Skocz do zawartości

ocieplenie budynku z pustaka żużlowego


Recommended Posts

Napisano
Witam serdecznie
Postanowiłem poprosić fachowców o poradę.
Chcę ocieplić dom styropianem.
Budynek jest z pustaka żużlowego. Z zewnątrz jest nieotynkowany. Wewnątrz są maty ze słomy i na tym tynk. Grubość ściany to 34 cm.
Jakiej jakości, grubości itp styropian zastosować?
Bardzo proszę o pomoc. Chciałbym to zrobić tak żeby to miało "ręce i nogi"
Znajomy poradził mi najpierw zarzucić ściany rapówką i na to dopiero kleić styropian 10cm.
Tylko nie wiem czy jest sens zarzucania rapówki.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam serdecznie
Postanowiłem poprosić fachowców o poradę.
Chcę ocieplić dom styropianem.
Budynek jest z pustaka żużlowego. Z zewnątrz jest nieotynkowany. Wewnątrz są maty ze słomy i na tym tynk. Grubość ściany to 34 cm.
Jakiej jakości, grubości itp styropian zastosować?
Bardzo proszę o pomoc. Chciałbym to zrobić tak żeby to miało "ręce i nogi"
Znajomy poradził mi najpierw zarzucić ściany rapówką i na to dopiero kleić styropian 10cm.
Tylko nie wiem czy jest sens zarzucania rapówki.
Pozdrawiam


nie jesli sie mocno nie sypie to kleic na ostro i mocowac kolkami ale jak wiadomo każdy kij ma dwa końce i stąd pytanie czy wentylacja mechaniczna w domu jest?jesli nie to lepiej nie robic nic żeby sobie gabki z domu nie zrobić
Napisano
Dziękuję za odpowiedź. W domu na chwilę obecną nie ma żadnej wentylacji. Mam zamiar porobić kratki wentylacyjne. Czyli co jeśli nie ma wentylacji mechanicznej to nie ocieplać domu?
Napisano
Cytat

hmm a dlaczego złym rozwiązaniem będzie ocieplenie styropianem?
Ludzie ocieplają styropianem i nie ma problemu.
Proszę o rozjaśnienie sytuacji


ludzie jezdzą bez zapiętych pasów ,bez przeglądu i wogóle i tez nie ma problemu aż do katastrofy ...
styropian jako materiał nie przepuszcza pary wodnej lub przepuszcza tak małe ilości że prakrycznie może stać się gąbką
jesli jest wentylacja w domu to nic sie nie dzieje no chyba ze woda podsiakają od fundammentu ,natomiast przy zastowoaniu wełny i odpowiedniego tynku para wodna sfobodnie może sie przemieszczac bez uszczerku dla mudynku i mikroklimatu w nim ponadto wełna ma leprzy opór cieplny zachowując te samą grubośc co styropianu ,ale wyniki ekonomiczne pokazują że lepiej jest załozyć wentylacje mechaniczna w domu z odzyskiem i ocieplic styropianem mająć pełen komfort niż izolowac wełną a na wentylacje juz braknie (a komfort w wentylowanym domu jest idealny )
reasumując decydując żie na izolowanie styropianem i nie mając wentylacji to tak jakby stać na przepaścią i zrobić krok na przód...-nie zawsze musi skończyc sie tragedią ...
Napisano
Cytat

Dziękuję za odpowiedź. W domu na chwilę obecną nie ma żadnej wentylacji. Mam zamiar porobić kratki wentylacyjne. Czyli co jeśli nie ma wentylacji mechanicznej to nie ocieplać domu?


no nikt nie zabroni tego ale pisze to tylko po to żebys miał świadomosc że po ocieplenieu jesli pojawi sie jakiś dziwny zapach w okresie jesienno zzimowym to znaczy że juz jest żle ... natomiast jesli masz stare okna czesto otwierasz dzwi to ten problem może sie odsunąc w czasie
Napisano
Cytat

to jeszcze miałbym pytanie jaką grubość styropianu dać? 10cm wystarczy?


to troche zależy od tego jakie temperatury w domu panują czy lubisz mieć 19st czy 23st
przedeszytkim żeby jednoznacznie to ocenic i wyliczyc trzebay ocenic opory cieplne przegrody i ustalić tzw miejsce zerowe dla 10cm styropianu i dla 12 czy tez 15cm a bez oblićżen to kwestia ile masz kasy osobiście polecałbym 12/15cm max i to ze wgledu na wspołczynik inwestycja a eksploatacja jest najlepszy współczynnik w wiekszości budownictwa ,natomiast nie mozna zapominac o wentylacji
Napisano
Cytat

to jeszcze miałbym pytanie jaką grubość styropianu dać? 10cm wystarczy?


10cm to się dawało jak styro był po 150-200 pln / m3.
Dziś styropian-elewacja kupisz ponizej 80pln/m3.
15cm - to dzis standart i wzwyż...
Jak budynek nie wysoki to kołkowanie se odpuść .
- zwykłe kołki (te po 30gr.) nie nadają się do pustaków wielokomorowych tudzież żużlowych.
Kołki do takich pustaków sa kilkakrotnie droższe , lepiej dołożyć do porządnego kleju.

A wentylacja i tak najwazniejsza ( wazniejsza niż dywagacje 10? czy 12cm?) !!!

Pzrd

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • W artykule też są opisane konsekwencje negatywne co może się dziać w momencie kiedy ta szczelina będzie zastosowana.     Zapewne sprawa nie jest oczywista i myślę, że ten temat już powinniśmy przymknąć aby nie rozdrabniać się aż nadto. Wątek wyszedł. Nie wiem czy będą jeszcze w tym konkretnym wątku jakieś pytania. Ja spotkałem się bardziej z opinią taką jak cytowanym w artykule.   Bardziej miałbym kierunek od strony srebrnej folii zbrojonej, paroizolacyjnej od wewnątrz. Spotkałem się z opinią, że między tą folią srebrną paroizolacyjną, a płytą MDF, OSB lub GK powinien być odstęp 15-30mm, ponieważ ta folia srebrna odbija promienie cieplne do środka. Realizuje się to też podczas inwestycji standardowo? Zachowanie tej dodatkowej szczeliny jak już będę to robił na wieszakach wydaje mi się dodatkowym problemem. Jak można to najprościej zrobić?
    • Kiedy te zmiany się nasiliły/pojawiły?   Czy ma to związek z czasem wymiany drzwi balkonowych?   Kiedy budynek był ocieplany?
    • Spróbuję wybronić pomysł, o którym wspomniałem w 13 poście i powtórzyć to, co usłyszałem od praktyka z wieloletnim stażem w ociepleniach poddaszy.   Każdy rodzaj membran ma różne parametry i sprawą ważną i oczywistą jest tu paroprzepuszczalność. W artykule który podałeś jest napisane  "nie robić szczeliny" ale to dotyczy tych membran z "wysokim" poziomem paroprzepuszczalności a przecież producenci mają różne wartości swoich produktów. Warto sprawdzić jakie parametry ma membrana u Ciebie i będzie wszystko jasne. Paroprzepuszczalność membran podawana jest w g/m²/24h (w gramach na metr kwadratowy na dobę). Można też użyć współczynnika oporu dyfuzyjnego Sd, którego wartości podawane są w metrach. Im wyższa jest paroprzepuszczalność membrany, tym niższy poziom współczynnika Sd. Z tego co pamiętam, nie powinien być wyższy niż 0,04 m. Wszystko to się sprawdza kiedy membrana jest czysta i nie niezapylona a wełny mineralne pylą, i to sporo i wtedy parametry mogą się zmienić. Inna rzecz, to jeśli pod membranę położysz "wełnę mineralną skalną", to  w pewnych newralgicznych miejscach, kiedy wilgoć utrzymuje się tam dłuższy czas (okres jesień-zima-wiosna), może pojawić się pleśń.  Nie ma tego problemu, gdy zastosujesz "wełnę mineralną szklaną".   Sumując, artykuł nie jest błędny. Jeśli masz odpowiednią membranę i dodasz do tego wełnę mineralną o odpowiednich wartościach, to jeśli nie zrobisz szczeliny wentylacyjnej, to też będzie prawidłowo.   Mój post to była sugestia praktyka i jako sugestię to traktuj. Ostatecznie finalną decyzję podejmiesz sam.  
    • Już głupieję. Nie wiem czy Twoja sytuacja jest taka sama jak moja kiedy ja mam folię a Ty masz deski.   Dosłownie chwila poszukiwań:   Link: https://receptynadom.pl/miedzy-membrana-dachowa-welna-mineralna-zrobic-szczeline-wentylacyjna/#:~:text=Membrany dachowe są przepuszczalne dla,bezpośrednio%2C bez żadnej szczeliny wentylacyjnej.     Czyli rozumiem na tej stronie błędnie piszą? Czy nadal coś źle rozumiem? Zacytowany fragment chyba jest jasny.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...