Skocz do zawartości

wymiana stropu drewnianego


Recommended Posts

Napisano
witam po raz pierwszy korzystam z tego forum icon_wink.gif licze na porade. kupiłem stary dom murowany gdzie strop miedzy 1 pietrem a strychem jest drewniany tzn: deski po ktorych mozna chodzic pod nimi są deski własciwe potem słoma sprasowana i tynk. chciałbym go wymienic na "bardziej stabilniejszy". strychu nie mam zamiaru zamieszkiwać tylko sie boję ze te deski mi na głowe kiedys spadną. dom ma wymiary 10x12 metrów a pokoje ma dośc duże4x5m, 5x5m itp. jaki rodzaj stropu bedzie najtańszy ?? i jaki wybrać?? dom jest przykryty dachem. i czy obecne deski (sa w dobrym stanie) moge wykorzystać jako szalunek niesciagając je ze stropu???
Napisano
to ja jeszcze raz. mam drugie pytanie. W tymże samym domu znajdują sie takie wysokie piece kaflowe. w pokojach nie ma kratek wentylacyjnych. mogę je dorobić?? czy to sie wiąze z dobudowaniem komina?? dwa kominy wystają z dachu. jak to zrobic?? bo chciałbym ogrzewanie kaloryferowe założyc.
Napisano
chłopie gdzieś ty się wpakował to żart belki wykorzystaj jako strop deski podejrzewam że są wpuszczone w belkę ale sprawdż ta słoma która leży ma na celu ocieplić zamiast słomy musisz dać wełnę żeby ocieplić piece rozbierz rzób centralne jak nie korzystasz ze strychu to wstaw rurę jako kominek w dachu
Napisano
spróbuje ci odpowiedzieć 1.stare belki zostaw jak są dobre 2. pomiędzy belkami są deski do których jest przybita słoma podejrzewam że jest to suprema tzn.wióry drzewne wymieszane z cementem to zwal ją pomiędzy belkami daj wełnę na ocieplenie a na belki położysz płytę osb lub deski na które dasz panele od dołu przykręć płyty g-k a po co ci w każdym pokoju wentylacja piece rozbierz komin wykorzystasz na podłączenie nowego pieca do centralnego wentylacja musi być według polskich norm w kuchni, łazience, kotłowni i do kominka rozwal trochę stropu z góry na dól i napisz jakie warstwy tam są i jaka grubość poszczególnych warstw zaczynając od góry oraz jakie ma wymiary belka stropowa
Napisano
dobra sprawdze to. tam jest na dole kuchnia za scianą kotłownia i troszke dalej garaż wyzej płyta betonowa i na 1 pietrze 4 pokoje i łazienka. w kuchni jest kuchnia kaflowa-to rozbiore. a na górze ten strop drewniany. można zaadoptować obecne wyloty kominowe na wentylacje w tym pomiesszczeniach co napisałes? mozna sie przebić, czy trzeba cos nowego robic na wyloty.???? na dole miedzy kuchnią a kotłownią łączy ich sciana jest komin to mozna przebić sie z kuchni do komina i z kotłowni tez do komina??? prosze o wyrozumiałość jestem amatorem.icon_wink.gif
Napisano
i ten strop drewniany: obtłukę tynk i ściągnę tą słomę sprasowaną to te deski można czymś zapuścic?? czy zabezpieczyć płynem zeby tego nic nie zjadło???? pokoje są dosyc wysokie mają 3 metry.
Napisano
jeśli chodzi o kominy to najlepiej weż kominiaża żeby ci przeczyścił komin od sadzy on ci powie w jakim stanie są i czy morzesz tak zrobić z wentylacją napewno musisz włożyć wkład ze stali nierdzewnej do kotłowni kominiarz najlepiej ci powie a deski możesz pomalować impregnatem

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...