarzyły się dwie palety , że były szersze.On na dzień dzisiejszy nie ociepla budynku,dowie się po zimie.Ja natomiast mam zamiar w tym roku ocieplic dom 10 cm watą.Pozdrawiam.Artur
  • Lubię to 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pustaki ceramiczne jakiej firmy by nie były nigdy nie będą idealnie równe - one są równe przed włożeniem do pieca, uzyskanie ściany idealnie równej zapewniają bloczki z YTONGA, na nie można bezpośrednio przyklejać np. płytki ceramiczne, ale niektórzy na słowa "beton komórkowy" dostają alergii
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość T.  Brzęczkowski
Małe ma znaczenie dla opłat z czego budujesz tylko jak izolujesz. Skuteczna izolacja to min. 30 cm styropianu w podłodze 30 wełny w ścianie i w dachu. wsparte rekuperatorem. Obiża to koszt budowy domu i uniezależnia od "awantur " z gazem, czy podatkami kominowymi.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Gość
Teraz realizujemy dom "pilica" gdzie jest 40 cm w ścianie podłodze i dachu , biura architeków APO. #0 cm to jest aktualna norma (BBR 2006) a wiadomo, że norma oznacze ,że gorzej się nie powinno lepiej zawsze mozna.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Guest_T. Brzęczkowski_*
Ja nie stosuję tylko architekci. Ja piszę tylko jaka grubość powinna być by mało płacić i obiżyć koszty budowy(to kiedyś) a teraz jakie są normy www.isover.se/sw5722.asp 0.08 W/m2 x C
Zaś ja bym dobił łaty by sie 50 cm zmieściło.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...
Gość wentylek
Rozumiem Marcin, że znasz sporo osób, które skarżą się, że płacą zbyt małe rachunki za ogrzewanie i nie wiedzą co z tym problemem zrobić, komu nadwyżkę przekazać. Jestem święcie przekonany, że jakość izolacji i wentylacji domu przekłada się na wysokość rachunków. Zauważ, zerowy odzew w ostatniej rubryce tego forum na apel Brzęczkowskiego by architekci podawali zużycie energii projektowanych domów (E - kWh/m2 rocznie). Przecież taki parametr jest bardzo ważny. Prosty przykład samochody (domniemuję twój konik) czy jakaś marka w danych techniczych pomija zużycie w l/100km???
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wentylek
Już nie zobaczysz Marcinie, bo to podstawowe pytanie zadawane, przez Brzęczkowskiego zastało właśnie wykasowane. A wiesz dlaczego?? żaden z domów KLANU nie zbliża się nawet do normatywnej emisji ciepła.!!!
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość T. Brzeczkowski
Fakt!!! (Co na to Redakcja forum BD? Wyleciało moje pytanie o przewidywane przez autorów projektów domów roczne zużycie energii (E) w przeliczeniu na m2 . Ale widzę, że tylko ja o tym piszę, czy naprawdę nikogo to nie obchodzi PRZED BUDOWĄ???! Bo to, że obchodzi potem, to wiem z doświadczenia, ale ci co już domy mają na forum nie zaglądają.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dobrze, że od przyszłego roku zgodnie z przepisami każdy budynek będzie musiał posiadać paszport energetyczny - będzie wiadomo do jakiej klasy energetycznej zostanie zakwalifikowany dany budynek i jakie jest jego roczne zapotrzebowanie na energię, szkoda tylko, że nie do końca wiadomo kto i na jakiej podstawie te paszporty będzie wyawał, ale może do końca roku ustawodawca zdąży to w końcu doprecyzować
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość T.  Brzęczkowski
Miało to być od stycznia tego roku. Ale pewnie skończy się na prostych rozwiązaniach. Czyli określona ilość ciepła po normalnej cenie, wszystko co powyżej po zawyzonej cenie. No i oczywiście niemożliwość korzystania z "ciepła pozalicznikowego"
Ale szczerze, to liczyłem na odzew projektantów w/w domów.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Gość
Cytat

Miało to być od stycznia tego roku. Ale pewnie skończy się na prostych rozwiązaniach. Czyli określona ilość ciepła po normalnej cenie, wszystko co powyżej po zawyzonej cenie. No i oczywiście niemożliwość korzystania z "ciepła pozalicznikowego"
Ale szczerze, to liczyłem na odzew projektantów w/w domów.



Ale najciekawszy jest sposób (na razie propozycja) wyliczania zapotrzebowania na ciepło: porównuje się projekt/gotowy budynek z hipotetycznym (wytworem umysłu audytora energetycznego) i podaje procentowo o ile jest ten budynek gorszy czy lepszy. Sam autyt ma kosztować ok. 1500-2000zł. Wymagać się go będzie dla wszystkich budynków nowobudowanych oraz starych sprzedawanych/wynajmowanych. Cool!
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
producent samochodów nie pomija podania zużycia paliwa na 100km, ale je zaniża i domniemam, iz w branży budowlanej tez tak jest. zreszta spalanie auta zalezy od sposobu uzytkowania co równiez jest zasadą w budownictwie. wyczytałem gdzies ze izolacja powyżej 20cm jest juz nieopłacalna w stosunku do oszczędnosci na ogrzewaniu. nie wiem czy to prawda, ale nie popadajmy w "owczy pęd", bo za dwa lata będziemy ocieplać domy 100cm warstwa steropianu czy wełny. wiadomo przeciez że 30 cm lepiej izoluje dom niz 20cm, ale już 30 cm to mało w porównaniu z 40cm ocieplenia. mozna tak w nieskończoność, tylko co to daje. jeśłi trzymamy sie tematu motoryzacyjnego to dwa identyczne auta potrafią spalać benzyne w sposób zróżnicowany. różnice bywaja naprawde duże. tak tez jest i w domach. jeśłi ktoś lubi mieć w domu temperaturę 20 stopni, to z całą pewnoscia ucieknie mu mniej ciepła przez ściany niż komus kto lubi mieć 25 stopni. poza tym jakość okien, drzwi, ich ilość i usytuowanie ma ogromny wpływ na straty ciepła. dodatkowo wentylacja również ma wpływ na straty ciepła. oczywiscie że domownicy powinni miec wpływa na ilośc uciekającego ciepła, ale czy te kontrolę da się przekazać im w 100%?
pozdrawiam
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Guest_T. Brzęczkowski_*
Producenci samochodów zaniżają, może i tak, ąle nie wszyscy, a domów nie podają wcale, więc nawet, życie nie jest w stanie zweryfikować oszustów. Poza tym różnice między zużyciem a katalogiem są do 10-15% , zaś domy od dyrektyw UE odstają do 500 %.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Producenci samochodów zaniżają, może i tak, ąle nie wszyscy, a domów nie podają wcale, więc nawet, życie nie jest w stanie zweryfikować oszustów. Poza tym różnice między zużyciem a katalogiem są do 10-15% , zaś domy od dyrektyw UE odstają do 500 %.


katalogowe spalanie mojego auta to połowa jego prawdziwego icon_smile.gif dyrektywy UE wogóle mnie nie interesują i nie są dla mnie żadnym odniesieniem.
pozdrawiam
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W zimie powietrze jest suche - także na polu - chyba że jest deszczowo. Więc wietrzenie nawietrznikiem wiele nie daje w tym względzie. Nawilżacz powietrza musi mieć dużą wydajność, chyba że śpisz w pokoju z zamkniętymi drzwiami - inaczej miesza się całe powietrze z mieszkania.   Moim zdaniem dobry jest stary sposób - pojemniki z wodą na kaloryferach, mniej elegancki ale wydajniejszy - mokre ręczniki na kaloryferach. Można też prysnąć mgielką wodną na dywan przed snem. Nawet nie wiem, czy nie zdrowsza jest taka wilgoć wtedy - od wilgoci z nawilżacza.    Wietrzyć trzeba - krótko - za to częściej. Szczególnie przed snem. Żeby wymienić powietrze, a nie chlodzić mury.
    • Będzie  Ale jeśli to tylko w miejscu styku kantu deski - to będzie niewielki. Ale - z drugiej strony odsunięcie minimalne deski od ocieplenia zamiast oklejenia jej pianką chyba będzie zdrowsze dla deski. Więc może warto tak odciąć deski wzdłóż, żeby wyrównać ocieplenie ściany i połączyć je z ociepleniem dachu - i minimalnie zdynsansować te deski od ocieplenia (dach zawsze troszkę się rusza - więc bezpośrednie połączenie ze styropianem nie jest najlepsze. Wg mnie.   Szkoda, żeś nie skrócił troszkę krokwi i nie podparl murłatą bliżej środka czy na prawej stronie muru, wtedy by tam było miejsce na termoizolację muru wyższego  az do tego podparcia - i krokwie też by nie wchodziły w ocieplenie ściany.
    • Witam, mam problem z suchym powietrzem w mieszkaniu.   Mieszkanie jest stosunkowo nowe, centralne ogrzewanie, nowe kaloryfery i okna. W oknach są wywietrzniki, które niestety są po prostu wielką dziurą w ramie okna, na której jest plastikowa obudowa z dziurkami. Wypchałem środek watą, a w drugim oknie koszulką i siatką, ponieważ bez tego zimno po prostu wpada przez dziurę. Mieszkanie jest czyste, raczej sprzątamy na bieżąco, na pewno nie ma pleśni ani grzyba. Starałem się wietrzyć mieszkanie, choć nie zawsze systematycznie.   Zakupiłem nawilżacz ewaporacyjny firmy Klarta. Miał bardzo dobre opinie i nie był tani niestety. Raczej stosuję zgodnie z zaleceniami. Dosyć często go myje i zmieniam wodę (co 1-3 dni). Wątpiąc w skuteczność nawilżacza, zakupiłem najtańszy higrometr. Ale on potwierdza mniej więcej wilgotność, jaką pokazuje nawilżacz. Na higrometrze zewnętrznym jest około 45-50 % wilgotności, a na nawilżaczu 40-45 %. Te wartości nie są aż tak niskie, czytałem, że powinno być 40-60%.   Mimo to cały czas budzimy się z mega suchymi gardłami i nosami. Między innymi przez to mam duże problemy medyczne.   Czy coś jeszcze może wpływać na dyskomfort w jamie ustnej podczas snu? Proszę o wszelkie sugestię. Jak jeszcze mogę podnieść wilgotność? Pozdrawiam!
    • Gość Tyle w temacie
      Ja uważam, że na dachu nie ma co oszczedzac… My po licznych przygodach z poprzednią blachą wymieniliśmy ostatnio pokrycie na panele od Regamentu i różnica jest diametralna. Zakup i montaż przebiegły bezproblemowo, udało się zniżkę wytargować, a na dach aż miło teraz popatrzeć
    • Gość Anioł
      Lepiej nic nie pisać jak pisać i pokazywać ludziom bzdury
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...