Skocz do zawartości

Adaptacja budynku gospodarczego na działce rolnej...prosze o porady!!


malep4

Recommended Posts

Napisano
Witam.Mam problem..Prosze o pomoc icon_sad.gif
Mieszkam na wsi..chciałabym budynek gospodarczy zaadoptowac na sklep spożywczy..tylko budynek znajduje sie na działce rolnej..Lecz obok tego budynku na tej samej działce znajduje sie też dom.(drewniany).Powiedziano mi w urzedzie gminy ze nie ma możliwosci zaadoptowania budynku na sklep gdyz znajduje sie na działce rolnej i jest to niezgodne z zagospodarowaniem przestrzennym. icon_sad.gif Natomiast byłam w starostwie powiatowym i powiedziano mi ze można lecz potrzebuja ten papierek że jest zgodne z zagospodarowaniem przestrzennym.Jakie wiec musi spełniac działka wymogi abym uzyskała taki papierek???Odsyłaja mnie tam i z powrotem icon_mad.gif !!Czy ta działka rolna zaliczna jest jako działka siedliskowa?????
Doradzałam sie wielu ludzi którzy znaja sie troche na tym i powiedziano mi że jest taka mozliwosc,poniewaz na tej działce rolnej jest dom (który stoi kilkadziesiat lat)w którym mieszkam i budynki gospodarcze które uzywam.Natomiast nie miałabym szans gdyby na samej działce rolnej stał sam budynek gospodarczy i ta działke uprawiała.Bardzo prosze o dorade i pomoc ponieważ bardzo mi zalezy na otwarciu tego sklepu,a nieznam sie na tych przepisach.
Przepraszam z góry że tak pokreciłam w pisaniu icon_wink.gif tego ale starałam sie wytłumaczyc jak najasniej.Pozdrawiam.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

gospodarczy zaadoptowac na sklep spożywczy

czyli znienić lokal na usługowo handlowy.

wszystko zależy od gminy. jeśli w odpowiedzi na złożony wniosek stwierdzą odpowiedź negatywną to nic nie wymyślisz. Nie wiem czy Twoja gmina ma projekt zagospodarowania przestrzennego czy wydają decyzje indywidualnie do każdej działki, jeśli wydają indywidualnie to można walczyć. Ten budynek musi spełniać jeszcze wymogi zeby był w nim sklep. (Wymogi techniczne budynku można znależć chyba w kodeksie pracy) Jeśli chodzi o projekt adaptacji to najlepiej jak najmniej zmian w konstrukcji budynku itp.

Zawsze masz możliwość postawić pawilon "nietrwale związany z gruntem" typu obornicki... i powiem szczerze koszt takiego pawilonu czasem może być tańszy niż koszt przebudowy i adaptacji lokalu.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
witam pierwszą rzeczą jest sprawdzenie planu przestrzennego dla twojego obszaru jeżeli jest wpis że przewiduje się sklepy ,usługi handlowe coś w tym rodzaju co dało by ci możliwość podczepienia się to możesz walczyć dom czy budynki nie mają nic wspólnego ze sklepem a jak duża

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...