Skocz do zawartości

STROP KLEINA


Recommended Posts

Napisano
WITAM

mam taki problem , żona odziedziczyła dom parterowy 10m *11 m . ze ścian pełnej cegły o otynkowany o szerokści muru na 38 cm( sciany nośne) . cchemy ocieplic strych jak najtanszym kosztem czyli stryopian i wylewka .
problem jest taki ze nie mamy dokumentacji technicznej , dom wybudowano koniec lat 50 tych no i pewnie jest tam strop Kliena. czy ktos wie jak to sprawdzić no i jakie obciążenie moze on przyjąć. z góry dzieki za poradę
pozdrawiam
Napisano
  Cytat

WITAM

mam taki problem , żona odziedziczyła dom parterowy 10m *11 m . ze ścian pełnej cegły o otynkowany o szerokści muru na 38 cm( sciany nośne) . cchemy ocieplic strych jak najtanszym kosztem czyli stryopian i wylewka .
problem jest taki ze nie mamy dokumentacji technicznej , dom wybudowano koniec lat 50 tych no i pewnie jest tam strop Kliena. czy ktos wie jak to sprawdzić no i jakie obciążenie moze on przyjąć. z góry dzieki za poradę
pozdrawiam

Rozwiń  


Jak masz ściany 38 cm to możesz sobie pozwolić na duże obciążenia. A jak dalej nie jesteś przekonany to zastosuj trzykrotnie lżejszy beton od zwykłych na wylewkę.
Napisano
  Cytat

Jak masz ściany 38 cm to możesz sobie pozwolić na duże obciążenia. A jak dalej nie jesteś przekonany to zastosuj trzykrotnie lżejszy beton od zwykłych na wylewkę.

Rozwiń  

A jak taki beton spreparować?
Napisano
Dzień dobry,

Odpowiedź na to pytania wymaga wykonania dodatkowych czynności w postaci dokładnej analizy stropu. Nie można jednoznacznie odpowiedzieć na zadane pytanie. W grę wchodzi stateczność układu i co za tym idzie bezpieczeństwo użytkowników. Konieczna w takiej sytuacji jest analiza konstruktorska, odtworzenie przynajmniej części projektu (stropu i podpór) tak by przeliczyć dodatkowe obciążenie w postaci wylewki.

Napisano
  Cytat

Dzień dobry,

Odpowiedź na to pytania wymaga wykonania dodatkowych czynności w postaci dokładnej analizy stropu. Nie można jednoznacznie odpowiedzieć na zadane pytanie. W grę wchodzi stateczność układu i co za tym idzie bezpieczeństwo użytkowników. Konieczna w takiej sytuacji jest analiza konstruktorska, odtworzenie przynajmniej części projektu (stropu i podpór) tak by przeliczyć dodatkowe obciążenie w postaci wylewki.

Rozwiń  


Jestem jak najbardziej ZA - wykonaniem analiz konstruktorskich, geologicznych, geotechnicznych, termowizyjnych itd, itp. - oczywiscie wszystko z uwagi na bezpieczeństwo przyszłych użytkowników ! icon_eek.gif icon_biggrin.gif

(tak z mojego (długiego-ha,ha) życia: w 88r też dostałem dom z 50 lat. ściany z żużlu (szlaki czy jak się to nazywa), wykonałem z ojcem ocieplenie poddasza, scianki działowe-lekkie - i tak z rodziną przemieszkałem 20 lat. Sam się dziwię, że dom stoi bez wczesniejszego wykonania tych wszystkich pomiarów. Ale za rok idę do nowego domu -solidnego, posiadajacego wszelkie certyfikaty bezpieczeństwa.) icon_cool.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Drogi jak cholera. 10 PLN to góra, którą dałbym za niego. Ale pod względem przekroju żył, przewód jest właściwy. Wtyczka też w porządku. Pytanie dodatkowe, ten piekarnik to przenośny czy część jakiegoś stacjonarnego urządzenia?. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...