Skocz do zawartości

Rębarka do drzewa


Recommended Posts

Napisano
Niestety nigdzie nie znalazłem podobnego tematu więc zamieszczam go tutaj. Czy może mi ktoś doradzić jaką rębarkę do drzewa(rozdrabniarkę) warto kupić?Chodzi mi o to by max. wielkość gałęzi była nie mniejsza niż 5 cm. Natomiast jeśli chodzi o wybór firmy itp. to polecam to fachowcom:)
Napisano
Może troszkę więcej informacji....

Jak często i w jakich ilościach będzie cięte to drewno,czy to będzie tylko np. do wierzby energetycznej,która jest miękka,czy planowane są twarde gatunki do cięcia ....
Napisano
A więc tak: Posiadam kawałek pola na którym rośnie dużo drzew owocowych i to głównie do nich będzie on potrzebny(jabłonie, czereśnie, wiśnie, grusze) + ewentualine nieliczne iglaki (sosna i świerk). Drzew jest +/- 50 icon_smile.gificon_smile.gif to do nich ma być właśnie to urządzenie, gdyż na wiosnę i jesień jest za dużo pracy przy przycinaniu
Napisano
polecałabym zębatkowy rozdrabniacz i samoczynne wciąganie

Ale dobra rozdrabniarka powinna mieć :

- bieg wsteczny, bez tego biegu gdy sie zapcha to trzeba rozkręcać

- możliwość regulacji długości pociętych kawałków

- łatwy dostęp do ostrzenia noży

- dobrą stabilizację przy pracy

U mnie w rodzinie mająt Comet ( chyba ALH 2500 - ale nie jestem pewna ) i pracuje fajnie,także u różnych ludzi,gdyż często jest pożyczana
Napisano
Tak,jak pisałam post wcześniej to jest COMET ALH 2500 ,ale on ma czyli ślimak zgniatający, jak w maszynce do mięsa -i w tym przypadku drewno jest miażdżone,idealnie nadaje sie do kompostowania,ale gdyby pan chciał tym pociętym materiałem palić w piecu to nie bardzo ten model sie nadaje.

Wtedy trzeba poszukać coś co ma tylko noże ( ale cienkie gałązki mogą nie być pokawałkowane )
Niektóre też mają pojemniki na rozdrobniony materiał,co jest wygodniejsze w przenoszeniu pociętej miazgi....
  • 2 miesiące temu...
Napisano
stiga jest OK. Ale może lepiej zastanowić nad wyjęciem.
Zbierasz wszystkie gałeżie - wypożyczasz maszynke (mocniejszą) na jeden dzień i hajda ....
Kupować coś co przyda się 2 dni w roku ?
  • 5 lata temu...
Napisano
Cześć wszystkim. Jestem serwisantem takich urządzeń. Jest jeszcze trzeci, rozdrabniarki elektryczne, ale pomijam ich temat bo z doświadczenia wiem że to wyrzucenie pieniędzy w błoto. A więc rozdrabniarka BearCat (to ta pierwsza), moc silnika 8 KM, średnica gałęzi do 5 cm. Jest to profesjonalna rozdrabniarka do prac ogrodniczych, ale jeśli masz dużo gałęzi, wydajność jej nie będzie zadowalająca, poza tym sprzęt jeśli nie zrobisz kilku ulepszeń będzie awaryjny. tzn przy szybkim opuszczaniu noży pękają paski (zdarza się to bardzo często, więc najlepiej dospawać blokady tak żeby pasek się nie zsuwał i problem z głowy). Ostrzenie noży maksymalnie co drugą pracę tego urządzenia. Uwaga odradzam użytku do jakiegokolwiek drzewa iglastego lub tuj !!!, ponieważ bęben się ciągle zapycha. Tego rodzaju sprzęt polecam dla niewymagających. Jeśli chodzi o Caravaggi (to druga roz) to już inny kaliber rozdrabniarek. Tego rodzaju rozdrabniarki są już dużo mocniejsze i wytrzymalsze, oraz maja dużo większą wydajność. Ale jeśli chodzi o rozdrabniarki nie ważne ile za nią zapłacisz jeśli nie będziesz używał jej umiejętnie, uszkodzisz ją. W tym przypadku jak i w poprzednim jeśli będziesz rozdrabniał drzewo iglaste lub otworzysz maksymalnie przepustowość kosza, silnik odpowiadający za wyrzucanie może sobie nie dawać rady co może doprowadzić do pęknięcia wału i po silniku (wiem z doświadczenia :kwasny: ). Pamiętaj żeby nie narażać jakiejkolwiek rozdrabniarki na uszkodzenie najlepiej żeby gałęzie były wcześniej przygotowane, suche. Nie wkładaj kilku na raz, zmieli jedną wkładasz drugą. Mam nadzieję że chociaż trochę ci pomogłem. Pozdr icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...