Skocz do zawartości

Ile za wykończenie ?


Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich po raz pierwszy ,
Mam wielką prośbę o udzielenie pomocy w podjęciu decyzji zupelnemu laikowi w sprawach budowlanych.
Wiem ze jest mnóstwo tematów podobnych,ale żaden w pełni nie pasuje do mojego pytania w 100 %,a wiec mam okazje kupić dom o pow 137m + garaż ok 20m do wykończenia tzn.w budynku jest wykonany już strop teriva i jest juz zrobiony dach .Moje pytanie jest następujące ile moze mnie wynieść wykończenie takiego budynku do stanu developerskiego .Wiem że może 100 tyś i może milion ,ale zależy mi bardzo na rozpoznaniu ile mniej więcej mogę wydać na taką inwestycje w normalnym standarcie wykończenia ? Będę bardzo wdzieczny za wszystkie odpowiedz ponieważ mam do wydania na wykonczenie do takiego stanu nie wiecej jak 150 tys i nie wiem czy warto interesowac sie zakupem domu, bo nie chciał bym zostać bez wykonczonego domu i bez gotówki.
Jeszcze raz dziekuje za wszystkie odpowiedzi
pozdrawiam
Napisano
Cytat

Tomciu:)
nasz dom- 137 m2 powierzchni użytkowej, 200 m2 powierzchni całkowitej-
170 tys stan surowy
320 tys stan deweloperski.


tzn muszę liczyć 320 tys na dokończenie budowy czy się mylę ?
Napisano
nie no co Ty!!!!!! 320 deweloperski uwzgledniając surowy:) Czyli 320 - 170 tak około 150 wychodzi. u mnie tak wyszło. Mniej więcej 30%-30%-30%. Stosunkowo najwięcej wyszedł stan surowy.
Budowaliśmy z ytongu 24 cm + styropian dach (ogromny i drogi) z dachówki ceramicznej roben.
Napisano
Cytat

nie no co Ty!!!!!! 320 deweloperski uwzgledniając surowy:) Czyli 320 - 170 tak około 150 wychodzi. u mnie tak wyszło. Mniej więcej 30%-30%-30%. Stosunkowo najwięcej wyszedł stan surowy.
Budowaliśmy z ytongu 24 cm + styropian dach (ogromny i drogi) z dachówki ceramicznej roben.


No to się wygłupiłem !!! ,ale naprawde nie mam pojęcia o cenach.
Dziękuje za odpowiedz,teraz wiem co mam robić.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...