Skocz do zawartości

Podbitka czy nadbitka?


Recommended Posts

Napisano
Pytanie jak w tytule. Co macie u siebie? Która opcja lepsza? Tylko względy estetyczne, czyli co się komu podoba? Czy również techniczne?
Napisano
  Cytat

Pytanie jak w tytule. Co macie u siebie? Która opcja lepsza? Tylko względy estetyczne, czyli co się komu podoba? Czy również techniczne?

Rozwiń  


U mnie jest tak Podsufitka typu siding Gamrata

grafitowy **
RAL 7016

Szybki montaż.
Gwarancja producenta - 25 lat.
Bardzo łatwy do utrzymania w czystości, nie wymaga konserwacji.
Odporna na wilgoć, pleśnie i grzyby.
Mały ciężar - można montować ją do delikatnych konstrukcji.
Utrudnia budowanie gniazd przez ptaki i owady.
Co któraś jest wstawiona Podsufitka perforowana do wentylacji


Brak obrazka
Napisano
Ten siding podoba mi się, rozwiązuje problem koloru. Do grafitowego dachu moim zdaniem nie pasuje podbitka w kolorze drewna. Rozumiem, że można go zastosować jako nadbitkę lub podbitkę. Przypuszczam tylko, że jest droższy niż drewno. Ile mniej więcej kosztowała ta podsufitka?

Napisano
Oglądałam już wcześniej icon_biggrin.gif . To jest właśnie nadbitka. I nadbitkę można zrobić razem z dachem, podbitkę dopiero po elewacji. Jak już dekarze przyjdą, to bym wolała żeby zrobili wszystko łacznie z tą nadbitką-podbitką i poszli. I sprawa dachu zakończona. Ale znajoma mówi, że na tych odsłoniętych krokwiach ptaki lubią się zagnieżdzić. Nie chcę żadnych ptaków.
Napisano
  Cytat

Ten siding podoba mi się, rozwiązuje problem koloru. Do grafitowego dachu moim zdaniem nie pasuje podbitka w kolorze drewna. Rozumiem, że można go zastosować jako nadbitkę lub podbitkę. Przypuszczam tylko, że jest droższy niż drewno. Ile mniej więcej kosztowała ta podsufitka?

Rozwiń  



Robiłem symulację na komputerze i do mojej grafitowej dachówki Jacobi najlepiej pasuje ten kolor podbitki -grafitowy **
RAL 7016 i nie jest świecący tylko matowy taki bardzo dobrze komponuje się z dachem

moim zdaniem to nie jest wielka kwota za całą podsufitkę zapłaciłem z vatem ok. 1200zł

cena z 2009r

1.Gamrat podsufitka dł 3,81 cena za 1 m2 - 30,30 zł
2.Gam. podsufitka perforowana dł 3,81 cena za 1 m2 - 34,09 zł
3.Gam. Listwa J dł 3,81 cena za 1szt 8,0 zł

Deskę czołową zamontowano pod kontem 90st do krokwi
Do deski czołowej kupiłem blachę w kolorze grafit -matowy w całych arkuszach i pocięto ją na paski i z jednego brzegu zagięto tak żeby siding zakryć z jednej strony.
Od strony ściany nie dawałem listwy J tylko zakryłem ja białym gzymsem .

Gzyms uniemożliwia budowę gniazd jaskółką trochę mi szkoda tych jaskółek icon_sad.gif

Rynnę zamontowano na hakach do łat co 60 cm a nie do deski czołowej żeby solidnie trzymać rynnę zwłaszcza zimą jest wtedy ciężka bo pełna zmarzniętego naciekającego lodu i wykluczyć zjawisko złamania pierwszej dachówki w dół przy rynnie

Pod dachówkami mam też wróblówkę biedne wróbelki widziałem jak parę dni temu próbowały dostać się pod dach icon_sad.gif

Ale za to mam karmnik całym rokiem i niedaleko 100 m ode mnie przy jeziorze jest park niech tam wiją icon_smile.gif
Napisano
Ja też mam podbitkę z PVC tylko w złotym dębie- tak mi pasowało, co do ceny to jest porównywalna do zwykłej drewnianej no może ciut droższa, ale nie zapominajmy, że nie trzeba już jej malować, ani konserwować co jakiś czas i bardzo dobrze się ją kładzie, a tak wygląda:

DSC01446.jpg

Napisano
Dzięki za informacje. Animus, odpowiedź jak zwykle konkretna z instrukcją obsługi włącznie (dobrze, żeś się nie zniechęcił).U mnie po świetach zaczynają murować ściany poddasza, przypilnuje tematu tych ścian szczytowych.
Moja ekipa niestety wymaga stałej kontroli, już mnie to męczy.
Ptaków też mi szkoda, zrobię im trzy karmniki w ogrodzie, ale nie chce ich pod dachem. Znajomi miewają jaskółki. Masakra. Wszystko zas....ne. Mam cztery spore drzewa na działce, niech se tam gniazdka wiją.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Witam

Podoba mi się wasza podbitka z saidingu, ale chciałabym taką z blachy, macie kjakieś namiary? Gdzieś, ktos o tym słyszał, widział, ale nie mam namiarów. Czy ktoś z Was może pomóc
Napisano
  Cytat

Pytanie jak w tytule. Co macie u siebie? Która opcja lepsza? Tylko względy estetyczne, czyli co się komu podoba? Czy również techniczne?

Rozwiń  



łatwiej, wygodniej, szybciej przybić nadbitkę
dlatego wybrałem nadbitkę
Napisano
  Cytat

Dzięku Animus za namiary
Czy tłumaczenie Twojej sentencji z łaciny brzmiałoby:

"Takie mamy owoce jaką mamy pracę" ?
Pozdrawiam

Rozwiń  



Tak miej więcej .

Taki będziesz miał owoc, jaka będzie praca .

Również pozdro!
Napisano
  Cytat

A krokwie miales surowe czy heblowane? A jak czesto je malujesz?

Rozwiń  


jeżeli podbitka będzie drewniana to również będzie wymagała malowania
zewnętrzne krokwie w obu przypadkach trzeba malować
dlatego ja też już prawie jestem zdecydowany na nadbitkę
ostateczna decyzja zapadnie po zobaczeniu jak wyglądają krokwie
Napisano
  Cytat

łatwiej, wygodniej, szybciej przybić nadbitkę
dlatego wybrałem nadbitkę

Rozwiń  



Podbitka np. dodatkowo chroni elementy dachu przed bezpośrednim kontaktem z wilgocią ,deszczem, słońcem ,dlatego wydłuża żywotność elementów dachu wystawionych na zewnątrz .
Napisano
  Cytat

A krokwie miales surowe czy heblowane? A jak czesto je malujesz?

Rozwiń  

ja 14
4 krokwie /wysuniete całkowicie poza budynek i widoczne od zewnątrz - po dwie rownoległe boczne/ strugane były w stolarni
- mam ze wszystkich stron spory okap wokół budynku

natomiast końcówki krokwi wysuniete po ok 90m cm strugnął ciesla elektrycznym heblem ręcznym

krokwie na zewnatrz zaimpregnowałem dwukrotnie olejem /takim jakim smaruje sie szalunki typu acrow
raz przy montazu, drugi raz przy malowaniu elewacji

Napisano
  Cytat

Podbitka np. dodatkowo chroni elementy dachu przed bezpośrednim kontaktem z wilgocią ,deszczem, słońcem ,dlatego wydłuża żywotność elementów dachu wystawionych na zewnątrz .

Rozwiń  



Przepraszam bardzo...
Tylko,że te elementy drewniane dachu wystawione na zew. są przecież odpowiednio impregnowane i w dodatku są " pod okapem" gdzie dostęp promieni słonecznych czy deszczu jest znikoma.

Drewno dostatecznie zabezpieczone nie jest materiałem,który sie rozpada po kilku sezonach.

A wygląd elementów drewnianych jest o niebo lepszy niż plastyku .



Napisano
  Cytat

ja 14
4 krokwie /wysuniete całkowicie poza budynek i widoczne od zewnątrz - po dwie rownoległe boczne/ strugane były w stolarni
- mam ze wszystkich stron spory okap wokół budynku

natomiast końcówki krokwi wysuniete po ok 90m cm strugnął ciesla elektrycznym heblem ręcznym

krokwie na zewnatrz zaimpregnowałem dwukrotnie olejem /takim jakim smaruje sie szalunki typu acrow
raz przy montazu, drugi raz przy malowaniu elewacji

Rozwiń  

Hmm - to ma byc szybciej, latwiej i wygodniej?
Napisano
  Cytat

Hmm - to ma byc szybciej, latwiej i wygodniej?

Rozwiń  

przybijasz gwoździkami z góry /bez rusztowań/ z deski montazowej umocowanej na krokwiach,
natomiast sidding montowany od spodu wymaga rusztowań, ręka uniesiona w góre dretwieje, paprochy lecą do oczu
jest niewygodnie

poza tym wiesz jak promienie słoneczne działaja na sidding ?
UV powoduje, ze po kilku latach plastik staje sie kruchy, blaknie i cały blichtr diabli biorą ...
Napisano
Gdyby to byla dyskusja nt. siding pcv czy drewno to odpisalbym, ze wole wyblakly siding niz rozeschniete i wypaczone deseczki z kornikami i luszczaca sie farba;-) Ale to jest dyskusja nadbitka czy podbitka. Dodatkowa obrobka krokwi niestety kosztuje, malowanie tez a powirzchnia nadbitki wzdluz krokwi jest wieksza niz podbitki prostopadlej do muru co udowodnil kiedys Pitagoras.
Napisano (edytowany)

rozeschniete deszczółki ? - wina inwestora /kupił mokre drewno i pospiech w montażu/
wypaczone ? wina inwestora /kupił 2 gatunek albo pozaklasowe/
korniki ? /wina inwestora - zapomniał o impregnacji/
łuszcząca sie farba ? /wina inwestora - mozna olejem, nic sie nie łuszczy/

no, ale to nie jest dyskusja o tym "czy inwestor jest totalnym dyletantem w sprawach budowania"

tylko "co sie komu bardziej podoba"
a gusty bywaja rózne - jak widać icon_smile.gif Edytowano przez brzoza (zobacz historię edycji)
Napisano
Zgodze sie ze wszystkim co napisales. To swiadczy tylko o tym ile bledow mozna popelnic kupujac podbitke/nadbitke drewniana. W przypadku pcv jest troche prosciej. Wystarczy nie kupic najtanszej z marketu a nieco drozsza renomowanego producenta, z wieloletnia gwarancja. I nic nie blaknie.
Napisano
Zgodze sie ze wszystkim co napisales. To swiadczy tylko o tym ile bledow mozna popelnic kupujac podbitke/nadbitke drewniana. W przypadku pcv jest troche prosciej. Wystarczy nie kupic najtanszej z marketu a nieco drozsza renomowanego producenta, z wieloletnia gwarancja. I nic nie blaknie.
Napisano
  Cytat

Zapomnialem dodac, ze nadbitka oznacza tez wieksza powierzchnie elewacji do wykonczenia.
Pozdrawiam

Rozwiń  


szybciej wykończysz elewację niż nabijesz podbitkę
elewację można zrobić samemu
przy podbitce trzeba kogoś mieć na dole
Napisano
Mieszkam o "rzut beretem" od firmy Gamrat,znanego producenta tworzyw sztucznych...
Mimo ,że można u nas kupić tą podbitkę taniej ( nawet za 10 zł./m2 z tzw. niewymiarowych ) to naprawdę bardzo rzadko ktokolwiek sie decyduje na coś takiego.
Chyba,że faktycznie kogoś nie stać na porządną z drewna.
Już pomijając względy estetyczne - mocno wątpliwe, a skupiając sie na użytkowych.
Mieszkał ktoś w domu pod "blachą" i z taką podbitką?
jeśli tak to powinien wiedzieć że efekty akustyczne są delikatnie mówiąc powalające...
Napisano
Nie bardzo wiem co miałaś na myśli to pisząc:

  Cytat

Już pomijając względy estetyczne - mocno wątpliwe, a skupiając sie na użytkowych.

Rozwiń  


Ja mam podbitkę PVC bynajmniej uważam, że wygląda bardzo fajnie, a co ważne długo nie będę musiała z nią nic robić, a źle zakonserwowane drewno widziałaś kiedyś - to dopiero pięknie wygląda, co do akustyki to o ile się nie mylę deszcz z ziemi do nieba nie pada tylko na odwrót.
Poniżej wkleiłam zdjęcie z moją podbitką na dowód atrakcyjności, a tak na marginesie kosztowała niestety drożej niż drewniana ( nie dużo ), a zniżki mieliśmy dość ładne.

DSC01446.jpg

Napisano
To,że po założeniu wygląda tak jak wygląda,to proszę sie nie łudzić że te cieniutkie plastykowe paseczki w nienaruszonym stanie będą przez ileś tam lat leżały tak jak leżą....
To jest kwestia gustu,ktoś chce mieć plastyk to ma...

a jest przynajmniej jakaś wentylacja pomiędzy pokryciem dachu a tą podbitką ?
tu cytat z prawidłowego montażu :
  Cytat

co trzeci panel podbitki stosować wyrób z perforacją w celu zapewnienia prawidłowej wentylacji dachu i okapu

Rozwiń  


ja też mam np. okna plastykowe,ale tylko dlatego że nie stać mnie na drewniane...
Też ,że względów finansowych mam z tworzywa sztucznego rynny ( oczywiście Gamrat )
Napisano
  Cytat

A wygląd elementów drewnianych jest o niebo lepszy niż plastyku .

Rozwiń  

Zależy których plastików. Akurat te imitacje drewna w podbitkach z firmy Gamrat są bardzo udane. Ta podbitka aci do złudzenia przypomina drewno.
Napisano
  Cytat

a jest przynajmniej jakaś wentylacja pomiędzy pokryciem dachu a tą podbitką ?

Rozwiń  

Ja akurat mam podbitkę z Bryzy i bynajmniej nie są to cieniutkie paseczki ( w porównaniu z drewnem, które notabene ma tendencję do pękania, to faktycznie jest cieńsza) i co do perforacji ( nie widać tego na zdjęciu) to jest ona praktycznie na każdej listwie, a sposób montażu powoduje, iż tego nie widać, a spełnia swoje zadanie (jest schowana w złomie "deski") i kładzie się o wiele szybciej i łatwiej o jakiejkolwiek impregnacji zapominając. A imitują drewno do tego stopnia, że naprawdę trudno wpaść na to, że to nie drewno.
Napisano
  Cytat

To,że po założeniu wygląda tak jak wygląda,to proszę sie nie łudzić że te cieniutkie plastykowe paseczki w nienaruszonym stanie będą przez ileś tam lat leżały tak jak leżą....

Rozwiń  

Mam cieniutkie platikowe paseczki od 10 lat - leżą w stanie nienaruszonym...
Napisano
  Cytat

Przepraszam bardzo...
Tylko,że te elementy drewniane dachu wystawione na zew. są przecież odpowiednio impregnowane i w dodatku są " pod okapem" gdzie dostęp promieni słonecznych czy deszczu jest znikoma.

Drewno dostatecznie zabezpieczone nie jest materiałem,który sie rozpada po kilku sezonach.

A wygląd elementów drewnianych jest o niebo lepszy niż plastyku .

Rozwiń  



Pod okapem może mniej jest narażona na czynniki atmosferyczne ale w szczytach słońce i deszcz ma bezpośredni dostęp i tylko dobra impregnacja z UV spowalnia efekt starzenia .

Ciągła praca deseczek nadbitki czy podbitki drewnianej powoduje wypadanie sęków ,zdarza się tez pękanie na długości desek spowodowane sklejaniem się pióra desek w jedną całość środkiem impregnacyjnym .


No z tym wyglądem to może zgodził bym się jeszcze 5 lat temu podbitka z PCV nie była tak atrakcyjna .
Napisano
  Cytat

Zgodze sie ze wszystkim co napisales. To swiadczy tylko o tym ile bledow mozna popelnic kupujac podbitke/nadbitke drewniana. W przypadku pcv jest troche prosciej. Wystarczy nie kupic najtanszej z marketu a nieco drozsza renomowanego producenta, z wieloletnia gwarancja. I nic nie blaknie.

Rozwiń  



Jeżeli bym się zdecydował na nadbitkę czy podbitkę drewnianą albo deseczki na balkonie w balustradzie to pociągnął bym Sikkensem ostatecznie Tikkurila .
Napisano
  Cytat

To,że po założeniu wygląda tak jak wygląda,to proszę sie nie łudzić że te cieniutkie plastykowe paseczki w nienaruszonym stanie będą przez ileś tam lat leżały tak jak leżą....
To jest kwestia gustu,ktoś chce mieć plastyk to ma...

a jest przynajmniej jakaś wentylacja pomiędzy pokryciem dachu a tą podbitką ?
tu cytat z prawidłowego montażu :


ja też mam np. okna plastykowe,ale tylko dlatego że nie stać mnie na drewniane...
Też ,że względów finansowych mam z tworzywa sztucznego rynny ( oczywiście Gamrat )

Rozwiń  


Widziałem okna z PCV ,które mają około 25 lat i mają się dobrze nawet mają prawie biały kolor .

Po co to przepychanie się zwłaszcza że na dole piszesz dlaczego akurat nie masz podbitki czy z PCV czy z drewna .

" mam np. okna plastykowe,ale tylko dlatego że nie stać mnie na drewniane...
też ,że względów finansowych mam z tworzywa sztucznego rynny".

Napisz poprostu że taniej wyszła nadbitka więc mam nadbitkę .
Napisano
Witam
Jak już wcześniej ktoś zauważył, "zależy co kto lubi" albo "ile chce wydać na ten cel kasy"
Ja od początku "marzyłem" o drewnianej nadbitce i widocznych elementach więźby i tak też mam, i pewnie koszt wyższy niż klepki z pvc. malowane impregnatem sikkensa
Wygląda tak

Brak obrazka


pozdrawiam
Napisano
Jakim olejem smarowaliście te deski? Bo ja taras bedę miała w drewnie, tylko, mi nie preszkadza że będą mi sie kręcic i zsychać deski, bo tak ma być! Mam w salonie belki sosnowe które ślicznie pękają.
Ja robie podbitki bo nie zrobiłam nadbitki.
Napisano
  Cytat

Widziałem okna z PCV ,które mają około 25 lat i mają się dobrze nawet mają prawie biały kolor .

Po co to przepychanie się zwłaszcza że na dole piszesz dlaczego akurat nie masz podbitki czy z PCV czy z drewna .


Napisz poprostu że taniej wyszła nadbitka więc mam nadbitkę .

Rozwiń  


Ale,ja mam nadbitkę z drewna, bo sobie nie wyobrażałam inaczej,kosztowała trochę pracy, min. dwukrotnego malowania ( oczywiście ja to robiłam ) malowałam ją jeszcze przed założeniem.Wcześniej była delikatnie opalana (by postarzeć drewno).

A z efektu jestem ogromnie zadowolona...
A czy popęka .....?
hmmm - nie wiem ,ale czy to odejmie jej uroku,podejrzewam,że nie.


A co do farby nie jestem teraz podać nazwy,bo to produkt mało popularny ( puszka 3 litry ok. 150 zł.).
Jak będę na budowie to sprawdzę nazwę...
  • 3 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Top Sport to ekspert w zakresie kompleksowego wykonawstwa i serwisu podłóg sportowych na terenie całej Polski. Firma specjalizuje się w montażu nowoczesnych, trwałych i bezpiecznych wykładzin sportowych, takich jak renomowany Taraflex od Gerflor, który jest jednym z najlepszych rozwiązań na rynku. Oferta firmy obejmuje: -doradztwo techniczne i pomoc w doborze najlepszych materiałów dopasowanych do specyfiki obiektu, -profesjonalny pomiar i przygotowanie podłoża, -montaż podłóg sportowych dostosowanych do różnych dyscyplin i wymagań użytkowników, -renowację i remonty istniejących nawierzchni, -serwis gwarancyjny i pogwarancyjny. Top Sport realizuje zarówno projekty dla nowych inwestycji, jak i modernizacje hal sportowych, sal gimnastycznych czy siłowni, zapewniając wysoką jakość wykonania i terminowość. Firma wyróżnia się indywidualnym podejściem do klienta oraz dbałością o każdy detal. Zapraszamy do odwiedzenia strony internetowej: https://www.topsport.pl/  
    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...