Skocz do zawartości

Dom w technologii Izodom


Gość

Recommended Posts

Napisano
Mam kilka dylematów i pytań związanych z projektem domu w technologii Izodomu (styropian zalewany betonem). Czy ktoś mieszka w domu zbudowanym w takiej technologii?

1. Według projektu fundament, którego grubość wynosi 40 cm, wykonano z betonu, a na nim ustawiono centralnie styropianowe pustaki o gr. 25 cm. Powstały dwie odsadzki (wewnętrzna i zewnętrzna) po 7 cm. wewnętrzna to nie problem, ale zewnętrzna to piękny mostek termiczny. Myślę, że ciężko to ocieplić, bo należałoby zrobić „schodek”.

2. Myślę, że tradycyjna wentylacja w domu z tego materiału to za mało, nie pomaga również mikrowentylacja okien – ten materiał wymaga dobrej wentylacji mechanicznej.

3. Kolejny problem tego systemu to znikoma izolacyjność akustyczna. W ciągu dnia to raczej nie przeszkadza, ale w nocy pewnie słychać wszystko, co się dzieje na zewnątrz budynku.

Pozdrawiam
Napisano
Sa dwa podejscia albo potraktowanie styropianu jako rdzenia i obłożenie go innym materiałem typu cegła lub stosowanie systemu montażowego przewidzianego specjalnie "na tę okazję".

Proponuję nawiązać kontakt z użytkownikami takich domów i myślę, że wówczas 99% znaków zapytania uda się wyjaśnić.
Napisano
Technologia budowy ścian z użyciem kształtek styropianowych nie wymaga tak szerokiego fundamentowania jak to określono w projekcie i z powodzeniem wystarczy ścian fundamentowa grubości 25 cm z odpowiednio szeroką ławą. Ścianę ta można zbudować również w tej samej technologii, co zapewni dobrą izolację cieplną od gruntu. Problem wentylacji takich domów niczym nie różni się od budynków stawianych w innych technologiach - przez żadne rodzaje ścian nie przenika powietrze a intensywność wentylacji zależy przede wszystkim od ilości wytwarzanej podczas użytkowania pary wodnej. Również własności akustyczne ściany stawianej w tej technologii nie odbiegają i większości innych rozwiązań, gdyż betonowy rdzeń o dużej masie powierzchniowej dobrze pochłania dźwięki. Jednak podstawowym problemem tej technologii jest sposób wykończenia ścian od środka. Nałożenie tynku na styropianie nie zapewnia dostatecznej nośności dla zawieszenia czegokolwiek na ścianie, a okładzina z płyt gipsowo-kartonowych też nie może być mocno obciążana.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Zbudowałem dom ze styropianu w roku 2000. Mieszka się świetnie.
Co uwag na temat obciążania ścian - po przyklejeniu płyt klejem gipsowym, spokojnie można wieszać małe szafki na kołkach do GK. Ciężkie szafki kuchenne wymagają kołków rozporowych o długości nie mniej niż 10 cm (muszą przejść przez styropian do betonu). Ja powiesiłem bez problemu bojler 150l na metalowych kołkach. W systemie tradycyjnym użyłbym takich samych.

Co do wentylacji to nie ma żadnego problemu. Sąsiad ma dom z Ytonga i plastikowe okna. On ma problem, ja nie. Niech Wam nikt nie wmówi, że przez ścianę dom oddycha. Policzcie ile metrów powietrza trzeba wymienić. Nawet przez ściankę dzialową z cegły tyle się nie da przepuścić.

OWSZEM, JEST PROBLEM Z AKUSTYKĄ !
Ściany zewnętrzne pokryłem siatką i klejem - wystarczy podrapać ścianę i w środku wszystko słychać. Co do chałasów z ulicy to jest tak jak z normalną ścianą - można krzyczeć na zewnątrz "Włącz mi światło !!!" a żona i tak nie usłyszy. Akustyka bardziej zależy od okien. Drugim problemem jest odgłos ściany wewnętrznej. Jak się śpi przy ścianie i stuknie się w nią palcami to jest głośno (w nocy).

To jednak niewielkie problemy w porównaniu z zaletami. Dom jest na prawdę ciepły. Ogrzewam się samym kominkiem, mrozy mi nie straszne. Sciany nie nasiąkają - mieszkam na pomorzu, wiatry powodują, że jesienią deszcz pada poziomo - prosto na ścianę. Wszystko spływa, nasiąka jedynie klej na siatce (nie mam jeszcze tynku akrylowego).

Pozdrawiam
PM
marketpm@wp.pl
Napisano
Wszystko pięknie, tylko czy ten sytem się opłaca. Ile kosztowało Cię wybudowanie domu w stanie surowym (jakie są wymiary tego domu)?

Czemu kłopoty z wentylacją sąsiada zwalasz na system Ytonga (tu zakładam oczywiście że Edward też nie ma racji, bojąc się o wentylację ścian ze Izodomu)? Przecież kłopoty z wentylacja wynikają raczej z rodzaju ocieplenia, wybranego tynku, farb itp.
Napisano
Witam
Rodzaj wyprawy ściany w dzisiejszych czasach nie wpływa na wętylację. Wentylacja ma za zadanie wymienić odpowiednią ilość powietrza w domu oraz usunąć wraz z powietrzem parę wodną i na tym koniec.
Rodzaj wyprawy ściany natomiast ma wpływ na wykraplanie się pary wodnej w ścianie, ale jest to osobne zagadnienie nie zalezne od wentyulacji.
Oczywiście same procesy są ze sobą powiązane, bo jak będzie zła wętylacja to się para wodna wykropli w ścianach, ale przy doboże wentylacji wpływ rodzaju ścian na wentylacje jest znikomy od 0 - 4% w zależności od ściany, jak również podczas doboru wyprawy zawsze jest założenie, że wentylacja jest sprawna.
Czyli jak ktoś ma problemy to znaczy że coś jest żle dobrane, albo zła wyprawa wtedy ma wilgoć w ścianach, albo za słaba wentylacja wtedy również ma wilgoć w ścianach, ale i jednocześnie i dużą wilgoć w powietrzu oraz dużą ilość CO2, albo ma złe jedno i drugie i zostaje mu siąść i płakać, a jak się wypłacze to zabrać się za remont.
pozdrawiam
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

1. Według projektu fundament, którego grubość wynosi 40 cm, wykonano z betonu, a na nim ustawiono centralnie styropianowe pustaki o gr. 25 cm. Powstały dwie odsadzki (wewnętrzna i zewnętrzna) po 7 cm. wewnętrzna to nie problem, ale zewnętrzna to piękny mostek termiczny. Myślę, że ciężko to ocieplić, bo należałoby zrobić „schodek”.

Rozwiń  


chyba i tak musisz ocieplić posadzkę układając - więc ca za różnica jakie są fundamenty (zakładam, że ścinę fundamentową masz ocieploną). Przez fundamenty najwyżej wejdzie ci trochę "zimna" w trzpienie żelbetowe - ale one mają styropian dookoła- więc chyba nie ma problemu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...