Skocz do zawartości

Fundamenty, stan surowy - jak dlugo moze nie byc ruszany


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Zastanawiam sie, jak dlugo mozna wstrzymac budowe po skonczeniu fundamentow i stanu surowego?
Czy dluzsze wstrzymanie, nie dokanczanie budowy bardzo szkodzi? Jezeli tak to na co?

Konkretnie mam na mysli sytuacje gdy na jesien zrobi sie fundamenty w domu podpiwniczonym. Czy nalezaloby juz na wiosne brac sie za reszte i jak najszybciej konczyc, co by na zime domek moglbyc juz ogrzany? Czy powiedzmy nic by sie nie stalo, jakby sobie te fundamenty postaly przez 1,5 roku i dopiero na nastepna wiosne ruszyloby sie z cala reszta?


Dzieki,
Napisano
Cytat

Witam,

Zastanawiam sie, jak dlugo mozna wstrzymac budowe po skonczeniu fundamentow i stanu surowego?
Czy dluzsze wstrzymanie, nie dokanczanie budowy bardzo szkodzi? Jezeli tak to na co?

Konkretnie mam na mysli sytuacje gdy na jesien zrobi sie fundamenty w domu podpiwniczonym. Czy nalezaloby juz na wiosne brac sie za reszte i jak najszybciej konczyc, co by na zime domek moglbyc juz ogrzany? Czy powiedzmy nic by sie nie stalo, jakby sobie te fundamenty postaly przez 1,5 roku i dopiero na nastepna wiosne ruszyloby sie z cala reszta?


Dzieki,


nic
ale dla formalności należy prowadzić dziennik budowy i wpisywac
01-03 -10 wykopano i zalano ławy fundamentowe
05-06-10 wykonano izolacje ....
itp
a najwazniejsze abyś nie przerwał budowy na dłuzej niz 2 lata ale ważne są wpisy w dzieniku budowy .....
Napisano
Cytat

nic
ale dla formalności należy prowadzić dziennik budowy i wpisywac
01-03 -10 wykopano i zalano ławy fundamentowe
05-06-10 wykonano izolacje ....
itp
a najwazniejsze abyś nie przerwał budowy na dłuzej niz 2 lata ale ważne są wpisy w dzieniku budowy .....




Swietnie, jak tak to by bylo super. Wiecej na dwa lata to sie budowy nie wstrzyma, ale zastanawiam sie czy np. na rok nie bedzie jej wstrzymac.
CHodzi oczywiscie o kase, chec jak najwiekszego wlozenia w ten interes wlasnej kasy, a dopiero pozniej zaciagniecia kredytu. Poza tym, mysle, ze juz za pare miesiecy znowu kredyty powinny zaczac byc korzystniejsze, nie tak wysoko oprocentowane jak teraz.
Napisano
Cytat

Swietnie, jak tak to by bylo super. Wiecej na dwa lata to sie budowy nie wstrzyma, ale zastanawiam sie czy np. na rok nie bedzie jej wstrzymac.
CHodzi oczywiscie o kase, chec jak najwiekszego wlozenia w ten interes wlasnej kasy, a dopiero pozniej zaciagniecia kredytu. Poza tym, mysle, ze juz za pare miesiecy znowu kredyty powinny zaczac byc korzystniejsze, nie tak wysoko oprocentowane jak teraz.




Wysoko oprocentowane? Nie licz na marze jak sprzed 2 lat. To nie wróci. Myślę, że teraz jest całkiem dobra sytuacja na rynku kredytowym. Siedzę w tym na co dzień więc troszkę się orientuję icon_wink.gif
Napisano
Cytat

Wysoko oprocentowane? Nie licz na marze jak sprzed 2 lat. To nie wróci. Myślę, że teraz jest całkiem dobra sytuacja na rynku kredytowym. Siedzę w tym na co dzień więc troszkę się orientuję icon_wink.gif



O widzisz, bardzo sie ciesze, ze napisales!
No takie info to na wage zlota jest.

Wiesz, u mnie sytuacja jest troche inna bo ja za granica jestem, pracuje i obecnie jakos banki niekoniecznie chca dawac kredyty takim delikwentom jak ja. Podobno ta praktyka wraca, takie kredyty sa i beda sie robic coraz korzystniejsze dla ludkow jak ja, ale..., kto wie.
Super, ze sie odezwales. Bede Cie jeszcze meczyl w przyszlosci, jak bede mial jakies niejasnosci co do kredytow icon_smile.gif. Tutaj wole wiecej nie pisac bo mnie zaraz skarca, ze to nie jest miejsce na takie pierdoly icon_smile.gif.

Dzieki jeszcze raz.
Napisano
Cytat

przepisy sie trochę zmieniły. teraz pozwolenie na budowe ważne jest 3 lata i przerwa w budowie też moze trwać 3 lata



Ok, ale ile moze byc tych przerw 3-letnich na budowie? Ile ciagiem trzeba wykonywac prace na budowie, aby potem moc zrobic przerwe?
To mozna roznie zinterpretowac.
Powiedzmy, ze dostanie sie pozwolenie. Z budowa ruszam za 2,5 roku (czyli w/g prawa, zmiescilem sie w 3 latach waznosci pozwolenia). Po wylaniu fundamentow robie sobie 3 letnia przerwe. Potem stawiam stan surowy i znowu 3 lata przerwy, tak? Czy moze chodzilo o to, ze lacznie w czasie budowy moze byc 3 lata przestoju?
Napisano
Pozwolenie na budowę jest wydawane bezterminowo (można budować dziesięć lat i dłużej), ale budowę trzeba rozpocząć w ciągu trzech lat, w przeciwnym razie decyzja wygaśnie. Przerwa w budowie dłuższa niż trzy lata również skutkuje wygaśnięciem decyzji.
Na logike ważne są wpisy w dzienniku budowy i na ich podstawie urzędnicy wiedza co sie dzieje na budowie. Dla Ciebie ważne są poszczególne etapy budowy, żeby zamknąć je w odpowiednim momencie
http://www.muratordom.pl/budowa-i-remont/p...mi,6321_349.htm

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...