Skocz do zawartości

IRMA i IRMA II / ARCHIPELAG


Yeti1

Recommended Posts

Napisano
Użyłem szukaczki, ale nic nie znalazła. Mam nadzieję, że nie powielę tematu icon_biggrin.gif

Późniejszą wersją Irmy jest Irma II - obydwa projekty autorstwa wrocławskiej pracowni: Archipelag.
http://www.wybieramydom.pl/projekty_domow/1552-irma-ii.html

Ten właśnie projekt wybrałem i jestem obecnie na etapie "przedwykończeniówkowym" icon_wink.gif

Sądząc po ilości wpisów na innym forum budowlanym, projekt nie jest chyba zbyt popularny, ale mam nadzieję, że znajdą się jednak jacyś jego posiadacze i będzie można wymienić opinie i spostrzeżenia z budowy icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Użyłem szukaczki, ale nic nie znalazła. Mam nadzieję, że nie powielę tematu icon_biggrin.gif

Późniejszą wersją Irmy jest Irma II - obydwa projekty autorstwa wrocławskiej pracowni: Archipelag.
http://www.archipelag.pl/projekty-domow/irma-ii/

Ten właśnie projekt wybrałem i jestem obecnie na etapie "przedwykończeniówkowym" icon_wink.gif

Sądząc po ilości wpisów na innym forum budowlanym, projekt nie jest chyba zbyt popularny, ale mam nadzieję, że znajdą się jednak jacyś jego posiadacze i będzie można wymienić opinie i spostrzeżenia z budowy icon_biggrin.gif


Obejrzałem rzuty. Ładniutki domek - domek w którym wszystko jest. Powodzenia z wykończeniówką.
A jak z kosztami poszczególnych etapów budowy?
Napisano
Jak rozejrzę się trochę na tym forum to jakąż fotkę wrzucę - mam kilka zmian, np. dostawiłem wiatę (czuję, że będzie to najpożyteczniejsze miejsce w domu icon_smile.gif ) i zmieniłem konstrukcję stropu w celu wykorzystania poddasza - niby dom parterowy, ale jest tam naprawdę dużo miejsca.
Koszty to rzecz bardzo względna i wiele spraw ma na nie wpływ (zahaczył mnie np. na jednym z etapów "bum budowlany", a z drugiej str. staram się co nieco wykonywać sam).
Do etapu wykończeniówki wypłynęło mi 200 tysi.
Teraz nie bardzo mam czas na głębszą odpowiedź, ale wrócę do tematu icon_wink.gif
Napisano

No dobra, trochę szczegółów:

1.) Nie mam zsumowanego kosztu samych fundamentów:
- kręcenie zbrojeń i wylewanie ław w ziemi - samodzielnie
- fundamenty podniesione ponad poziom gruntu rodzimego o 6 warstw bloczków fund. - murarz
(jeśli będzie ci zależało - spróbuję wrócić do tematu i policzyć)

2.) STAN SUROWY OTWARTY (koniec sezonu: 2007): 140tys.zł
(w tym również koszty związane z zakupem i adaptacją projektu, uzyskaniem pozwolenia na bud., wprowadzeniem przyłączy na działkę, fundamenty i prace ziemne, zakup szamba (montaż samodzielny), itp.

Kilka szczegółów z tego etapu:

Dom budowany w systemie ściany 3-warstwowej
-max Kozłowice288x188x220 - 1 788szt. i cegła U/220 (Kozłowice) 250x188x220 - 880szt.
-styropian 14cm - ok.29m?
-cegła DZ-9 (Kozłowice) 288x88x220 - 3 138szt.

-ścianki działowe w większości z cegły rozbiórkowej (jej koszt - to tylko cena paliwa na transport icon_wink.gif )
-murarz (robocizna) - 16,3 tys.

-dach jest bez deskowania, jedynie membrana dachowa + blacha Balexmetalu (18 tys.)
-orynnowanie (plastik) - 2,4 tys.
-drewno na więźbę - 8,8 tys.
-cieśla (robocizna) - też 8,8 tys.

3.) Po OKNACH, DRZWIACH, ALARMIE, ELEKTRYCE, TYNKACH WEWN., centr. odkurzaczu i częściowo po drewnianych stropach: 177tys.zł
(stropy są u mnie w części betonowe (teriva) - ich koszt był już uwzględniony w SSO, a w części - drewniane)

-okna (9,8tys.) + montaż (1,2tys.) Wymiary okien mam większe niż w zakupionym projekcie.
-drzwi wejściowe z montażem - 1,5tys.
-drzwi p/poż. do kotłowni (2szt) z montażem - 1,5tys.
-elektryka materiały - 2,5tys.
-elektryka robocizna - 3,4tys.
-alarm - 2,1tys.
-tynki wewn. - materiały (2,4tys.)
-tynki wewn. - robocizna (7,2tys.)

4.) PRZED WYKOŃCZENIÓWKĄ: budynek zamknięty (z drzwiami, oknami, wrotami garaż), zrobione tynki wewn, wylewki, istalacja elektr., kanaliz. i hydrauliczna, częściowo konstrukcja sufitów drew.
Bez tynków zewn., kotłowni (pieca CO, zasobnika wody) i bez "górnego" ocieplenia (dachu)
Na koniec sezonu 2008: 197tys.zł

-instalacja hydrauliczna i CO. (wszędzie podłogówka z wyjątkiem sypialni) - materiały: 6tys.
-instalacja hydrauliczna i CO. - robocizna: 3,6tys.
-II WYLEWKA: taśma dylat, folia, zbrojenie rozprosz i siatki metalowe, cement, piach, kratka ściek w garażu, robocizna 5 700zł (bez styropianu: +ok. 2300zł)
-brama garażowa z napędem - 4,3tys. (w tym montaż)

5.) KONIEC SEZONU 2009: 202tys.zł
z powodów rodzinnych budowa w tym roku praktycznie stanęła.
Wykonane zostały tylko elementy, które w wolnych chwilach robiłem samodzielnie.
Wykonane zostały: pozostałe elementy konstrukcyjne stropów drewnianych, włożona wełna między krokwie stropowe, kupiona wełna na ocieplenie dachu, wykonana połowa legarowej konstrukcji podłogi na poddaszu z ociepleniem.

6.) W tym roku dobiłem już do 209tys.zł
Zainstalowany został wkład kominowy w kotłowni
Kupione zostały płytki na podłogę salonu
Ułożone są płytki w kotłowni

Jutro jadę kupić kolejne płytki
W połowie miesiąca będzie instalowany piec w kotłowni.


Mam nadzieję, że odrobinę pomogłem.
Jeśli potrzebujesz dodatkowych informacji - pytaj.
icon_biggrin.gif

Jeszcze na szybko:
770f91f93d7467b1med.jpg

Brak obrazka . Brak obrazka

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Witam
Też się z żoną zdecydowaliśmy na ten domek i w związku z tym miałbym parę pytań
Co to za wiata i w którym miejscu ?
Czy strop jest przewidziany w projekcie,czy może go nie być,a zamiast stropu konstrukcja drewniana i gips-karton?
Czy garaż swobodnie pomieści samochód wraz z np. rowerami dla całej rodziny i mój kochany motocykl icon_biggrin.gif ?
Za odpowiedzi z góry dziękuję i pozdrawiam.

  • 7 miesiące temu...
  • 3 lata temu...
  • 3 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • A, witaj!!! Należy Ci się medal ARCHEOLOGA FORUM Nie licz TUTAJ na konkretną odpowiedź po ponad 12 latach... Raczej szukaj opinii na ich stronie i w Google... A po tylu latach i Toyota się mocno zmieniła, i drzwi od Wiatraka też mogły zmienić się pod względem jakości - i na plus , i na minus...
    • Uwielbiam, kiedy wszystko działa bez zbędnego zamieszania — i w booi właśnie tak jest. Interfejs jest wygodny, doładowania i wypłaty przebiegają bez problemów. Otrzymałam bonusy i darmowe spiny — miło, że nie trzeba o nie prosić. Wygrałam już dwa razy i za każdym razem pieniądze pojawiły się w ciągu doby. Świetne kasyno!
    • Witam, ostatnio oglądałem drzwi od WIATRAK-a i na 99 procent wiem że je chce, ale jest ten jeden procent niepewności ,bo wiadomo niemało pieniędzy trzeba wyłożyć (11tys. skrzydło plus dostawka) i rozmyślam czy nie będę żałował. Pana wypowiedzi wydają mi się logiczne i pomocne więc gdyby mógł Pan powiedzieć za te pieniądze ok albo za te pieniądze nie pchaj się w nie i ogólnie czy często bywa że są z drzwiami z tej firmy problemy
    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...