Skocz do zawartości

dom 150 m parterowy z użytkowym poddaszem


Recommended Posts

Napisano
czy ktoś ostatnio budował taki dom? ile to kosztuje? ponadto mam dylemat czy parterowy czy z użytkowym poddasze3m szcaegolnie interesują mnie koszty uspokojcie mnie bo zaczynam inwestycje już wiem że z poddaszem 134 użytkowej i garaż 34 i sryszek
Napisano
zalety domu parterowego- nie chodzi się po schodach- szczególnie w przypadku osób starszych czy niepełnosprawnych
zalety poddasza użytkowego- (ja tak wolę) większa prywatnośc, wyraźne oddzielenie strefy prywatnej (sypialnie) od dziennej
koszt- może by trochę mniejszy domu z poddaszem, bo 150 m2 w parterze to bardzo duży dach- a dach kosztuje.
Koszt domu pod klucz w średnim standardzie i bez jakichś zwariowanych wyskoków musisz policzyc około 2500 zl za metr. To jest taka cena która najczęściej przewija się tu na forum i za mniej więcej tyle ja zbudowałam. Licze metr powierzchni całkowitej nie użytkowej.
Z kosztami możesz trochę zejśc wybierając prosty projekt , zwartą bryłę, nieskomplikowany dach.
Napisano
Cytat

zalety domu parterowego- nie chodzi się po schodach- szczególnie w przypadku osób starszych czy niepełnosprawnych
zalety poddasza użytkowego- (ja tak wolę) większa prywatnośc, wyraźne oddzielenie strefy prywatnej (sypialnie) od dziennej
koszt- może by trochę mniejszy domu z poddaszem, bo 150 m2 w parterze to bardzo duży dach- a dach kosztuje.
Koszt domu pod klucz w średnim standardzie i bez jakichś zwariowanych wyskoków musisz policzyc około 2500 zl za metr. To jest taka cena która najczęściej przewija się tu na forum i za mniej więcej tyle ja zbudowałam. Licze metr powierzchni całkowitej nie użytkowej.
Z kosztami możesz trochę zejśc wybierając prosty projekt , zwartą bryłę, nieskomplikowany dach.


wielkie dzięki że jako pierwszy odpowiedziałeś ja dopiero zaczynam napisz ile cię to wszystko kosztowało dokładnie z wprowadzeniem sam domek
Napisano
ok ja mieszkam od sierpnia. Domek z projektu http://www.domenaprojekt.pl/search.aspx?na...wnica=wszystkie gracjan tylko z podwójnym garażem- 137 m2 pow użytkowej ok 200 m2 całkowitej (z garażem i pokojem nad garażem)
technologia: beton kom 24 cm + 12 cm styropian, okna dobrej klasy pcv
dachówka ceramiczna roben
budowała firma - z umową na stan deweloperski i trzyletnią gwarancją
stan surowy (2008) - 170 tys
stan deweloperski (wiosna 2009) - 320 tys
stan całkowicie wykończony (lato 2009) około 500 tys
plus kostka 20 tys i ogrodzenie działki 1300 m2 - 28 tys
Budowaliśmy nie tanio- tak żeby to co ma byc na lata było naparwde dobre- ale bez szaleństw wykończeniowych. Z tym że standard wykończenia uważam za naparwde fajny:) krótko mówiąc to zajebista chata:)
Napisano
Cytat

czy ktoś ostatnio budował taki dom? ile to kosztuje? ponadto mam dylemat czy parterowy czy z użytkowym poddasze3m szcaegolnie interesują mnie koszty uspokojcie mnie bo zaczynam inwestycje


150m2 to mało precyzyjny opis. Może kosztować i mało i dużo icon_wink.gif Za średni standard trzeba liczyć ok 2,5tys/m2. Jeśli chodzi o dylemat to też zależy. Jeśli warunki działkowe pozwalają to warto rozważyć opcję parterówki. Cena powinna być zbliżona. Dużo osób zwraca w takiej sytuacji uwagę na droższy dach. Owszem jest to prawda ale warto napisać o tym co będzie tańsze: odpadają schody, można zrobić delikatniejszy tańszy strop, nie ma potrzeby wykańczania nieużytkowanej podłogi pod skosami, odpada obudowa ścian płytami gk - co nie jest zbyt trwałym rozwiązaniem a tak naprawdę jedynym przy zabudowie pomieszczeń poddaszy.
Ponadto w parterówce ma się lepszą kontrolę nad powierzchnią - pokój 12m2 o wysokości 2,5m to zupełnie inny pokój niż o takiej samej powierzchni ale ze skosami.
W domu z poddaszem zwykle parter jest częścią dzienną ogólnodostępną a poddasze nocno-prywatną. Jednak jeśli na poddaszu znajdują się pokoje dzieci to przestaje ono być prywatne w momencie jak wpadają koledzy czy koleżanki. Jeśli na parterze umieścimy pralnię to jesteśmy zmuszeni znosić brudy na dół a następnie wnosić czyte na górę - mało funkcjonalne! Ja często zanim wyjdę z domu wracam o grubszy szalik, czapkę, zmieniam okrycie... nie wyobrażam sobie wbiegania do garderoby na poddaszu. Musiałabym mieć drugą na parterze. Warto rozważyć nawet tak błache kwestie icon_smile.gif
Napisano
zaleta poddasza-my imprezujemy, dzieciaki kładziemy spac na górze icon_biggrin.gif
ja takie wszystkie podręczne rzeczy typu czapki, kurtki itp trzymam w dużej szafie ściennej we wiatrołapie przy wyjściu:)
Napisano
Cytat

czy ktoś ostatnio budował taki dom? ile to kosztuje? ponadto mam dylemat czy parterowy czy z użytkowym poddasze3m szcaegolnie interesują mnie koszty uspokojcie mnie bo zaczynam inwestycje



Witam.
Właśnie buduje taki domek z poddaszem użytkowym. Mam 156 m2 bez garażu. Daszek dwuspadowy podmurowany na 70cm od stropu. stan surowy wyniósł mnie 70 tys ze stolarka okienna i drzwiami. Zaznaczam ze buduje go sam od wyrównania terenu po sam dach. firma tylko okna wstawiła. Jeśli chodzi o materiał na dach to kupiłem tartaczkę i przetarłem drzewo na podwórku przez zamówiona firmę. Sam wiedziałem jaki materiał mam a był niezły.Do tego zostało mi 90 m2 deski podłogowej. już ją obrobiłem i będę miał na podłogę na poddaszu. Grubość 34mm długości od 4 do 5 m. można sporo zaoszczędzić na firmach które ździerają kasę i robią jeszcze fuszerę. Strop dałem z teriwy. ściany zewnętrzne 24cm gazobeton a działowe 12 cm gazobeton. dach pokryłem blachodachówka z firmy blachprofil, ten nowy wzór. teraz biorę się za elektrykę i co. jeszcze z 60 tys i się wprowadzam. na końcu ocieplenie budynku 12cm styropian. na podłoge daje 2x5 cm, a poddasze podłoga to wełna 5cm pod deski na legarach,i 15 cm na poddasze.
Do tego dodam że mija drugi rok od zalania fundamentów i zachowuje zasadę ze dom stoi 4 pory roku surowy zamknięty. nie spieszy mi się za grzybem i wilgocią w środku. Jakieś pytania to proszę pytać ub krytykować.
  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...