Skocz do zawartości

Podbitka czy nadbitka?


Recommended Posts

Napisano
Pytanie jak w tytule. Co macie u siebie? Która opcja lepsza? Tylko względy estetyczne, czyli co się komu podoba? Czy również techniczne?
Napisano
Cytat

Pytanie jak w tytule. Co macie u siebie? Która opcja lepsza? Tylko względy estetyczne, czyli co się komu podoba? Czy również techniczne?



U mnie jest tak Podsufitka typu siding Gamrata

grafitowy **
RAL 7016

Szybki montaż.
Gwarancja producenta - 25 lat.
Bardzo łatwy do utrzymania w czystości, nie wymaga konserwacji.
Odporna na wilgoć, pleśnie i grzyby.
Mały ciężar - można montować ją do delikatnych konstrukcji.
Utrudnia budowanie gniazd przez ptaki i owady.
Co któraś jest wstawiona Podsufitka perforowana do wentylacji


Brak obrazka
Napisano
Ten siding podoba mi się, rozwiązuje problem koloru. Do grafitowego dachu moim zdaniem nie pasuje podbitka w kolorze drewna. Rozumiem, że można go zastosować jako nadbitkę lub podbitkę. Przypuszczam tylko, że jest droższy niż drewno. Ile mniej więcej kosztowała ta podsufitka?

Napisano
Oglądałam już wcześniej icon_biggrin.gif . To jest właśnie nadbitka. I nadbitkę można zrobić razem z dachem, podbitkę dopiero po elewacji. Jak już dekarze przyjdą, to bym wolała żeby zrobili wszystko łacznie z tą nadbitką-podbitką i poszli. I sprawa dachu zakończona. Ale znajoma mówi, że na tych odsłoniętych krokwiach ptaki lubią się zagnieżdzić. Nie chcę żadnych ptaków.
Napisano
Cytat

Ten siding podoba mi się, rozwiązuje problem koloru. Do grafitowego dachu moim zdaniem nie pasuje podbitka w kolorze drewna. Rozumiem, że można go zastosować jako nadbitkę lub podbitkę. Przypuszczam tylko, że jest droższy niż drewno. Ile mniej więcej kosztowała ta podsufitka?




Robiłem symulację na komputerze i do mojej grafitowej dachówki Jacobi najlepiej pasuje ten kolor podbitki -grafitowy **
RAL 7016 i nie jest świecący tylko matowy taki bardzo dobrze komponuje się z dachem

moim zdaniem to nie jest wielka kwota za całą podsufitkę zapłaciłem z vatem ok. 1200zł

cena z 2009r

1.Gamrat podsufitka dł 3,81 cena za 1 m2 - 30,30 zł
2.Gam. podsufitka perforowana dł 3,81 cena za 1 m2 - 34,09 zł
3.Gam. Listwa J dł 3,81 cena za 1szt 8,0 zł

Deskę czołową zamontowano pod kontem 90st do krokwi
Do deski czołowej kupiłem blachę w kolorze grafit -matowy w całych arkuszach i pocięto ją na paski i z jednego brzegu zagięto tak żeby siding zakryć z jednej strony.
Od strony ściany nie dawałem listwy J tylko zakryłem ja białym gzymsem .

Gzyms uniemożliwia budowę gniazd jaskółką trochę mi szkoda tych jaskółek icon_sad.gif

Rynnę zamontowano na hakach do łat co 60 cm a nie do deski czołowej żeby solidnie trzymać rynnę zwłaszcza zimą jest wtedy ciężka bo pełna zmarzniętego naciekającego lodu i wykluczyć zjawisko złamania pierwszej dachówki w dół przy rynnie

Pod dachówkami mam też wróblówkę biedne wróbelki widziałem jak parę dni temu próbowały dostać się pod dach icon_sad.gif

Ale za to mam karmnik całym rokiem i niedaleko 100 m ode mnie przy jeziorze jest park niech tam wiją icon_smile.gif
Napisano
Ja też mam podbitkę z PVC tylko w złotym dębie- tak mi pasowało, co do ceny to jest porównywalna do zwykłej drewnianej no może ciut droższa, ale nie zapominajmy, że nie trzeba już jej malować, ani konserwować co jakiś czas i bardzo dobrze się ją kładzie, a tak wygląda:

DSC01446.jpg

Napisano
Dzięki za informacje. Animus, odpowiedź jak zwykle konkretna z instrukcją obsługi włącznie (dobrze, żeś się nie zniechęcił).U mnie po świetach zaczynają murować ściany poddasza, przypilnuje tematu tych ścian szczytowych.
Moja ekipa niestety wymaga stałej kontroli, już mnie to męczy.
Ptaków też mi szkoda, zrobię im trzy karmniki w ogrodzie, ale nie chce ich pod dachem. Znajomi miewają jaskółki. Masakra. Wszystko zas....ne. Mam cztery spore drzewa na działce, niech se tam gniazdka wiją.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Witam

Podoba mi się wasza podbitka z saidingu, ale chciałabym taką z blachy, macie kjakieś namiary? Gdzieś, ktos o tym słyszał, widział, ale nie mam namiarów. Czy ktoś z Was może pomóc
Napisano
Cytat

Pytanie jak w tytule. Co macie u siebie? Która opcja lepsza? Tylko względy estetyczne, czyli co się komu podoba? Czy również techniczne?




łatwiej, wygodniej, szybciej przybić nadbitkę
dlatego wybrałem nadbitkę
Napisano
Cytat

łatwiej, wygodniej, szybciej przybić nadbitkę
dlatego wybrałem nadbitkę


A krokwie miales surowe czy heblowane? A jak czesto je malujesz?
Napisano
Cytat

Dzięku Animus za namiary
Czy tłumaczenie Twojej sentencji z łaciny brzmiałoby:

"Takie mamy owoce jaką mamy pracę" ?
Pozdrawiam




Tak miej więcej .

Taki będziesz miał owoc, jaka będzie praca .

Również pozdro!
Napisano
Cytat

A krokwie miales surowe czy heblowane? A jak czesto je malujesz?



jeżeli podbitka będzie drewniana to również będzie wymagała malowania
zewnętrzne krokwie w obu przypadkach trzeba malować
dlatego ja też już prawie jestem zdecydowany na nadbitkę
ostateczna decyzja zapadnie po zobaczeniu jak wyglądają krokwie
Napisano
Cytat

łatwiej, wygodniej, szybciej przybić nadbitkę
dlatego wybrałem nadbitkę




Podbitka np. dodatkowo chroni elementy dachu przed bezpośrednim kontaktem z wilgocią ,deszczem, słońcem ,dlatego wydłuża żywotność elementów dachu wystawionych na zewnątrz .
Napisano
Cytat

A krokwie miales surowe czy heblowane? A jak czesto je malujesz?


ja 14
4 krokwie /wysuniete całkowicie poza budynek i widoczne od zewnątrz - po dwie rownoległe boczne/ strugane były w stolarni
- mam ze wszystkich stron spory okap wokół budynku

natomiast końcówki krokwi wysuniete po ok 90m cm strugnął ciesla elektrycznym heblem ręcznym

krokwie na zewnatrz zaimpregnowałem dwukrotnie olejem /takim jakim smaruje sie szalunki typu acrow
raz przy montazu, drugi raz przy malowaniu elewacji

Napisano
Cytat

Podbitka np. dodatkowo chroni elementy dachu przed bezpośrednim kontaktem z wilgocią ,deszczem, słońcem ,dlatego wydłuża żywotność elementów dachu wystawionych na zewnątrz .




Przepraszam bardzo...
Tylko,że te elementy drewniane dachu wystawione na zew. są przecież odpowiednio impregnowane i w dodatku są " pod okapem" gdzie dostęp promieni słonecznych czy deszczu jest znikoma.

Drewno dostatecznie zabezpieczone nie jest materiałem,który sie rozpada po kilku sezonach.

A wygląd elementów drewnianych jest o niebo lepszy niż plastyku .



Napisano
Cytat

ja 14
4 krokwie /wysuniete całkowicie poza budynek i widoczne od zewnątrz - po dwie rownoległe boczne/ strugane były w stolarni
- mam ze wszystkich stron spory okap wokół budynku

natomiast końcówki krokwi wysuniete po ok 90m cm strugnął ciesla elektrycznym heblem ręcznym

krokwie na zewnatrz zaimpregnowałem dwukrotnie olejem /takim jakim smaruje sie szalunki typu acrow
raz przy montazu, drugi raz przy malowaniu elewacji


Hmm - to ma byc szybciej, latwiej i wygodniej?
Napisano
Cytat

Hmm - to ma byc szybciej, latwiej i wygodniej?


przybijasz gwoździkami z góry /bez rusztowań/ z deski montazowej umocowanej na krokwiach,
natomiast sidding montowany od spodu wymaga rusztowań, ręka uniesiona w góre dretwieje, paprochy lecą do oczu
jest niewygodnie

poza tym wiesz jak promienie słoneczne działaja na sidding ?
UV powoduje, ze po kilku latach plastik staje sie kruchy, blaknie i cały blichtr diabli biorą ...
Napisano
Gdyby to byla dyskusja nt. siding pcv czy drewno to odpisalbym, ze wole wyblakly siding niz rozeschniete i wypaczone deseczki z kornikami i luszczaca sie farba;-) Ale to jest dyskusja nadbitka czy podbitka. Dodatkowa obrobka krokwi niestety kosztuje, malowanie tez a powirzchnia nadbitki wzdluz krokwi jest wieksza niz podbitki prostopadlej do muru co udowodnil kiedys Pitagoras.
Napisano (edytowany)

rozeschniete deszczółki ? - wina inwestora /kupił mokre drewno i pospiech w montażu/
wypaczone ? wina inwestora /kupił 2 gatunek albo pozaklasowe/
korniki ? /wina inwestora - zapomniał o impregnacji/
łuszcząca sie farba ? /wina inwestora - mozna olejem, nic sie nie łuszczy/

no, ale to nie jest dyskusja o tym "czy inwestor jest totalnym dyletantem w sprawach budowania"

tylko "co sie komu bardziej podoba"
a gusty bywaja rózne - jak widać icon_smile.gif Edytowano przez brzoza (zobacz historię edycji)
Napisano
Zgodze sie ze wszystkim co napisales. To swiadczy tylko o tym ile bledow mozna popelnic kupujac podbitke/nadbitke drewniana. W przypadku pcv jest troche prosciej. Wystarczy nie kupic najtanszej z marketu a nieco drozsza renomowanego producenta, z wieloletnia gwarancja. I nic nie blaknie.
Napisano
Zgodze sie ze wszystkim co napisales. To swiadczy tylko o tym ile bledow mozna popelnic kupujac podbitke/nadbitke drewniana. W przypadku pcv jest troche prosciej. Wystarczy nie kupic najtanszej z marketu a nieco drozsza renomowanego producenta, z wieloletnia gwarancja. I nic nie blaknie.
Napisano
Cytat

Zapomnialem dodac, ze nadbitka oznacza tez wieksza powierzchnie elewacji do wykonczenia.
Pozdrawiam



szybciej wykończysz elewację niż nabijesz podbitkę
elewację można zrobić samemu
przy podbitce trzeba kogoś mieć na dole
Napisano
Mieszkam o "rzut beretem" od firmy Gamrat,znanego producenta tworzyw sztucznych...
Mimo ,że można u nas kupić tą podbitkę taniej ( nawet za 10 zł./m2 z tzw. niewymiarowych ) to naprawdę bardzo rzadko ktokolwiek sie decyduje na coś takiego.
Chyba,że faktycznie kogoś nie stać na porządną z drewna.
Już pomijając względy estetyczne - mocno wątpliwe, a skupiając sie na użytkowych.
Mieszkał ktoś w domu pod "blachą" i z taką podbitką?
jeśli tak to powinien wiedzieć że efekty akustyczne są delikatnie mówiąc powalające...
Napisano
Nie bardzo wiem co miałaś na myśli to pisząc:

Cytat

Już pomijając względy estetyczne - mocno wątpliwe, a skupiając sie na użytkowych.



Ja mam podbitkę PVC bynajmniej uważam, że wygląda bardzo fajnie, a co ważne długo nie będę musiała z nią nic robić, a źle zakonserwowane drewno widziałaś kiedyś - to dopiero pięknie wygląda, co do akustyki to o ile się nie mylę deszcz z ziemi do nieba nie pada tylko na odwrót.
Poniżej wkleiłam zdjęcie z moją podbitką na dowód atrakcyjności, a tak na marginesie kosztowała niestety drożej niż drewniana ( nie dużo ), a zniżki mieliśmy dość ładne.

DSC01446.jpg

Napisano
To,że po założeniu wygląda tak jak wygląda,to proszę sie nie łudzić że te cieniutkie plastykowe paseczki w nienaruszonym stanie będą przez ileś tam lat leżały tak jak leżą....
To jest kwestia gustu,ktoś chce mieć plastyk to ma...

a jest przynajmniej jakaś wentylacja pomiędzy pokryciem dachu a tą podbitką ?
tu cytat z prawidłowego montażu :
Cytat

co trzeci panel podbitki stosować wyrób z perforacją w celu zapewnienia prawidłowej wentylacji dachu i okapu



ja też mam np. okna plastykowe,ale tylko dlatego że nie stać mnie na drewniane...
Też ,że względów finansowych mam z tworzywa sztucznego rynny ( oczywiście Gamrat )
Napisano
Cytat

A wygląd elementów drewnianych jest o niebo lepszy niż plastyku .


Zależy których plastików. Akurat te imitacje drewna w podbitkach z firmy Gamrat są bardzo udane. Ta podbitka aci do złudzenia przypomina drewno.
Napisano
Cytat

a jest przynajmniej jakaś wentylacja pomiędzy pokryciem dachu a tą podbitką ?


Ja akurat mam podbitkę z Bryzy i bynajmniej nie są to cieniutkie paseczki ( w porównaniu z drewnem, które notabene ma tendencję do pękania, to faktycznie jest cieńsza) i co do perforacji ( nie widać tego na zdjęciu) to jest ona praktycznie na każdej listwie, a sposób montażu powoduje, iż tego nie widać, a spełnia swoje zadanie (jest schowana w złomie "deski") i kładzie się o wiele szybciej i łatwiej o jakiejkolwiek impregnacji zapominając. A imitują drewno do tego stopnia, że naprawdę trudno wpaść na to, że to nie drewno.
Napisano
Cytat

To,że po założeniu wygląda tak jak wygląda,to proszę sie nie łudzić że te cieniutkie plastykowe paseczki w nienaruszonym stanie będą przez ileś tam lat leżały tak jak leżą....


Mam cieniutkie platikowe paseczki od 10 lat - leżą w stanie nienaruszonym...
Napisano
Cytat

Przepraszam bardzo...
Tylko,że te elementy drewniane dachu wystawione na zew. są przecież odpowiednio impregnowane i w dodatku są " pod okapem" gdzie dostęp promieni słonecznych czy deszczu jest znikoma.

Drewno dostatecznie zabezpieczone nie jest materiałem,który sie rozpada po kilku sezonach.

A wygląd elementów drewnianych jest o niebo lepszy niż plastyku .




Pod okapem może mniej jest narażona na czynniki atmosferyczne ale w szczytach słońce i deszcz ma bezpośredni dostęp i tylko dobra impregnacja z UV spowalnia efekt starzenia .

Ciągła praca deseczek nadbitki czy podbitki drewnianej powoduje wypadanie sęków ,zdarza się tez pękanie na długości desek spowodowane sklejaniem się pióra desek w jedną całość środkiem impregnacyjnym .


No z tym wyglądem to może zgodził bym się jeszcze 5 lat temu podbitka z PCV nie była tak atrakcyjna .
Napisano
Cytat

Zgodze sie ze wszystkim co napisales. To swiadczy tylko o tym ile bledow mozna popelnic kupujac podbitke/nadbitke drewniana. W przypadku pcv jest troche prosciej. Wystarczy nie kupic najtanszej z marketu a nieco drozsza renomowanego producenta, z wieloletnia gwarancja. I nic nie blaknie.




Jeżeli bym się zdecydował na nadbitkę czy podbitkę drewnianą albo deseczki na balkonie w balustradzie to pociągnął bym Sikkensem ostatecznie Tikkurila .
Napisano
Cytat

To,że po założeniu wygląda tak jak wygląda,to proszę sie nie łudzić że te cieniutkie plastykowe paseczki w nienaruszonym stanie będą przez ileś tam lat leżały tak jak leżą....
To jest kwestia gustu,ktoś chce mieć plastyk to ma...

a jest przynajmniej jakaś wentylacja pomiędzy pokryciem dachu a tą podbitką ?
tu cytat z prawidłowego montażu :


ja też mam np. okna plastykowe,ale tylko dlatego że nie stać mnie na drewniane...
Też ,że względów finansowych mam z tworzywa sztucznego rynny ( oczywiście Gamrat )



Widziałem okna z PCV ,które mają około 25 lat i mają się dobrze nawet mają prawie biały kolor .

Po co to przepychanie się zwłaszcza że na dole piszesz dlaczego akurat nie masz podbitki czy z PCV czy z drewna .

" mam np. okna plastykowe,ale tylko dlatego że nie stać mnie na drewniane...
też ,że względów finansowych mam z tworzywa sztucznego rynny".

Napisz poprostu że taniej wyszła nadbitka więc mam nadbitkę .
Napisano
Witam
Jak już wcześniej ktoś zauważył, "zależy co kto lubi" albo "ile chce wydać na ten cel kasy"
Ja od początku "marzyłem" o drewnianej nadbitce i widocznych elementach więźby i tak też mam, i pewnie koszt wyższy niż klepki z pvc. malowane impregnatem sikkensa
Wygląda tak

Brak obrazka


pozdrawiam
Napisano
Jakim olejem smarowaliście te deski? Bo ja taras bedę miała w drewnie, tylko, mi nie preszkadza że będą mi sie kręcic i zsychać deski, bo tak ma być! Mam w salonie belki sosnowe które ślicznie pękają.
Ja robie podbitki bo nie zrobiłam nadbitki.
Napisano
Cytat

Widziałem okna z PCV ,które mają około 25 lat i mają się dobrze nawet mają prawie biały kolor .

Po co to przepychanie się zwłaszcza że na dole piszesz dlaczego akurat nie masz podbitki czy z PCV czy z drewna .


Napisz poprostu że taniej wyszła nadbitka więc mam nadbitkę .



Ale,ja mam nadbitkę z drewna, bo sobie nie wyobrażałam inaczej,kosztowała trochę pracy, min. dwukrotnego malowania ( oczywiście ja to robiłam ) malowałam ją jeszcze przed założeniem.Wcześniej była delikatnie opalana (by postarzeć drewno).

A z efektu jestem ogromnie zadowolona...
A czy popęka .....?
hmmm - nie wiem ,ale czy to odejmie jej uroku,podejrzewam,że nie.


A co do farby nie jestem teraz podać nazwy,bo to produkt mało popularny ( puszka 3 litry ok. 150 zł.).
Jak będę na budowie to sprawdzę nazwę...
  • 3 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam, Pytanie o sensowny sposób naprawy trochę zniszczonego balkonu (10 lat, rys poniżej) położonego na wykuszu. Generalnie między wylewką, a resztą czoła balkonu był kiepskiej jakości okapnik, który trzymał wodę, przez co odpadły płytki z czoła wylewki, a sama wylewka się wykrusza. Chcę uzupełnić wylewką masą naprawczą i zainstalować system renoplast k30 z pełną hydroizolacją. Czoło balkonu chcę wyrównać do jednej linii i o to jest pytanie. Między czołem balkonu a styropianem z siatką poniżej jest nieregularny uskok (0.5 - 2.5 cm, zaleznie od miejsca, krzywa wylewka). Wymyśliłem sobie, że wyrównam to doklejając dodatkową warstwę styropianu 1cm i 2cm do istniejącego już styropianu z siatką tak, żeby zlicował się z naprawioną wylewką wyżej. Docelowo całe czoło balkonu chcę mieć otynkowane barankiem. Teraz wydaję mi się, że ponieważ górna połowa czoła balkonu jest z betonu, a druga połowa ze styropianu nie mogę zatopić siatki na całość i zatynkować, bo może popękać, albo po zamoknięciu będzie widać łączenie na tynku. Dlatego zastanawiam się czy potem na całe czoło nie przykleić jeszcze jednego styropianu 1cm i dopiero zasiatkować. Ma to sens? Chyba w sumie dwie warstwy kleju nie dociążą tego jakoś nadmiernie? Proszę o poradę
    • A cóż to za niewychowane stworzenie, siusiające na woskowaną podłogę !!! Albo też - cóż to za leniwy właściciel stworzenia, siusiającego na woskowaną podłogę - który na czas nie wyprowadził stworzenia na spacer z siusianiem i teraz musi on ze dwa dni, na kolanach - szlifować, dobierać kolory i woskować     
    • Jeśli pies nasiusiał na woskowaną podłogę i zostały plamy, to niestety – żadne preparaty czyszczące nie pomogą w 100%. Mocz zwykle wnika w drewno i trwale je przebarwia, więc jedyne naprawdę skuteczne rozwiązanie to miejscowe zeszlifowanie zniszczonych desek, a następnie ich ponowne wybarwienie i zabezpieczenie. Krok po kroku:   Zabezpieczenie sąsiednich desek Oklejamy dokładnie tylko te deski, które chcemy szlifować – najlepiej wzdłuż fug, używając dobrej jakości taśmy malarskiej. Nie chodzi tu o podciekanie (bo i tak robimy to w naturalnych liniach podziału), ale o to, żeby przy odrywaniu taśmy nie zerwać starego wosku z sąsiednich desek. Słaba taśma potrafi narobić więcej szkody niż pożytku. Szlifowanie Uszkodzone miejsce szlifujemy papierem 150–180, równomiernie, aż plama zniknie i kolor drewna będzie wyrównany. Nie trzeba schodzić głęboko, tylko do momentu, gdy drewno odzyska jednolity wygląd. Dobór koloru Trzeba dobrać kolor jak najbliższy reszcie podłogi. Sprawdzają się woski dekoracyjne Osmo, bejce lub ich mieszanki. Warto robić próby na kawałku drewna tego samego gatunku, żeby nie zepsuć efektu na gotowo. Zabezpieczenie Na koniec nakładamy warstwę (lub dwie) twardego wosku olejnego Osmo – najlepiej tę samą wersję, która była użyta wcześniej na całej podłodze. Daje to trwałe, estetyczne i jednolite wykończenie. Praca może być precyzyjna i czasochłonna, ale jeśli wszystko dobrze się dobierze i wykona starannie, efekt końcowy potrafi być niemal niewidoczny.
    • Dzień dobry. Jestem studentką kierunku Wzornictwo na Politechnice Bydgoskiej. W ramach pracy dyplomowej zbieram informację o meblach tarasowych i ich użytkowaniu. Byłabym bardzo wdzięczna za wypełnienie krótkiego formularza, znajdującego się pod linkiem:)   https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeOvQz2W-S4ZiI0-XiNhwfsebG_Q9C2lab6VBYGZa37w-Os1Q/viewform?usp=header   Z góry dziękuję za poświęcony czas!
    • Cześć wszystkim! Jeśli ktoś z Was próbował kiedyś dobrać kolor nowego elementu do już istniejącej podłogi – wie, że to wcale nie jest takie proste, jak się wydaje. Zwłaszcza jeśli zależy nam, żeby wszystko wyglądało naturalnie, bez odcinających się plam i niepasujących odcieni. W przypadku produktów OSMO (bejce olejne, woski dekoracyjne) mamy kilka możliwości, ale trzeba wiedzieć, jak się za to zabrać, żeby nie stracić czasu, nerwów i materiału. Są dwa główne podejścia: Proste – gotowe kolory z palety OSMO. Wybierasz kolor z katalogu, wcierasz go delikatnie w drewno (tzw. metodą „półsuchego wycierania”) i zabezpieczasz bezbarwnym woskiem. Sprawdza się dobrze, ale... paleta kolorów jest ograniczona, więc czasem nie trafimy idealnie w odcień starej podłogi. Zaawansowane – mieszanie kolorów samodzielnie. To już wyższy poziom, ale daje większe możliwości. Można uzyskać bardzo zbliżony kolor – pod warunkiem, że mieszamy tylko bejce z bejcami lub tylko woski z woskami dekoracyjnymi. Nigdy na krzyż – mają inny skład chemiczny! 👉 Jeśli kogoś to interesuje, przygotowałem dokładny opis krok po kroku – jak dobrać kolor, jak mieszać, jak nakładać i jak zabezpieczać: Sprawdź szczegółową instrukcję tutaj → Dodałem też kilka praktycznych porad dla początkujących – m.in. jak testować kolory, czym najlepiej nakładać (szmatka, nie pędzel!) i na co uważać. Mam nadzieję, że się komuś przyda – jeśli macie swoje sposoby, też chętnie poczytam!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...