Skocz do zawartości

IRMA i IRMA II / ARCHIPELAG


Yeti1

Recommended Posts

Napisano
Użyłem szukaczki, ale nic nie znalazła. Mam nadzieję, że nie powielę tematu icon_biggrin.gif

Późniejszą wersją Irmy jest Irma II - obydwa projekty autorstwa wrocławskiej pracowni: Archipelag.
http://www.wybieramydom.pl/projekty_domow/1552-irma-ii.html

Ten właśnie projekt wybrałem i jestem obecnie na etapie "przedwykończeniówkowym" icon_wink.gif

Sądząc po ilości wpisów na innym forum budowlanym, projekt nie jest chyba zbyt popularny, ale mam nadzieję, że znajdą się jednak jacyś jego posiadacze i będzie można wymienić opinie i spostrzeżenia z budowy icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Użyłem szukaczki, ale nic nie znalazła. Mam nadzieję, że nie powielę tematu icon_biggrin.gif

Późniejszą wersją Irmy jest Irma II - obydwa projekty autorstwa wrocławskiej pracowni: Archipelag.
http://www.archipelag.pl/projekty-domow/irma-ii/

Ten właśnie projekt wybrałem i jestem obecnie na etapie "przedwykończeniówkowym" icon_wink.gif

Sądząc po ilości wpisów na innym forum budowlanym, projekt nie jest chyba zbyt popularny, ale mam nadzieję, że znajdą się jednak jacyś jego posiadacze i będzie można wymienić opinie i spostrzeżenia z budowy icon_biggrin.gif


Obejrzałem rzuty. Ładniutki domek - domek w którym wszystko jest. Powodzenia z wykończeniówką.
A jak z kosztami poszczególnych etapów budowy?
Napisano
Jak rozejrzę się trochę na tym forum to jakąż fotkę wrzucę - mam kilka zmian, np. dostawiłem wiatę (czuję, że będzie to najpożyteczniejsze miejsce w domu icon_smile.gif ) i zmieniłem konstrukcję stropu w celu wykorzystania poddasza - niby dom parterowy, ale jest tam naprawdę dużo miejsca.
Koszty to rzecz bardzo względna i wiele spraw ma na nie wpływ (zahaczył mnie np. na jednym z etapów "bum budowlany", a z drugiej str. staram się co nieco wykonywać sam).
Do etapu wykończeniówki wypłynęło mi 200 tysi.
Teraz nie bardzo mam czas na głębszą odpowiedź, ale wrócę do tematu icon_wink.gif
Napisano

No dobra, trochę szczegółów:

1.) Nie mam zsumowanego kosztu samych fundamentów:
- kręcenie zbrojeń i wylewanie ław w ziemi - samodzielnie
- fundamenty podniesione ponad poziom gruntu rodzimego o 6 warstw bloczków fund. - murarz
(jeśli będzie ci zależało - spróbuję wrócić do tematu i policzyć)

2.) STAN SUROWY OTWARTY (koniec sezonu: 2007): 140tys.zł
(w tym również koszty związane z zakupem i adaptacją projektu, uzyskaniem pozwolenia na bud., wprowadzeniem przyłączy na działkę, fundamenty i prace ziemne, zakup szamba (montaż samodzielny), itp.

Kilka szczegółów z tego etapu:

Dom budowany w systemie ściany 3-warstwowej
-max Kozłowice288x188x220 - 1 788szt. i cegła U/220 (Kozłowice) 250x188x220 - 880szt.
-styropian 14cm - ok.29m?
-cegła DZ-9 (Kozłowice) 288x88x220 - 3 138szt.

-ścianki działowe w większości z cegły rozbiórkowej (jej koszt - to tylko cena paliwa na transport icon_wink.gif )
-murarz (robocizna) - 16,3 tys.

-dach jest bez deskowania, jedynie membrana dachowa + blacha Balexmetalu (18 tys.)
-orynnowanie (plastik) - 2,4 tys.
-drewno na więźbę - 8,8 tys.
-cieśla (robocizna) - też 8,8 tys.

3.) Po OKNACH, DRZWIACH, ALARMIE, ELEKTRYCE, TYNKACH WEWN., centr. odkurzaczu i częściowo po drewnianych stropach: 177tys.zł
(stropy są u mnie w części betonowe (teriva) - ich koszt był już uwzględniony w SSO, a w części - drewniane)

-okna (9,8tys.) + montaż (1,2tys.) Wymiary okien mam większe niż w zakupionym projekcie.
-drzwi wejściowe z montażem - 1,5tys.
-drzwi p/poż. do kotłowni (2szt) z montażem - 1,5tys.
-elektryka materiały - 2,5tys.
-elektryka robocizna - 3,4tys.
-alarm - 2,1tys.
-tynki wewn. - materiały (2,4tys.)
-tynki wewn. - robocizna (7,2tys.)

4.) PRZED WYKOŃCZENIÓWKĄ: budynek zamknięty (z drzwiami, oknami, wrotami garaż), zrobione tynki wewn, wylewki, istalacja elektr., kanaliz. i hydrauliczna, częściowo konstrukcja sufitów drew.
Bez tynków zewn., kotłowni (pieca CO, zasobnika wody) i bez "górnego" ocieplenia (dachu)
Na koniec sezonu 2008: 197tys.zł

-instalacja hydrauliczna i CO. (wszędzie podłogówka z wyjątkiem sypialni) - materiały: 6tys.
-instalacja hydrauliczna i CO. - robocizna: 3,6tys.
-II WYLEWKA: taśma dylat, folia, zbrojenie rozprosz i siatki metalowe, cement, piach, kratka ściek w garażu, robocizna 5 700zł (bez styropianu: +ok. 2300zł)
-brama garażowa z napędem - 4,3tys. (w tym montaż)

5.) KONIEC SEZONU 2009: 202tys.zł
z powodów rodzinnych budowa w tym roku praktycznie stanęła.
Wykonane zostały tylko elementy, które w wolnych chwilach robiłem samodzielnie.
Wykonane zostały: pozostałe elementy konstrukcyjne stropów drewnianych, włożona wełna między krokwie stropowe, kupiona wełna na ocieplenie dachu, wykonana połowa legarowej konstrukcji podłogi na poddaszu z ociepleniem.

6.) W tym roku dobiłem już do 209tys.zł
Zainstalowany został wkład kominowy w kotłowni
Kupione zostały płytki na podłogę salonu
Ułożone są płytki w kotłowni

Jutro jadę kupić kolejne płytki
W połowie miesiąca będzie instalowany piec w kotłowni.


Mam nadzieję, że odrobinę pomogłem.
Jeśli potrzebujesz dodatkowych informacji - pytaj.
icon_biggrin.gif

Jeszcze na szybko:
770f91f93d7467b1med.jpg

Brak obrazka . Brak obrazka

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Witam
Też się z żoną zdecydowaliśmy na ten domek i w związku z tym miałbym parę pytań
Co to za wiata i w którym miejscu ?
Czy strop jest przewidziany w projekcie,czy może go nie być,a zamiast stropu konstrukcja drewniana i gips-karton?
Czy garaż swobodnie pomieści samochód wraz z np. rowerami dla całej rodziny i mój kochany motocykl icon_biggrin.gif ?
Za odpowiedzi z góry dziękuję i pozdrawiam.

  • 7 miesiące temu...
  • 3 lata temu...
  • 3 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Восстановление бампера автомобиля — это популярная услуга, которая позволяет вернуть заводской вид транспортного средства после небольших повреждений. Передовые технологии позволяют убрать сколы, трещины и вмятины без полной замены детали. При выборе между ремонтом или заменой бампера [url=https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22]https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22[/url] важно рассматривать уровень повреждений и экономическую рентабельность. Профессиональное восстановление включает выравнивание, грунтовку и покраску. Замена бампера требуется при критических повреждениях, когда реставрация бамперов нецелесообразен или невозможен. Стоимость восстановления варьируется от материала изделия, характера повреждений и типа автомобиля. Пластиковые элементы допускают ремонту лучше металлических, а современные композитные материалы требуют профессионального оборудования. Профессиональный ремонт продлевает срок службы детали и обеспечивает заводскую геометрию кузова. Охотно дам содействие, когда потребуется по вопросам Фольксваген поло замена заднего бампера - пишите в Telegram jje60
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...