Skocz do zawartości

ogrzewanie i ciepła woda


Recommended Posts

witam. mam mały problem. chciałem piec na wszystko w kotłowni ale okazało sie ze kubatura pomieszczenia jest za mała i musze zrobic gazowy. mam lukę w stropie 70/54 i nie wiem jakiej firmy komin wybrać i jak dobrać zeby wyszedł ładny prostokącik. muszę miec luk dymny i jeden luk wentylacyjny od dołu a od góry dwa wentylacyjne. Tylko pojawia się pytanie czy komin systemowy musi byc pięty od dołu czy moze byc dostawiany na strpie. wiem ze moze ale ja mam strop Teriva. Jesli jest jakis ekspert niech mi doradzi.

dodatkowo chciałem się dowiedziec jakie rozwiazania zrobic jesli chcem ogrzewanie z pieca CO i jednoczesnie z kominka z płaszczem wodnym.
Link do komentarza
Cytat

witam. mam mały problem. chciałem piec na wszystko w kotłowni ale okazało sie ze kubatura pomieszczenia jest za mała i musze zrobic gazowy. mam lukę w stropie 70/54 i nie wiem jakiej firmy komin wybrać i jak dobrać zeby wyszedł ładny prostokącik. muszę miec luk dymny i jeden luk wentylacyjny od dołu a od góry dwa wentylacyjne. Tylko pojawia się pytanie czy komin systemowy musi byc pięty od dołu czy moze byc dostawiany na strpie. wiem ze moze ale ja mam strop Teriva. Jesli jest jakis ekspert niech mi doradzi.

dodatkowo chciałem się dowiedziec jakie rozwiazania zrobic jesli chcem ogrzewanie z pieca CO i jednoczesnie z kominka z płaszczem wodnym.



Witam,
Proponuję rozważyć instalację wkładu kominkowo-piecowego firmy Romotop KV 025N z wymiennikiem wodnym. Wkład ma głębszy korpus, obłożenie paleniska jest podwójne (szamot + vermikulit), szyba jest nieco mniejsza niż w "zwykłych" wkładach. Wszystko to ma służyć generowaniu ciepła na wymiennik wodny lub część akumulacyjną. W odróżnieniu od innych wkładów, korpus modelu KV 025N jest wykonany ze stali Corten A, o właściwościach znacznie przewyższających stal kotłową. Moc wkładu zawiera się w zakresie od 8 do 20 kW, moc wymiennika wodnego od 4 do 10 kW. Warto zwrócić uwagę na bardzo wysoką sprawność spalania na poziomie 86%, dzięki czemu użytkownik może uzyskać dużą ilość ciepła przy jednoczesnym relatywnie niskim zużyciu drewna. Ciekawym rozwiązaniem jest też zamontowany na wymienniku ręczny przełącznik, dzięki któremu można skierować strumień ciepła z grzania wody na grzanie części akumulacyjnej.


DSC01446.jpg

Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mam trzy takie regały i bardzo je sobie chwalę. Owszem, przy składaniu pierwszego popełniłem błąd, wierząc bezkrytycznie w instrukcje sprzedawcy i nie zaginałem "języczków" wsuwanych w wycięcia kątowników, no i regał mi się rozsypał już pod koniec montowania. Ale gdy wszystkie zagiąłem (łatwe to nie jest, ale da się). regał jest lekki i nie do zdarcia. Nośność jednej półki to 125 kg, więc w warunkach domowych spokojnie wystarcza do niemal wszystkiego. Nawet w garażu.   Regałów niczym nie mocuję do ścian. Nie ma potrzeby. Oczywiście, jeśli stoją na wyrównanym i pewnym podłożu.  Da się je kupić w cenie poniżej 80,00 PLN, więc uważam, że naprawdę warto.   PS. To się nie chwieje, zapewniam!
    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...