Skocz do zawartości

nie mozna podlaczyc oswietlenia


ivan4

Recommended Posts

Napisano
witam

mam w mieszkaniu wlacznik swiatla podwojny z ktorego ida trzy zyly do jednego swiatla ktore swieci a z tego swiatla do kolejnego ktorego nie moge podlaczyc jesli podlanczam faze (brazowy) z neutralem (niebieski) wywala zabezpieczenia i wszystko gasnie zwara sie chyba robi. Jest tez kabel ochronny (zielono - zolty ) myslalem ze jest cos nie tak podlaczone i probowalem na wszelkie sposoby ale nie udalo sie nie swiecilo i tak. Dodam ze we wlaczniku na trzech kablach jest faza nie wiem czemu?? bo na drugim swietle juz jest jedna na kablu.

-czemu we wlaczniku moga byc 3 fazy??
-czemu mi wywala korki skoro na 2 swietle na kablach jest wszystko ok??
-czy przyczyna moze byc cos zle podlaczone wzabezpieczeniach korkach albo uszkodzony przewod np. wkretem w scianie gdzies czy nie bardzo??

Pozdrawiam
Napisano
  Cytat

witam

mam w mieszkaniu wlacznik swiatla podwojny z ktorego ida trzy zyly do jednego swiatla ktore swieci a z tego swiatla do kolejnego ktorego nie moge podlaczyc jesli podlanczam faze (brazowy) z neutralem (niebieski) wywala zabezpieczenia i wszystko gasnie zwara sie chyba robi. Jest tez kabel ochronny (zielono - zolty ) myslalem ze jest cos nie tak podlaczone i probowalem na wszelkie sposoby ale nie udalo sie nie swiecilo i tak. Dodam ze we wlaczniku na trzech kablach jest faza nie wiem czemu?? bo na drugim swietle juz jest jedna na kablu.

-czemu we wlaczniku moga byc 3 fazy??
-czemu mi wywala korki skoro na 2 swietle na kablach jest wszystko ok??
-czy przyczyna moze byc cos zle podlaczone wzabezpieczeniach korkach albo uszkodzony przewod np. wkretem w scianie gdzies czy nie bardzo??

Pozdrawiam

Rozwiń  



źle są połączone przewody w puszce icon_smile.gif

Jest to dla Pana za skomplikowane i może grozić porażeniem lub pożarem instalacji a nawet mieszkania !

Proponuję odpuścić i zawołać elektryka .
Napisano
Już sam fakt, że masz "trzy fazy", świadczy o tym, że instalacja jest nieprawidłowo podłączona i jeśli sam nie wydedukowałeś dlaczego - powinieneś odłożyć śrubokręty, druciki, kombinerki i "zawołać fachowca" icon_biggrin.gif
Jak będziesz sam dłubał to możesz się "zdziwić" icon_surprised.gif
Mieszkasz w nowym domu, w bloku, instalacja elektryczna jest poprowadzona w rurkach, czy przewody są pod tynkiem, i jeszcze parę pytań...
Jeśli w nowym domu, wołaj wykonawcę instalacji, w bloku - elektryka z administracji i sam lepiej nic nie rób.
A może sam robiłeś tę "instalację" i teraz się pogubiłeś???
Tak na odległość chyba nikt Ci nie pomoże icon_sad.gif
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Z dość chaotycznego opisu nasuwa mi się taka myśl - czy przypadkiem nie masz tzw. instalacji schodowej? W takim razie może się wydawać, że są "3 fazy" (próbnik w pewnym przypadku może się świecić po przyłożeniu do każdego przewodu, choć nie z taką samą intensywnością). NIE podłączysz w takim przypadku zwykłego włącznika, o kolorach też możesz zapomnieć, wołaj elektryka, który robił instalację.
Napisano
  Cytat

witam

mam w mieszkaniu wlacznik swiatla podwojny z ktorego ida trzy zyly do jednego swiatla ktore swieci a z tego swiatla do kolejnego ktorego nie moge podlaczyc jesli podlanczam faze (brazowy) z neutralem (niebieski) wywala zabezpieczenia i wszystko gasnie zwara sie chyba robi. Jest tez kabel ochronny (zielono - zolty ) myslalem ze jest cos nie tak podlaczone i probowalem na wszelkie sposoby ale nie udalo sie nie swiecilo i tak. Dodam ze we wlaczniku na trzech kablach jest faza nie wiem czemu?? bo na drugim swietle juz jest jedna na kablu.

-czemu we wlaczniku moga byc 3 fazy??
-czemu mi wywala korki skoro na 2 swietle na kablach jest wszystko ok??
-czy przyczyna moze byc cos zle podlaczone wzabezpieczeniach korkach albo uszkodzony przewod np. wkretem w scianie gdzies czy nie bardzo??

Pozdrawiam

Rozwiń  

witam.
Myślę, ze nie ma pan 3 faz w wyłączniku.Na pana próbniku pojawia się sygnał w postaci świecenia z uwagi na indukcję jaka ma miejsce w przewodach.
Jeżeli ma pan w puszcze wyłącznika 1 przewód z trzema żyłami(tylko) i połączenie dwóch z nich powoduje wyłączenie zabezpieczeń, to nasępuje zwarcie w instalacji.
Mogą to być dwie przyczyny.
1. błąd w połaczeniach
2. celowe wprowdzenie N (neutralnego ) do wyłącznika
wtedy wyłącznik będzie pracował tylko jako wyłącznik pojedyńczy

skupmy się na 1.
a) przy lampie jest bład wpołączeniach
b) w puszce łączeniowej ( a w przypadku jeśli nie ma połaczeń pod wyłącznikiem puszka musi być) jest błąd.

"Dodam ze we wlaczniku na trzech kablach jest faza nie wiem czemu?? bo na drugim swietle juz jest jedna na kablu."
Jeśli dobrze rozumiem jedna lampa świeci?
Jeżeli tak jest to tam gdzie próbnik wskazuje pojawienie się napięcia na wszystkich przewodach nie ma połącznia z "N"

prosze o uszczegółowienie sytuacji.
Napisano
albo próbnik uszkodzony miałem taki że dotykałem ściany i mi świecił po prostu chyba ja w jakiś sposób wytwarzałem lekki ładunek i próbnik był uszkodzony bo ten ładunek łapał.
Napisano
  Cytat

to jeszcze aktualne pytanie czy już nie Sig do podłączenia schodowego potrzebne są kable czterożyłowy

Rozwiń  

nie żebym się spierał, ale trzy kable wystarczą jeśli się światło włączą/wyłącza tylko dwoma włącznikami (góra i dół); cztery przewody są potrzebne do włączników krzyżowych (jeśli jedno światło ma się włączać trzema lub większą liczbą włączników, wtedy skrajne włączniki mają 3 przewody, a pozostałe - tzw. krzyżowe - 4 przewody);
ale ja tam się nie znam, tylko sześć razy łączyłem instalacje "schodowe".
Napisano
  Cytat

nie żebym się spierał, ale trzy kable wystarczą jeśli się światło włączą/wyłącza tylko dwoma włącznikami (góra i dół); cztery przewody są potrzebne do włączników krzyżowych (jeśli jedno światło ma się włączać trzema lub większą liczbą włączników, wtedy skrajne włączniki mają 3 przewody, a pozostałe - tzw. krzyżowe - 4 przewody);
ale ja tam się nie znam, tylko sześć razy łączyłem instalacje "schodowe".

Rozwiń  


witam.
w systemie manualnym tak .(tradycyjne układy schodowe)
jednak wykorzystując zwykły elektroniczny bistabilny przekaźnik impulsowy w TM lub w puszce wystarczą dwie żyły.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...