Skocz do zawartości

Podłączenie do starej instalacji


Recommended Posts

Napisano
Witam.
Od razu powiem ze nie za bardzo orientuje sie w tych tematach.
Wiec tak zamierzam na poddaszu zainstalowac pare grzejnikow i mam kilka pytan.
grzejniki juz sa zakupione regulusy miedziano aluminiowe podobno sa ok??
i chodzi teraz o podpiecie do istniejacej juz od ok 20 lat instalacji gdzie jest ona wykonana ze stali, grzejniki to zeberka zeliwne. kociol na wegiel koks i wszystko co mu sie zapoda. Mysle o podpinaniu sie rurka miedziana fi15mm gr scianki 1mm.
czy mozna to tak zrobic a moze lepsza bedzie rura stabilizowana?? bo pex z tego co czytalem nie za bardzo sie sprawdzic moze jezeli chodzi o temp w razie zagotowania sie wody.

Prosze o porade w tej kwesti

Napisano
Przy twoim kotle najlepsza będzie miedź, chyba najbardziej odporna na zagotowanie wody. Zakładam że układ co jest układem pompowym. Nie zapomnij o średnicach do 1 grzejnika fi 15, do 2 małych też, ale 2 większe już fi 18.
Napisano
Cytat

Przy twoim kotle najlepsza będzie miedź, chyba najbardziej odporna na zagotowanie wody. Zakładam że układ co jest układem pompowym. Nie zapomnij o średnicach do 1 grzejnika fi 15, do 2 małych też, ale 2 większe już fi 18.



Trochę dziwna kontrukcja. Kupno grzejników a potem zastanawiać się jak je podłaczyć. Do Twojego kotła warto mieć bufor albo conajmniej sporo wody w obiegu. Regulusy są drogie i dobre do instalacji któe są dobrze regulowane. W Twoim przypadku nie za bardzo wykorzystasz te cechy tych grzejników.
Być może kierowałeś się wyglądałem i wtedy nic mi do tego icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Trochę dziwna kontrukcja. Kupno grzejników a potem zastanawiać się jak je podłaczyć. Do Twojego kotła warto mieć bufor albo conajmniej sporo wody w obiegu. Regulusy są drogie i dobre do instalacji któe są dobrze regulowane. W Twoim przypadku nie za bardzo wykorzystasz te cechy tych grzejników.
Być może kierowałeś się wyglądałem i wtedy nic mi do tego icon_smile.gif



pompa oczywiscie jest.
kierowałem sie jakoscia, a sposobow podpiecia jest podobno do wyboru wiec nie zastanawialem sie nad tym.

"Nie zapomnij o średnicach do 1 grzejnika fi 15, do 2 małych też, ale 2 większe już fi 18"

mam to rozumiec ze do wiekdzych grzejnikow fi18 a mniejsze fi15?

w sumie mam 3 piony i do kazdego z pionow beda podpinane 2 grzejniki.
Kazdy z obecnych pionow jest zakonczony fi18. Wiec mysle ze fi15 miedz bedzie odpowiednia gdyz pod
1 pion beda podbiete male gdzejniki 600x400 szt2.
2 pion 1 grzejnik 300x800
w tych 2 przypadkach odleglosc nowych grzejnikow od podpiecia do starego pionu bedzie ok 1.5m.
Natomiast 3 pion bedzie podpiete 2 grzejniki kolejno 600x800 i 600x1000 i tu odleglosc od podpiecia w stara instalacje do pierwwzego grzejnika bedzie to odleglosc ok 3m i tu tez myslalem o rurce fi15

i ostatni problem jeszcze sie urodzil zbiornik CWU140l+grzalka elektryczna. czy ten zbiornik mozna podpiac w instalacje jako kolejny grzejnik tzn w moim przypadku pod ten 2 pion. czy ciagnac osobnym pionem (zbiornik bedzie na pietrze a nie przy kotle)
Napisano
Trudno tak szacować przed monitorem, jaka instalacja, jaki dom, bezpiecznie będzie jeżeli z pionu wyjdziesz 18 która rozdzieli się na 2 * 15 pod każdy grzejnik, chodzi o to by nie było zbyt małych przepływów.
Napisano
Cytat

Witam.
Od razu powiem ze nie za bardzo orientuje sie w tych tematach.
Wiec tak zamierzam na poddaszu zainstalowac pare grzejnikow i mam kilka pytan.
grzejniki juz sa zakupione regulusy miedziano aluminiowe podobno sa ok??
i chodzi teraz o podpiecie do istniejacej juz od ok 20 lat instalacji gdzie jest ona wykonana ze stali, grzejniki to zeberka zeliwne. kociol na wegiel koks i wszystko co mu sie zapoda. Mysle o podpinaniu sie rurka miedziana fi15mm gr scianki 1mm.
czy mozna to tak zrobic a moze lepsza bedzie rura stabilizowana?? bo pex z tego co czytalem nie za bardzo sie sprawdzic moze jezeli chodzi o temp w razie zagotowania sie wody.

Prosze o porade w tej kwesti



Można zrobić rurką miedziana fi 15 mm ale przyłącza samych grzejników co do reszty należy zachować proporcję średnic profesjonalny hydraulik na pewno sobie poradzi .Wiadomo że centralne trochę kosztuje . Najlepiej zacząć już teraz modernizować kotłownię i na ostatniej kondygnacji pozbyć się już starej instalacji i rozprowadzić wszystko z rur miedzianych a stare rur wyciąć poniżej stropu .
Napisano
W sumie jesłi tak podchodzisz do tematu (czytaj. stać mnie na regulusy), to nie ma się nad czym zastanawiać - MIEDŹ.
Napisano
Cytat

Można zrobić rurką miedziana fi 15 mm ale przyłącza samych grzejników co do reszty należy zachować proporcję średnic profesjonalny hydraulik na pewno sobie poradzi .Wiadomo że centralne trochę kosztuje . Najlepiej zacząć już teraz modernizować kotłownię i na ostatniej kondygnacji pozbyć się już starej instalacji i rozprowadzić wszystko z rur miedzianych a stare rur wyciąć poniżej stropu .



własnie tak mam zamiar zrobic ze cala ostatnia kondygnacja bedzie juz nowa i w miedzi a rurka jaka przechodzi przez strop jest fi16 i ja cala bym tez juz wymienil na fi15
Napisano
Cytat

W sumie jesłi tak podchodzisz do tematu (czytaj. stać mnie na regulusy), to nie ma się nad czym zastanawiać - MIEDŹ.



stac czy nie stac chodzi o to by byly juz na jakis czas i zeby to bylo dobrej jakosci a w poruwnaniu do stalowych purmo sa w podobnej kategorii a materialy z jakich sa wykonane wydaja sie byc lepsze
Napisano
Cytat

własnie tak mam zamiar zrobic ze cala ostatnia kondygnacja bedzie juz nowa i w miedzi a rurka jaka przechodzi przez strop jest fi16 i ja cala bym tez juz wymienil na fi15



Ta rurka która przechodzi przez strop to pion centralnego ,jeżeli ten pion ma zasilać tylko 2 małe grzejniki to może być fi 15 w innym przypadku fi 18 i więcej zależy od obciążenia .Znaczne zwiększenie przepływu w rurach miedzianych prowadzi do ich degradacji .

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Wie ktoś? Od ubiegłego roku ani widu, ani słychu, ani kukuryku. Wniosek zgłoszony, uznany za prawidłowy, przyjęty i... cisza. Może pieniądze gdzieś '"wyszły" i teraz ministerstwo czeka aż wrócą? Jak można tak lekceważyć ludzi? Jak się człowiek dzień spóźni z opłatą, to wielkie larum, procenty karne... A tu? Mamy was w doopie, mówi nam państwo. I miesiącami milczy.  A procenty na kredycie lecą.
    • Witam. Mam na oku działkę budowlaną. Dwa dni temu były robione badania geotechniczne i na ten moment sprawa wygląda tak, że w dwóch na trzy odwiertach wyszedł muł na głębokości 3,5m i 2,7m. W ostatnim z odwiertów były mady. Wody gruntowe na głębokości 2,5m. Na razie to tylko strzępki danych podanych na dzień po badaniu. Czekamy na dokumentację od geologa, ale jednak nieco mnie to zmartwiło - zwłaszcza te mady (nie wdawał się w szczegóły). Generalnie gość mówił, że dom da się postawić, ale trzeba wymienić muł, raczej zrobić płytę fundamentową. Na razie na opinię, jak wspomniałam, jeszcze musimy poczekać parę dni. Wiem, że bez konkretów ciężko coś wywróżyć. Niemniej, czy ktoś z obecnych miał styczność z takimi glebami i jest w stanie uchylić nieco rąbka tajemnicy, jak z takim fantem sobie poradził? Przekopałam wiele grup/forum i o ile o mule coś tam dało się wyczytać, tak na temat mad nie ma kompletnie nic. Z góry dzięki.  
    • A jak jest z grubością blachy? Pytam ze wzglądu na fakt, że w wielu przypadkach blacha stanowiła element instalacji piorunochronnej, a przy zmniejszaniu jej grubości ta rola staje się mocno wątpliwa. Rzekłbym nawet, ze "jednorazowa" 
    • Dzień dobry,   Analizując wybór blachodachówki, kluczowe jest rozważenie typu zastosowanej powłoki: poliestrowej lub poliuretanowej. Różnica w cenie, gdzie poliuretan jest droższy o około 30-40%, wynika bezpośrednio z odmiennych właściwości użytkowych i przewidywanej trwałości tych rozwiązań.   Powłoka poliestrowa stanowi standardową i bardziej ekonomiczną opcję. Zapewnia ona podstawowy poziom ochrony antykorozyjnej, a producenci zazwyczaj oferują na nią gwarancję do 15 lat. Jednakże, istotną cechą poliestru jest jego niższa odporność na zarysowania i uszkodzenia mechaniczne. Może to skutkować pojawieniem się defektów estetycznych podczas transportu, montażu, a także w późniejszej eksploatacji, na przykład w wyniku gradobicia. Ponadto, w miarę upływu lat, powłoka poliestrowa jest bardziej podatna na matowienie i blaknięcie koloru pod wpływem ekspozycji na promieniowanie słoneczne, co może obniżać estetykę dachu. Jest to odpowiednie rozwiązanie w przypadku ograniczonych środków finansowych oraz dla obiektów, gdzie dach nie będzie narażony na ekstremalne warunki środowiskowe czy mechaniczne.   Z kolei powłoka poliuretanowa, choć wiąże się z wyższym kosztem początkowym, oferuje znacząco lepsze parametry użytkowe. Jej wyróżniającą cechą jest wyjątkowa odporność na zarysowania i ścieranie, co minimalizuje ryzyko uszkodzeń mechanicznych i zapewnia dłuższą żywotność powłoki. Poliuretan tworzy grubszą i bardziej elastyczną warstwę ochronną, co przekłada się na doskonałą ochronę antykorozyjną elementu. Kluczowym atutem jest również niezwykła odporność na promieniowanie UV, która gwarantuje długotrwałe zachowanie intensywności i świeżości koloru dachu. Gwarancje producentów na powłoki poliuretanowe często wynoszą 30 lat lub więcej, a po wieloletniej eksploatacji dachy te zazwyczaj zachowują niemal pierwotny wygląd.   Decyzja o wyborze między poliestrem a poliuretanem powinna być podyktowana bilansem między kosztem początkowym a długoterminową wartością. Jeśli priorytetem jest maksymalna trwałość, niezmienny wygląd estetyczny oraz minimalizacja przyszłych kosztów konserwacji czy ewentualnej wymiany, inwestycja w poliuretan jest uzasadniona, pomimo wyższego nakładu początkowego. W dłuższej perspektywie, jego superiorne właściwości mogą przynieść wymierne korzyści. W sytuacji, gdy budżet jest ściśle ograniczony i akceptowane są potencjalne, delikatne zmiany estetyczne w kolorze po kilku latach, wybór wysokiej jakości poliestru od renomowanego producenta może być wystarczającym kompromisem. _____________________________ Blachodachówki panelowe - Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/blachodachowka-panelowa-modulowa/
    • Jeśli tapeta jest rozciągliwa, to ten facet robi to źle. Ruchy raklą na połowie pasa rozciągają go i pas się wygina jak tory kolejowe na zakręcie. .  To się powinno robić rolką gumową,  Ale jeśli tapeta jest nierozciągliwa, to dobrze. Jednak nierozciągliwą tapetę klei się inna technologią. Klej nanosi się na powierzchnię (dużo kleju, tak żeby położoną tapetę można było przesuwać ręką), a tapeta jest sucha.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...