Skocz do zawartości

ocieplenie budynku z pustaka żużlowego


Recommended Posts

Napisano
Witam serdecznie
Postanowiłem poprosić fachowców o poradę.
Chcę ocieplić dom styropianem.
Budynek jest z pustaka żużlowego. Z zewnątrz jest nieotynkowany. Wewnątrz są maty ze słomy i na tym tynk. Grubość ściany to 34 cm.
Jakiej jakości, grubości itp styropian zastosować?
Bardzo proszę o pomoc. Chciałbym to zrobić tak żeby to miało "ręce i nogi"
Znajomy poradził mi najpierw zarzucić ściany rapówką i na to dopiero kleić styropian 10cm.
Tylko nie wiem czy jest sens zarzucania rapówki.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam serdecznie
Postanowiłem poprosić fachowców o poradę.
Chcę ocieplić dom styropianem.
Budynek jest z pustaka żużlowego. Z zewnątrz jest nieotynkowany. Wewnątrz są maty ze słomy i na tym tynk. Grubość ściany to 34 cm.
Jakiej jakości, grubości itp styropian zastosować?
Bardzo proszę o pomoc. Chciałbym to zrobić tak żeby to miało "ręce i nogi"
Znajomy poradził mi najpierw zarzucić ściany rapówką i na to dopiero kleić styropian 10cm.
Tylko nie wiem czy jest sens zarzucania rapówki.
Pozdrawiam


nie jesli sie mocno nie sypie to kleic na ostro i mocowac kolkami ale jak wiadomo każdy kij ma dwa końce i stąd pytanie czy wentylacja mechaniczna w domu jest?jesli nie to lepiej nie robic nic żeby sobie gabki z domu nie zrobić
Napisano
Dziękuję za odpowiedź. W domu na chwilę obecną nie ma żadnej wentylacji. Mam zamiar porobić kratki wentylacyjne. Czyli co jeśli nie ma wentylacji mechanicznej to nie ocieplać domu?
Napisano
Cytat

hmm a dlaczego złym rozwiązaniem będzie ocieplenie styropianem?
Ludzie ocieplają styropianem i nie ma problemu.
Proszę o rozjaśnienie sytuacji


ludzie jezdzą bez zapiętych pasów ,bez przeglądu i wogóle i tez nie ma problemu aż do katastrofy ...
styropian jako materiał nie przepuszcza pary wodnej lub przepuszcza tak małe ilości że prakrycznie może stać się gąbką
jesli jest wentylacja w domu to nic sie nie dzieje no chyba ze woda podsiakają od fundammentu ,natomiast przy zastowoaniu wełny i odpowiedniego tynku para wodna sfobodnie może sie przemieszczac bez uszczerku dla mudynku i mikroklimatu w nim ponadto wełna ma leprzy opór cieplny zachowując te samą grubośc co styropianu ,ale wyniki ekonomiczne pokazują że lepiej jest załozyć wentylacje mechaniczna w domu z odzyskiem i ocieplic styropianem mająć pełen komfort niż izolowac wełną a na wentylacje juz braknie (a komfort w wentylowanym domu jest idealny )
reasumując decydując żie na izolowanie styropianem i nie mając wentylacji to tak jakby stać na przepaścią i zrobić krok na przód...-nie zawsze musi skończyc sie tragedią ...
Napisano
Cytat

Dziękuję za odpowiedź. W domu na chwilę obecną nie ma żadnej wentylacji. Mam zamiar porobić kratki wentylacyjne. Czyli co jeśli nie ma wentylacji mechanicznej to nie ocieplać domu?


no nikt nie zabroni tego ale pisze to tylko po to żebys miał świadomosc że po ocieplenieu jesli pojawi sie jakiś dziwny zapach w okresie jesienno zzimowym to znaczy że juz jest żle ... natomiast jesli masz stare okna czesto otwierasz dzwi to ten problem może sie odsunąc w czasie
Napisano
Cytat

to jeszcze miałbym pytanie jaką grubość styropianu dać? 10cm wystarczy?


to troche zależy od tego jakie temperatury w domu panują czy lubisz mieć 19st czy 23st
przedeszytkim żeby jednoznacznie to ocenic i wyliczyc trzebay ocenic opory cieplne przegrody i ustalić tzw miejsce zerowe dla 10cm styropianu i dla 12 czy tez 15cm a bez oblićżen to kwestia ile masz kasy osobiście polecałbym 12/15cm max i to ze wgledu na wspołczynik inwestycja a eksploatacja jest najlepszy współczynnik w wiekszości budownictwa ,natomiast nie mozna zapominac o wentylacji
Napisano
Cytat

to jeszcze miałbym pytanie jaką grubość styropianu dać? 10cm wystarczy?


10cm to się dawało jak styro był po 150-200 pln / m3.
Dziś styropian-elewacja kupisz ponizej 80pln/m3.
15cm - to dzis standart i wzwyż...
Jak budynek nie wysoki to kołkowanie se odpuść .
- zwykłe kołki (te po 30gr.) nie nadają się do pustaków wielokomorowych tudzież żużlowych.
Kołki do takich pustaków sa kilkakrotnie droższe , lepiej dołożyć do porządnego kleju.

A wentylacja i tak najwazniejsza ( wazniejsza niż dywagacje 10? czy 12cm?) !!!

Pzrd

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...