Skocz do zawartości

drenaż opaskowy


Recommended Posts

Napisano
  Cytat

Czy na gruncie gliniastym zawsze jest wymagany drenaż opaskowy?

Rozwiń  

jeśli jest piwnica to tak, przy założeniu że jest gdzie odprowadzać wodę drenarską ze zbiornika do którego ona wpada.
Jeśli nie ma piwnicy to nie widzę sensu drenażu opaskowego tylko trzeba budynek obsypać gruntem rodzimym a nie piaskiem.
Acha, jeszcze wielu podłącza deszczówkę do drenażu co dla mnie jest kompletnym nieporozumieniem
Napisano
  Cytat

Czy na gruncie gliniastym zawsze jest wymagany drenaż opaskowy?

Rozwiń  


No ja właśnie jestem na etapie robienia opaski i drenażu. Po świętach zaczynają. Mam problem z wodą w piwnicy. Izolację zrobiłem kilku warstwową ale woda i tak znalazła sobie ujście i nie pozostaje nic innego jak opaska. Nie chcę mieć co roku wody w piwnicy...

Cena opaski 14 x 14 z odprowadzeniem, materiałem, robocizną + studnia 5 kręgów = 6000 zł icon_sad.gif
  • 1 miesiąc temu...
Gość gawel
Napisano
  Cytat

No ja właśnie jestem na etapie robienia opaski i drenażu. Po świętach zaczynają. Mam problem z wodą w piwnicy. Izolację zrobiłem kilku warstwową ale woda i tak znalazła sobie ujście i nie pozostaje nic innego jak opaska. Nie chcę mieć co roku wody w piwnicy...

Cena opaski 14 x 14 z odprowadzeniem, materiałem, robocizną + studnia 5 kręgów = 6000 zł icon_sad.gif

Rozwiń  


ta cena to za ile metrów bieżących i jakie są składniki kosztów 1mb materiałów w szczególnosci tak szacunkowo
  • 2 miesiące temu...
Napisano
ja robilem opaske miesiac temu tzn nie ja tylko ekipa budujaca dom, wyszlo tak:
dom 10,20mX9, 50m rury drenerskiej koszt 150zł, 50m geowłókniny koszt (nie pamietam ok 200-300zł nie mam jeszcze fv) do tego samochód żwiru do drenazu koszt 450zł z transportem, rura PCV chyba 120 79zł + robocicna ok 500zł. Studni nie robilem bo nie bylo potrzeby mam gdzie odprowadzic wode. czyli calosc nie wyszla tak żle.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej?   2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam    
    • No widze ze z plaszczem wodnym bardziej problemowy montaz itd. A jakie rodzaje kominkow z dgp co warto wziąść pod uwage ?
    • Choroba - drobna dziurkowatość liści drzew pestkowych albo drobna plamistość.  Wiśnie są bardzo podatne i w zasadzie nie da się prowadzić sadu bez ochrony chemicznej. Drzewka należy pryskać przeciwko tej chorobie wczesną wiosną - dwukrotnie. Teraz tylko wygarbić liście i spalić lub wyrzucić (nie kompostować).
    • Wie ktoś dlaczego w tym roku wiśnie zrzucają już liście? Nie jest to susza, bo po sąsiedzku są śliwy i jabłoń, które nawet nie myślą się zażółcić. A wiśnia jakby miała już październik. Przecież zielone, soczyste, wiśniowe liście dodawałem do soku z aronii, a to bywało w sierpniu. W dodatku wiśnia nie miała owoców, bo wszystko wymarzło na etapie tuż po kwitnieniu. I raczej nie są to szkodniki, bo liście nie mają żadnych widocznych uszkodzeń, są takie jesienne. 
    • Podbudowa pod komin jest kluczowym elementem zapewniającym stabilność i bezpieczeństwo konstrukcji komina. Należy o to zadbać już na etapie fundamentów. Na płycie robimy izolację poziomą, a na niej murujemy bloczki betonowe. To na nich staną kominy systemowe. Zaczynamy również murować pustaki wentylacyjne pod sufitem, które przejdą niedługo przez strop.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...