Skocz do zawartości

STROP KLEINA


Recommended Posts

Napisano
WITAM

mam taki problem , żona odziedziczyła dom parterowy 10m *11 m . ze ścian pełnej cegły o otynkowany o szerokści muru na 38 cm( sciany nośne) . cchemy ocieplic strych jak najtanszym kosztem czyli stryopian i wylewka .
problem jest taki ze nie mamy dokumentacji technicznej , dom wybudowano koniec lat 50 tych no i pewnie jest tam strop Kliena. czy ktos wie jak to sprawdzić no i jakie obciążenie moze on przyjąć. z góry dzieki za poradę
pozdrawiam
Napisano
Cytat

WITAM

mam taki problem , żona odziedziczyła dom parterowy 10m *11 m . ze ścian pełnej cegły o otynkowany o szerokści muru na 38 cm( sciany nośne) . cchemy ocieplic strych jak najtanszym kosztem czyli stryopian i wylewka .
problem jest taki ze nie mamy dokumentacji technicznej , dom wybudowano koniec lat 50 tych no i pewnie jest tam strop Kliena. czy ktos wie jak to sprawdzić no i jakie obciążenie moze on przyjąć. z góry dzieki za poradę
pozdrawiam



Jak masz ściany 38 cm to możesz sobie pozwolić na duże obciążenia. A jak dalej nie jesteś przekonany to zastosuj trzykrotnie lżejszy beton od zwykłych na wylewkę.
Napisano
Cytat

Jak masz ściany 38 cm to możesz sobie pozwolić na duże obciążenia. A jak dalej nie jesteś przekonany to zastosuj trzykrotnie lżejszy beton od zwykłych na wylewkę.


A jak taki beton spreparować?
Napisano
Dzień dobry,

Odpowiedź na to pytania wymaga wykonania dodatkowych czynności w postaci dokładnej analizy stropu. Nie można jednoznacznie odpowiedzieć na zadane pytanie. W grę wchodzi stateczność układu i co za tym idzie bezpieczeństwo użytkowników. Konieczna w takiej sytuacji jest analiza konstruktorska, odtworzenie przynajmniej części projektu (stropu i podpór) tak by przeliczyć dodatkowe obciążenie w postaci wylewki.

Napisano
Cytat

Dzień dobry,

Odpowiedź na to pytania wymaga wykonania dodatkowych czynności w postaci dokładnej analizy stropu. Nie można jednoznacznie odpowiedzieć na zadane pytanie. W grę wchodzi stateczność układu i co za tym idzie bezpieczeństwo użytkowników. Konieczna w takiej sytuacji jest analiza konstruktorska, odtworzenie przynajmniej części projektu (stropu i podpór) tak by przeliczyć dodatkowe obciążenie w postaci wylewki.



Jestem jak najbardziej ZA - wykonaniem analiz konstruktorskich, geologicznych, geotechnicznych, termowizyjnych itd, itp. - oczywiscie wszystko z uwagi na bezpieczeństwo przyszłych użytkowników ! icon_eek.gif icon_biggrin.gif

(tak z mojego (długiego-ha,ha) życia: w 88r też dostałem dom z 50 lat. ściany z żużlu (szlaki czy jak się to nazywa), wykonałem z ojcem ocieplenie poddasza, scianki działowe-lekkie - i tak z rodziną przemieszkałem 20 lat. Sam się dziwię, że dom stoi bez wczesniejszego wykonania tych wszystkich pomiarów. Ale za rok idę do nowego domu -solidnego, posiadajacego wszelkie certyfikaty bezpieczeństwa.) icon_cool.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Na marginesie wspomnę, że kiedyś drzewo na budowę było ścinane wyłącznie w zimie, inaczej mówiąc w okresie kiedy ustawało krążenie soków wewnątrz drzewa. I tylko takie drewno było używane. Oczywiście, dzisiaj tej zasady nikt nie przestrzega, ale jeśli ktoś będzie to czytał i przygotowywał się do budowy, to polecam o tym pamiętać. Stolarze i cieśle mówili, ze drewno zimowe ma lepszą jakość niż to z okresu wegetacji. 
    • Ścięte drzewa z lasu doczekały się swojej kolejki w tartaku. Przyszła pora na ich obróbkę i transport na budowę. Drzewo jest dość świeże, mokre i ciężkie więc trzeba je przygotować i równo ułożyć na działce. Poświęciliśmy temu prawie tydzień czasu. Korowania było co nie miara - zobaczcie sami!  
    • Daj więcej izolacji pod rurkami podłogówki, a jeśli nie ma możliwości - zaizoluj strop od dołu... przynajmniej pod samą łazienką... Są takie możliwości...   Dołóż na zewnątrz z 15 cm styropianu - przynajmniej w okolicach łazienki, jak nie masz funduszy na całą ścianę...   Jak zrobisz rurki co 10 cm - będzie      Pomyśl, dlaczego tak wychodzi...   Tam jest chyba jednym z parametrów moc grzewcza podłogówki - BARDZO istotny parametr...      
    • Zeby dobrze grzalo . Lazienka jest nad nie ogrzewana piwnica, jedna ze scian od strony zachodniej z ktorej zawsze wieje. Te kalkulatory obliczaja ile rurek jest potrzebne na wskazana powierzchnie czy ile wejdzie przy okreslonym rozstawie ??? Pytam bo kiedy wybiore rozstaw 10 cm to mam wynik 18 m rurek natomiat przy rozstawie 15 cm mam wynik 13 m rurek.   Bede mial 1 petle zasilana z ogrzewania miejskiego na zaworze RLT. Zamiast kaloryfera Co mam wpisac w polu ??    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...