Skocz do zawartości

wilgoć w domu i woda na poddaszu


Recommended Posts

Napisano
Cytat

witam dziękuje za zaproszenie i w razie jakiegoś pytania polecam się


Witam,
Mam jedno pytanie dotyczące kanalizacji:
Obecnie w domu mam wyprowadzone piony kanalizacji w kuchni ( zlewozmywak i zmywarka) oraz w łazience (pralka, wc, wanna i umywalka). Nie mam żadnego rozwiązania napowietrzania tych pionów kanalizacyjnych. Dom będzie przyłączony do szamba i mam teraz dwa pomysły:
1. Zawory napowietrzające na pionach kanalizacyjnych i wentylacja dolna na szambie,
2. Montaż rury wywiewnej z pionów (których?) na poddasze nieużytkowe i tam wspólne wyprowadzenie na zewnątrz domu przez kominek wentylacyjny + ew. jakieś zawory napowietrzające na pionach.

Proszę o podpowiedź, jak to rozwiązać najsensowniej i co tak naprawdę jest potrzebne w domu, a z czego można zrezygnować.
Dodam, że mój nowy wykonawca chciałby ograniczyć się tylko do wyprowadzenia z pionu z wc zaworu napowietrzajacego na poddaszu (pionowa rura na poddasze i tam zawór napowietrzający).
Pozdrawiam
Artur
Napisano
witam zasada jest taka pion powinien być u góry z odpowietrzeniem czy wyprowadzisz ponad dach czy założysz grzybek to obojętne grzybek kupisz w sklepie hydraulicznym natomiast jeżeli od pionu do przyłączenia np. wanny czy zmywarki jest ponad 2m istnieje możliwość że woda spływająca będzie zaciągać wodę z syfonu co prowadzi że zapaszek będzie dostawał się do pomieszczenia jak coś nie zrozumiałem to napisz jeszcze raz może nie o to chodziło pozdrawiam
Napisano
Cytat

witam zasada jest taka pion powinien być u góry z odpowietrzeniem czy wyprowadzisz ponad dach czy założysz grzybek to obojętne grzybek kupisz w sklepie hydraulicznym natomiast jeżeli od pionu do przyłączenia np. wanny czy zmywarki jest ponad 2m istnieje możliwość że woda spływająca będzie zaciągać wodę z syfonu co prowadzi że zapaszek będzie dostawał się do pomieszczenia jak coś nie zrozumiałem to napisz jeszcze raz może nie o to chodziło pozdrawiam


Dziękuję za uwagi. Mam tylko jedną wątpliwość, bo chyba nie do końca rozumiem pojęcie pionu hydraulicznego. Dla przykładu: Mój domek jest parterowy i łazienka przylega do kuchni i na powierzchni 5m2 mam na dwóch ścianach wyprowadzenia odpowiednio: jedna ściana: zmywarka, zlew, wanna; druga ściana: wc, umywalka, pralka i to koniec moich odpływów. Czy to oznacza, że mam 6 pionów, czy 1 pion i przyłączenia do niego? Idąc dalej, czy powinienem każde urządzenie sanitarne zakończyć rurą z wywiewką na dachu lub napowietrzaczem na poddaszu, czy może wystarczy jedno wyprowadzenie na dachu (chciałem wyprowadzić do kominka wentylacyjnego rurę wywiewną). Czy samo szambo powinno też mieć wentylację już za domem? Pozdrawiam i jak zwykle, dziękuję...

PS. Niestety po zimowych problemach z wilgocią w domu, odkryłem na gładzonej ścianie pod gipsem bardzo pokażnego grzyba (czarne kropki wzdłuż całego rogu ściany wewnętrznej (wystarczyło lekko przetrzeć ścianę i wyszedłicon_sad.gif). Walczę z nim teraz przy pomocy gruntu grzybobójczego ATLASA, może jest jakiś lepszy sposób?

Napisano

Mam jescze pytanie z innej beczki...
Próbuję znaleźć elektryczny pojemnościowy podgrzewacz wody o dużej pojemności (150 - 200 litrów) i mam pewną wątpliwość: Czy możliwość korzystania z ciepłej wody jest dopiero po zagrzaniu tych 150 / 200 litrów wody, czy można korzystać równolegle z grzaniem wody (juz wykorzystywać tą dostępną, tylko trochę zimniejszą)? Czy taki podgrzewacz automatycznie uzupelnia wodę i ją podgrzewa do wskazanej temperatury, czy to ja muszę pilnować, że woda się kończy i włączać urządzenie? Generalnie jest mnóstwo informacji o tych podgrzewaczach (to ułatwia sam wybór, parametry itp.), ale nigdzie nie doszukałem się podstawowych (dla mnie) informacji o sposobie użytkowania takiego urządzenia. Będą wdzięczny za pomoc... Pozdrawiam Artur
Napisano
I ostatnie pytanie o szambo:
Jaką objętość szamba przyjąć dla 4 osobowej rodziny (planuję 10m3) i czy istnieje maksymalny czas, w którym szambo powinno być odebrane (np. raz na miesiąc lub szybciej)? Czy szambo może nie być wybierane np. przez pół roku, jeśli nie zostałoby wypełnione?
Czy decyzję o objętości uzależniać od dostępnych w okolicy wozów odbierających i ich objętości (zakładam że taki wóz może miec 8m3, czyli moje 10m3 szambo i tak nie zostanie wybrane jednorazowo).
Pozdrawiam! Artur
Napisano
Cytat

... Czy to oznacza, że mam 6 pionów, czy 1 pion i przyłączenia do niego? Idąc dalej, czy powinienem każde urządzenie sanitarne zakończyć rurą z wywiewką na dachu lub napowietrzaczem na poddaszu, czy może wystarczy jedno wyprowadzenie na dachu (chciałem wyprowadzić do kominka wentylacyjnego rurę wywiewną). Czy samo szambo powinno też mieć wentylację już za domem?


wg mnie masz 2 piony
odpowietrzenie mozesz zrobic 2 lub jedno /jak masz możliwość spiąć te dwa na strychu
odpowietrzenie szamba - tak

Cytat

...grzyba (czarne kropki wzdłuż całego rogu ściany wewnętrznej (wystarczyło lekko przetrzeć ścianę i wyszedłicon_sad.gif). Walczę z nim teraz przy pomocy gruntu grzybobójczego ATLASA, może jest jakiś lepszy sposób?


wietrzyć
Napisano
Cytat

Mam jescze pytanie z innej beczki...
Próbuję znaleźć elektryczny pojemnościowy podgrzewacz wody o dużej pojemności (150 - 200 litrów) i mam pewną wątpliwość: Czy możliwość korzystania z ciepłej wody jest dopiero po zagrzaniu tych 150 / 200 litrów wody, czy można korzystać równolegle z grzaniem wody (juz wykorzystywać tą dostępną, tylko trochę zimniejszą)? Czy taki podgrzewacz automatycznie uzupelnia wodę i ją podgrzewa do wskazanej temperatury, czy to ja muszę pilnować, że woda się kończy i włączać urządzenie? Generalnie jest mnóstwo informacji o tych podgrzewaczach (to ułatwia sam wybór, parametry itp.), ale nigdzie nie doszukałem się podstawowych (dla mnie) informacji o sposobie użytkowania takiego urządzenia. Będą wdzięczny za pomoc... Pozdrawiam Artur



- mozna korzystać równolegle z grzaniem
- uzupełnia wode hydrofor / lub cisnienie z sieci/
- nie muszisz pilnowac
Napisano
Cytat

I ostatnie pytanie o szambo:
Jaką objętość szamba przyjąć dla 4 osobowej rodziny (planuję 10m3) i czy istnieje maksymalny czas, w którym szambo powinno być odebrane (np. raz na miesiąc lub szybciej)? Czy szambo może nie być wybierane np. przez pół roku, jeśli nie zostałoby wypełnione?
Czy decyzję o objętości uzależniać od dostępnych w okolicy wozów odbierających i ich objętości (zakładam że taki wóz może miec 8m3, czyli moje 10m3 szambo i tak nie zostanie wybrane jednorazowo).
Pozdrawiam! Artur



- jesli planujesz 10 m3 - OK
- nie istnieje tzw maksymalny czas /zależy jak często w rodzinie się kapią, piorą, gotują, zmywają, korzystaja z ubikacji
itp, dochodzi szczelność szamba - często po deszczu może ci przybywac niekontrolowanie/
- decyzji o pojemnosci szamba nie podejmuje sie w zalezności od pojemności beczki "szambelana"
Napisano
Cytat

- jesli planujesz 10 m3 - OK
- nie istnieje tzw maksymalny czas /zależy jak często w rodzinie się kapią, piorą, gotują, zmywają, korzystaja z ubikacji
itp, dochodzi szczelność szamba - często po deszczu może ci przybywac niekontrolowanie/
- decyzji o pojemnosci szamba nie podejmuje sie w zalezności od pojemności beczki "szambelana"


Dziękuję, wszystko jasne. A czy mógłbym dostać jeszcze informację, jaka jest różnica między szambem jednokomorowym i dwukomorowym. Dostawcy polecają raz jedno raz drugia, ale nie mówią dlaczego:)...
Napisano
Cytat

wg mnie masz 2 piony
odpowietrzenie mozesz zrobic 2 lub jedno /jak masz możliwość spiąć te dwa na strychu
odpowietrzenie szamba - tak


wietrzyć


Jak zwykle - dziękuję. Mam jescze jedno pytanie: Czy wentylację szamba powinienem zrobić przez wyprowadzenie rury z szamba pionowo, czy raczej zamontować go na rurze między domem a szambem? A może wyprowadzic rurę z szamba w drugą stronę (dalej od domu)?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...