Skocz do zawartości

Zbiornik na deszczowkę


bobu62

Recommended Posts

Napisano
Cytat

Czy ktoś zainstalował sobie na działce podziemny zbiornik na deszczówkę? Jaki duży? Jak się sprawdza w praktyce?


Dołączam się do zapytania, bo mamy taki w planach icon_smile.gif
Napisano
Ja co prawda nie mam ale mocno rozważałem i analizowałem temat.
Generalnie, jeśli zakładać nowy zbiornik w tym celu - nie opłaca się.
Wtedy, kiedy potrzebujemy wodę do podlewania ogrodu deszcze nie pada. Jak pada to nam wody nie potrzeba.
Wniosek jest taki, że aby to wszystko miało sens to pojemności zbiorników powinny się zaczynać od około 10m3.
Przy takim dużym zbiorniku koszt jest spory i inwestycja staje się nie opłacalna.
Zdecydowanie natomiast to ma sens jeśli mamy w tym celu użyć stary zbiornik po szambie.
Napisano
Ja kupiłem taki zbiornik i planowałem zbierać deszczówkę ale niestety mam za podmokły teren i nie mam możliwości wkopania zbiornika. Aktualnie stoi do sprzedania. A jak mi się odwidzi to poczekam do lata i go wkopie jak teren się osuszy. Jak by ktoś chciał kupić to zapraszam. Link w podpisie
Napisano
Cytat

Ja kupiłem taki zbiornik i planowałem zbierać deszczówkę ale niestety mam za podmokły teren i nie mam możliwości wkopania zbiornika. Aktualnie stoi do sprzedania. A jak mi się odwidzi to poczekam do lata i go wkopie jak teren się osuszy. Jak by ktoś chciał kupić to zapraszam. Link w podpisie



Jak teren masz naprawdę podmokły, to uważaj, żeby przy pustym zbiorniku nie było tendencji do wysadzania go w górę. Zwłaszcza, jeżeli sam zbiornik jest lekki. Przy betonowym to raczej mało prawdopodobne.
Napisano
Cytat

Jak teren masz naprawdę podmokły, to uważaj, żeby przy pustym zbiorniku nie było tendencji do wysadzania go w górę. Zwłaszcza, jeżeli sam zbiornik jest lekki. Przy betonowym to raczej mało prawdopodobne.



No własnie nad tym się zastanawiałem - jak zakotwić ten zbiornik pod ziemią aby pusty nie wystrzelił do góry gdy wody podskórne podejdą??
Napisano
Cytat

No własnie nad tym się zastanawiałem - jak zakotwić ten zbiornik pod ziemią aby pusty nie wystrzelił do góry gdy wody podskórne podejdą??



Pustego nie możesz zakopać. Podczas zakopywania musisz wypełnić zbiornik przynajmniej do połowy. Z tym zbiornikiem co kupiłem jest od razu instrukcja jak go zamontować i wszystkie wskazówki. ZObaczymy jak nikt się nim nie zainteresuje to Latem go wkopie.

Napisano
Cytat

Dla deszczówki? icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif

Wsparcie podłogowego bym na nim zrobił!
Jak już jest?...

Adam M.




Zbiornik jest z przeznaczeniem na szambo i deszczówkę. Instrukcje są dwie.
Jedna z możliwością zakopania i wylania płyty betonowej nad beczką a druga jest zamocowania betonowych bloków i spięcia pasami beczki.
Napisano
Jest takie coś jak "fiksacja funkcjonalna".
Chyba ją masz.
To wtedy, jak pompką od roweru nie da się odganiać muchy, bo służy do pompowania i to wyłącznie - roweru.
icon_biggrin.gif

Adam M.
Napisano
Cytat

Jest takie coś jak "fiksacja funkcjonalna".
Chyba ją masz.
To wtedy, jak pompką od roweru nie da się odganiać muchy, bo służy do pompowania i to wyłącznie - roweru.
icon_biggrin.gif

Adam M.



Adaś powiedz co bierzesz bo moje nie daje takiego przypału jak twoje icon_wink.gif

Napisano
Cytat

Pustego nie możesz zakopać. Podczas zakopywania musisz wypełnić zbiornik przynajmniej do połowy. Z tym zbiornikiem co kupiłem jest od razu instrukcja jak go zamontować i wszystkie wskazówki. ZObaczymy jak nikt się nim nie zainteresuje to Latem go wkopie.


Wiem że pustego nie zakopię ale jak po zakopaniu się oprózni to siłę wyporu łatwo obliczyć i co zrobić aby spod ziemi nie wystrzelił??
Napisano
Aaaa!
To trzeba mu najpierw na boku jakie betonowe wieko odlać.
Z jednej płaskie z drugiej - część walca.
Wkopać i przykryć taką płytą tę 1/3 do góry.
Adam M.

(proste, bo szalujesz byle dechą a modelujesz w piachu)
Napisano
Cytat

A on plastikowy jest?
Żelastwo sporo wytrzymuje...
Adam M.


Dostepne sa nie tak drogie zbiorniki z laminatu żywicznego zbrojone zebrami stalowymi.
  • 8 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...