Skocz do zawartości

Podłączenie do starej instalacji


Recommended Posts

Napisano
Witam.
Od razu powiem ze nie za bardzo orientuje sie w tych tematach.
Wiec tak zamierzam na poddaszu zainstalowac pare grzejnikow i mam kilka pytan.
grzejniki juz sa zakupione regulusy miedziano aluminiowe podobno sa ok??
i chodzi teraz o podpiecie do istniejacej juz od ok 20 lat instalacji gdzie jest ona wykonana ze stali, grzejniki to zeberka zeliwne. kociol na wegiel koks i wszystko co mu sie zapoda. Mysle o podpinaniu sie rurka miedziana fi15mm gr scianki 1mm.
czy mozna to tak zrobic a moze lepsza bedzie rura stabilizowana?? bo pex z tego co czytalem nie za bardzo sie sprawdzic moze jezeli chodzi o temp w razie zagotowania sie wody.

Prosze o porade w tej kwesti

Napisano
Przy twoim kotle najlepsza będzie miedź, chyba najbardziej odporna na zagotowanie wody. Zakładam że układ co jest układem pompowym. Nie zapomnij o średnicach do 1 grzejnika fi 15, do 2 małych też, ale 2 większe już fi 18.
Napisano
Cytat

Przy twoim kotle najlepsza będzie miedź, chyba najbardziej odporna na zagotowanie wody. Zakładam że układ co jest układem pompowym. Nie zapomnij o średnicach do 1 grzejnika fi 15, do 2 małych też, ale 2 większe już fi 18.



Trochę dziwna kontrukcja. Kupno grzejników a potem zastanawiać się jak je podłaczyć. Do Twojego kotła warto mieć bufor albo conajmniej sporo wody w obiegu. Regulusy są drogie i dobre do instalacji któe są dobrze regulowane. W Twoim przypadku nie za bardzo wykorzystasz te cechy tych grzejników.
Być może kierowałeś się wyglądałem i wtedy nic mi do tego icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Trochę dziwna kontrukcja. Kupno grzejników a potem zastanawiać się jak je podłaczyć. Do Twojego kotła warto mieć bufor albo conajmniej sporo wody w obiegu. Regulusy są drogie i dobre do instalacji któe są dobrze regulowane. W Twoim przypadku nie za bardzo wykorzystasz te cechy tych grzejników.
Być może kierowałeś się wyglądałem i wtedy nic mi do tego icon_smile.gif



pompa oczywiscie jest.
kierowałem sie jakoscia, a sposobow podpiecia jest podobno do wyboru wiec nie zastanawialem sie nad tym.

"Nie zapomnij o średnicach do 1 grzejnika fi 15, do 2 małych też, ale 2 większe już fi 18"

mam to rozumiec ze do wiekdzych grzejnikow fi18 a mniejsze fi15?

w sumie mam 3 piony i do kazdego z pionow beda podpinane 2 grzejniki.
Kazdy z obecnych pionow jest zakonczony fi18. Wiec mysle ze fi15 miedz bedzie odpowiednia gdyz pod
1 pion beda podbiete male gdzejniki 600x400 szt2.
2 pion 1 grzejnik 300x800
w tych 2 przypadkach odleglosc nowych grzejnikow od podpiecia do starego pionu bedzie ok 1.5m.
Natomiast 3 pion bedzie podpiete 2 grzejniki kolejno 600x800 i 600x1000 i tu odleglosc od podpiecia w stara instalacje do pierwwzego grzejnika bedzie to odleglosc ok 3m i tu tez myslalem o rurce fi15

i ostatni problem jeszcze sie urodzil zbiornik CWU140l+grzalka elektryczna. czy ten zbiornik mozna podpiac w instalacje jako kolejny grzejnik tzn w moim przypadku pod ten 2 pion. czy ciagnac osobnym pionem (zbiornik bedzie na pietrze a nie przy kotle)
Napisano
Trudno tak szacować przed monitorem, jaka instalacja, jaki dom, bezpiecznie będzie jeżeli z pionu wyjdziesz 18 która rozdzieli się na 2 * 15 pod każdy grzejnik, chodzi o to by nie było zbyt małych przepływów.
Napisano
Cytat

Witam.
Od razu powiem ze nie za bardzo orientuje sie w tych tematach.
Wiec tak zamierzam na poddaszu zainstalowac pare grzejnikow i mam kilka pytan.
grzejniki juz sa zakupione regulusy miedziano aluminiowe podobno sa ok??
i chodzi teraz o podpiecie do istniejacej juz od ok 20 lat instalacji gdzie jest ona wykonana ze stali, grzejniki to zeberka zeliwne. kociol na wegiel koks i wszystko co mu sie zapoda. Mysle o podpinaniu sie rurka miedziana fi15mm gr scianki 1mm.
czy mozna to tak zrobic a moze lepsza bedzie rura stabilizowana?? bo pex z tego co czytalem nie za bardzo sie sprawdzic moze jezeli chodzi o temp w razie zagotowania sie wody.

Prosze o porade w tej kwesti



Można zrobić rurką miedziana fi 15 mm ale przyłącza samych grzejników co do reszty należy zachować proporcję średnic profesjonalny hydraulik na pewno sobie poradzi .Wiadomo że centralne trochę kosztuje . Najlepiej zacząć już teraz modernizować kotłownię i na ostatniej kondygnacji pozbyć się już starej instalacji i rozprowadzić wszystko z rur miedzianych a stare rur wyciąć poniżej stropu .
Napisano
W sumie jesłi tak podchodzisz do tematu (czytaj. stać mnie na regulusy), to nie ma się nad czym zastanawiać - MIEDŹ.
Napisano
Cytat

Można zrobić rurką miedziana fi 15 mm ale przyłącza samych grzejników co do reszty należy zachować proporcję średnic profesjonalny hydraulik na pewno sobie poradzi .Wiadomo że centralne trochę kosztuje . Najlepiej zacząć już teraz modernizować kotłownię i na ostatniej kondygnacji pozbyć się już starej instalacji i rozprowadzić wszystko z rur miedzianych a stare rur wyciąć poniżej stropu .



własnie tak mam zamiar zrobic ze cala ostatnia kondygnacja bedzie juz nowa i w miedzi a rurka jaka przechodzi przez strop jest fi16 i ja cala bym tez juz wymienil na fi15
Napisano
Cytat

W sumie jesłi tak podchodzisz do tematu (czytaj. stać mnie na regulusy), to nie ma się nad czym zastanawiać - MIEDŹ.



stac czy nie stac chodzi o to by byly juz na jakis czas i zeby to bylo dobrej jakosci a w poruwnaniu do stalowych purmo sa w podobnej kategorii a materialy z jakich sa wykonane wydaja sie byc lepsze
Napisano
Cytat

własnie tak mam zamiar zrobic ze cala ostatnia kondygnacja bedzie juz nowa i w miedzi a rurka jaka przechodzi przez strop jest fi16 i ja cala bym tez juz wymienil na fi15



Ta rurka która przechodzi przez strop to pion centralnego ,jeżeli ten pion ma zasilać tylko 2 małe grzejniki to może być fi 15 w innym przypadku fi 18 i więcej zależy od obciążenia .Znaczne zwiększenie przepływu w rurach miedzianych prowadzi do ich degradacji .

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...