Skocz do zawartości

dom parterowy z poddaszem użytkowym


Gość

Recommended Posts

Dom jednorodzinny, parterowy z poddaszem mieszkalnym o pow. 140 m2
Dom budował wykonawca firmowy

Wytyczenie budynku 706 zł
Pompa głębinowa 1552 zł
Podłączenie domu do studni 10 mb x 48 zł mb = 480 zł
Wykopy pod stropy fundamentowe – 135 m3 x 34 zł = 4590 zł
Fundamenty: beton zbrojony – 13,5m3 x 680 zł = 9180 zł
Chudy beton: 5,3 m3 x 350 zł = 1855 zł

Ściany fundamentowe z bloczków gazobeton 24 cm – 87 m2 x 80 zł = 6950 zł
Styropian – 4,2 m3 x 170 zł = 714 zł

Strop parteru :
Podsypka piaskowa 40 m3 x 34 zł = 4200 zł
Płyta betonowa B 7,5 – 12 m3 x 350 zł 4200 zł
Folia polietylenowa – 110 m2 x 1,3 zł = 143 zł
Poziomy kanalizacyjne – 2700 zł
2 x papa na lepiku (izolacja pozioma parteru) 100 m2 x 7 = 700 zł

Ściany zewnętrzne:
Ściana z bloczków gazobetonowych 261 m2 x 89 zł = 23229 zł
Nadproża – 44 m2 x 45 zł = 1960 zł
Kominy z cegły pełnej – 11,5 m3 x 485 zł = 5577,5 zł
Strop Teriva – 124 m2 x 127 zł = 15748 zł
Płyty betonowe + podciągi i wieńce – 2,9 m3 x 720 zł = 2088
Tarcica konstrukcyjna – 13,5 m3 x 1240 zł = 16740 zł

Pokrycie dachu 1 x papa – 236 m2 9 zł = 21240 zł
Dachówka ceramiczna – 216 m2 x 550 zł = 11880 zł
Ocieplenie 10 cm warstwą styropianu – 203 m2 x 39 zł = 7917 zł
Link do komentarza
  • 5 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Po 15 latach chyba mu przeszło, co?
    • Budynek nowy, oddany do użytku na początku 2024 r. Ostatnio zauważyłam „pęknięcia” pomiędzy podłogą a listwami. Czy to oznaka osiadania budynku? Nie widać narazie pęknięć ścian. Problem najbardziej widoczny w garażu, kotłowni. W pokojach to jedynie drobnostka wyglądająca jak pęknięcie pod wpływem ciężaru, ucisku mebla.
    • Poszukaj belki na suficie.
    • Wilgoć wykrapla się z powietrza tam, gdzie to powietrze zostaje ochłodzone. To po prostu konsekwencja zmiany (wzrostu) jego wilgotności względnej wraz ze spadkiem temperatury. Jeżeli trzeba to dokładniej objaśnić, to proszę pisać. Bo to akurat dość ważna kwestia związana chociażby z ze wszystkimi pomieszczeniami użytkowymi, a już z poddaszami w szczególności ze względu na ruch pary wodnej przez ocieplenie dachu.  Tu nam się to przekłada na dwie możliwe sytuacje, w których zakładamy, że rury są nieizolowane.  1. Wentylacja wyciągowa. Usuwamy tą rurą ciepłe ii wilgotne powietrze, obie te cechy ma w szczególności powietrze z łazienki. Jeżeli rura bez izolacji biegnie przez jakąś zimną przestrzeń to ma wychłodzone ścianki. Tak więc wilgoć wykrapla się wewnątrz rury i ścieka ku dołowi. Czy w takiej sytuacji ma dokąd odpłynąć i czy nie grozi to zalaniem wentylatora (najgorszy wariant)? Dlatego najlepiej otulić te rury izolacją cieplną.  2. Odpowietrzenie i napowietrzenie kanalizacji. Tu raczej zimne powietrze zewnętrzne przepływa przez pion i łączące się z nim rury. Zakładamy, że te rury bez izolacji biegną przez jakieś pomieszczenia użytkowe, a więc takie gdzie powietrze jest ciepłe i zawiera względnie dużo wilgoci. Wówczas mamy ryzyko, że para wodna z tego powietrza zacznie nam się skraplać na zimnych zewnętrznych ściankach rur. Tu w zasadzie nie ma innego sposobu zapobiegania problemowi, niż otulenie rur izolacją cieplną.  Mam nadzieję, że opisałem to w sposób zrozumiały.  
    • Skoncentrowałem się na ŚCIEŻCE, NA WYRÓWNANIU ŚCIEŻKI POD COŚ, o ŚCIEŻCE, CHODNICZKI, od którego zacząłeś...       TERAZ, T E R A Z   to wiem...   Po kilkudziesięciu postach...   I nie pieprzę... - doradzam... tak jak kilku innych userów... A Ty skorzystasz z porady, albo i nie...   Tak jak wcześniej zauważyłem - Twój cyrk, Twoje małpy...      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...