Skocz do zawartości

ogrzewanie co, szukam wiedzy fachowców :-)


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
witam
lada chwila przystępujemy do budowy domu, w którym chcemy grzać piecem na ekogroszek z zasobnikiem. Problem polega na tym, iz mamy małe pomieszczenie gospodarcze, w którym przewidziana była gazówka. jednak z racji, że dostepu do gazu nie mamy chcemy ekogroszek i ew. owies. moj epytanie jest takie. Wiem, że wyloty z pieca sa górne i tylne, czy sa może jakies piece, które maja czopuchy z boku. Pomyslałam sobie, że jesli byłby on z boku wówczas piec zmieściłby mi sie na ścianie 1,70. czopuch z prawej strony a zasobnik z lewej. Jeśli nie ma takich pieców to czy mogliby Państwo polecic mi jakies piece które zmieszcza sie do małego pomieszczenia? generalni pomieszczenie ma 3,3 m2. od wejścia do komina długośc 1,6, skręt wzdłóż komina - 97 cm. zwężenie poszerza sie po ok 0,85 metra i rozszerza sie do 1,5 . wiem że cięzkie warunki ale cos musze wykombinować. Edytowano przez andera11 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

witam
lada chwila przystępujemy do budowy domu, w którym chcemy grzać piecem na ekogroszek z zasobnikiem. Problem polega na tym, iz mamy małe pomieszczenie gospodarcze, w którym przewidziana była gazówka. jednak z racji, że dostepu do gazu nie mamy chcemy ekogroszek i ew. owies. moj epytanie jest takie. Wiem, że wyloty z pieca sa górne i tylne, czy sa może jakies piece, które maja czopuchy z boku. Pomyslałam sobie, że jesli byłby on z boku wówczas piec zmieściłby mi sie na ścianie 1,70. czopuch z prawej strony a zasobnik z lewej. Jeśli nie ma takich pieców to czy mogliby Państwo polecic mi jakies piece które zmieszcza sie do małego pomieszczenia? generalni pomieszczenie ma 3,3 m2. od wejścia do komina długośc 1,6, skręt wzdłóż komina - 97 cm. zwężenie poszerza sie po ok 0,85 metra i rozszerza sie do 1,5 . wiem że cięzkie warunki ale cos musze wykombinować.




Będzie ciężko, ale może się udać. Jaka ma być moc kotła?

Generalnie kotły mają czopuchy z boku, ale w tym wypadku czopuch i tak będzie w tylnej części kotła, tyle że wylot będzie z boku. Inna sprawa że jeszcze trzeba zostawić trochę miejsca na dostęp do różnych części kotła. Edytowano przez Kroitz (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Będzie ciężko, ale może się udać. Jaka ma być moc kotła? CZy kotłownia wyglada tak?

___________
| |
| |
| |
|____ |
| |
|_____|


Generalnie kotły mają czopuchy z boku, ale w tym wypadku czopuch i tak będzie w tylnej części kotła, tyle że wylot będzie z boku. Inna sprawa że jeszcze trzeba zostawić trochę miejsca na dostęp do różnych części kotła.






no tak to mniej więcej wygląda. Co do mocy kotła...bede mieć do ogrzania niecałe 120 m domku, parterowego, bez uzytkowego poddasz + CWU. myślałam o mocy 15 - 17 kw ( o ile dobrze wykalkulowałam). w takim obrazie narysowanego przez Ciebie rysunku ( tyle tylko , że ta waska część jest u mnie na górze ale to nie robi róznicy w odległościach) drzwi wejściowe będa na tej ścianie na przeciwko komina, przy krótszym boku. uff jak zawsze namotałam ale mam nadzieje, że wiesz o co mi chodzi icon_wink.gif. Dziekuje...

CHCIAŁAM WKLEIC SWÓJ RYSUNEK ALE NIE BARDZO WIEM JAK TO ZROBIC...icon_sad.gif

Edytowano przez andera11 (zobacz historię edycji)
Napisano
Podaj mi po prostu typ projektu, albo linka do projektu icon_smile.gif
Generalnie musisz sie zdecydować jakie paliwo ma być podstawowym: ekogroszek, pelet, czy owies.
Wybór kotłów jest szeroki, ale każdy radzi sobie z jednym paliwem lepiej, z drugim gorzej.
Napisano
Komin jest po prawej stronie drzwi wejsciowych, czy po proawej stronie szerszej części pomieszczenia? Jak ekogroszek, to nie da rady owsem.
Poza tym wspolczuej umieszczenia kotlowni, zaraz przy kuchni icon_smile.gif
Napisano
jakoś przeżyję to umieszczenie kotłowni icon_wink.gif. drzwi w kotłowni chcę przenieść od strony wc w ten sbosób robiąc długą ścianę przy kominie
Napisano
Witam
Dobrym rozwiązaniem dla Pana, jeżeli decyduje się Pan na palenie groszkiem bądż owsem, w przypadku kotłowni przystosowanych pod kotły gazowe gdzie wejście do komina jest dość wysoko będzie kocioł Pellets® Lambda Control, (http://www.kostrzewa.com.pl/opis-kotla.html# ) kocioł ten ma wyjście z góry kotła i to w połączeniu z wymiarami 1140x1300x775 ( dokładne wymiary http://www.kostrzewa.com.pl/dla-projektantow.html ) sprawia, że jest idealny do takiej kotłowni.
Jako jedyny kocioł na rynku posiada automatyczne rozpalanie groszku węglowego, a system automatycznego czyszczenia ogranicza obsługę kotła do minimum.

Pozdrawiam
Doradca Techniczny
Napisano
Kocioł się zmieści, ale już z eksploatacją będą problemy, ponieważ Doradca Kostrzewy zapomniał wspomnieć że trzeba miec jeszcze dodatkową przestrzeń do obsługi ślimaka, jakieś 75cm z boku.
Inna sprawa że podobne kotły można kupić o 40% taniej icon_smile.gif a i z owsem ten kocioł nie do końca sobie radzi icon_smile.gif
Napisano
Cytat

witam
lada chwila przystępujemy do budowy domu, w którym chcemy grzać piecem na ekogroszek z zasobnikiem. Problem polega na tym, iz mamy małe pomieszczenie gospodarcze, w którym przewidziana była gazówka. jednak z racji, że dostepu do gazu nie mamy chcemy ekogroszek i ew. owies. moj epytanie jest takie. Wiem, że wyloty z pieca sa górne i tylne, czy sa może jakies piece, które maja czopuchy z boku. Pomyslałam sobie, że jesli byłby on z boku wówczas piec zmieściłby mi sie na ścianie 1,70. czopuch z prawej strony a zasobnik z lewej. Jeśli nie ma takich pieców to czy mogliby Państwo polecic mi jakies piece które zmieszcza sie do małego pomieszczenia? generalni pomieszczenie ma 3,3 m2. od wejścia do komina długośc 1,6, skręt wzdłóż komina - 97 cm. zwężenie poszerza sie po ok 0,85 metra i rozszerza sie do 1,5 . wiem że cięzkie warunki ale cos musze wykombinować.




Witam serdecznie!

Polecam do zastanowienia się: przewidują Państwo piec o mocy ok. 17kW. A czy nie tanie będzie tak wybudować dom, aby jego zapotrzebowanie na ciepło zmalało do np. 5kW? Wtedy dywagacje na temat kotła, paliwa i braku miejsca mijają się z celem.
Zanim podejmie sie decyzję na temat kotła warto pomyśleć o izolacji, odpowiednich oknach i drzwiach, uszczelnieniu budynku i zastosowaniu wentylacji z odzyskiem ciepła (wg badań niemieckich zastosowanie rekuperatora o sprawności ponad 80% zmniejsza zapotrzebowanie budynku na ciepło o ponad połowę). Więc piec też byłby znacznie mniejszy...

Miałem podobny dylemat, podjąłem kilka decyzji, teraz grzeję dom olejem opałowym co kosztuje mnie ok. 2000-2500 PLN rocznie (dom ponad 200m2 powierzchni użytkowej). Przy poprawieniu kilku błędów, jakie popełniłem jestem w stanie zejść do kwoty 1200 PLN rocznie za ogrzanie tego właśnie domu.

pozdrawiam wszystkich dyskutujących


Maciej

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...